beantwoord

Conducteur kan OV-chipkaart niet lezen

• 23 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 208 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste NS,

Maandag 17 augustus ben ik Oisterwijk gegaan. Aangezien ik een studentenreisproduct heb kon ik daar gratis naar toe reizen. Ik heb bij station de Vink (begin station) ingecheckt. Echter in de trein naar Den Haag Centraal kon de conducteur mijn OV-chipkaart niet uitlezen. Dat zou betekenen dat ik een boete zou krijgen omdat de conducteur niet kon controleren of ik had ingecheckt. Op Den Haag Centraal heb ik daarom maar een kaart gekocht naar Station Oisterwijk. Het bedrag was 16,80 euro. Onderweg ben ik nogmaals gecontroleerd en toen heb ik gevraagd aan de conducteur of hij ook niet mijn OV-chipkaart kon uitlezen. Dat kon hij inderdaad niet. Gelukkig had ik gewoon een kaartje gekocht dus kon ik gewoon mijn reis vervolgen. Bij station Oisterwijk kon echter wel gewoon uitchecken. Aangezien die dag gratis kon reizen verzoek ik u mij het bedrag van 16,80 euro terug te betalen.
icon

Beste antwoord door Leny NS 23 augustus 2015, 15:59

Mfabakker, welkom op het forum. Vervelend dat de conducteur je kaart niet kon uitlezen. Maar je hebt dus wel in- en uitgecheckt en omdat de kaart niet uitgelezen kon worden, heb je een treinkaartje gekocht. Heb je het treinkaartje ook bewaard? Ik raad je aan contact op te nemen met onze klantenservice (030-7515155 24/7 bereikbaar) Mijn collega kan je na controle verder helpen. Je kan ons ook aanspreken via Twitter (@NS_online), Facebook, Chat en E-mail. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart).
Bekijk origineel

2 reacties

Een kleine aanvulling op Leny NS, ik zou de OV Chipkaart wel zo snel mogelijk vervangen. Het oogt een defecte chip te zijn, het is jou verantwoordelijkheid dat de conducteur kan controleren. De vaste palen hebben een krachtigere sensor die kunnen langer de kaart uitlezen.
Badge
Mfabakker, welkom op het forum. Vervelend dat de conducteur je kaart niet kon uitlezen. Maar je hebt dus wel in- en uitgecheckt en omdat de kaart niet uitgelezen kon worden, heb je een treinkaartje gekocht. Heb je het treinkaartje ook bewaard? Ik raad je aan contact op te nemen met onze klantenservice (030-7515155 24/7 bereikbaar) Mijn collega kan je na controle verder helpen. Je kan ons ook aanspreken via Twitter (@NS_online), Facebook, Chat en E-mail. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart).

Reageer