beantwoord

Correctie vervoerder van reis,wijzigen van Arriva naar NS

• 3 februari 2017
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Bij aankomst op Station Sittard moet je door poortjes heen en per abuis heb ik een Arriva poortje gebruikt (geen verschil te zien tussen NS en Arriva). Dit bleek bij aankomst op Schiphol waar ik niet kon uitchecken. Een NS medewerker kon me niet verder helpen en kon me alleen daar in en uitchecken. Ik heb alleen maar 10 euro voor Arriva betaalt terwijl het 25,20 moet zijn. Ik wil graag dat op mijn OV chip deze reis vertrek met NS vanaf Sittard naar Schiphol komt te staan en wordt betaald. Dit met name omdat ik in een Qpark PR transferium garage Sittard sta en voor 10 dagen gebruik wil maken van het NS tarief en het reizen met de NS is een voorwaarde. Als ik het gewone tarief moet betalen dan kan ik niet eens de garage uit met mijn pas want dan ga ik over het maximale bedrag van 50 euro heen...De medewerker van NS op Schiphol kon me niet verder helpen. Wie kan eea in voeren op mijn kaart?
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 februari 2017, 12:41

Dat gaat volgens mij niet lukken want wat je wil is bij mijn weten echt onmogelijk. Je kunt contact opnemen met Arriva om de 10 euro terug te krijgen. Overigens als je op de terugreis weer met NS reist, dan heb je toch alsnog de NS reis op je OVCP staan, om vervolgens die korting te krijgen bij Q-park?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Dat gaat volgens mij niet lukken want wat je wil is bij mijn weten echt onmogelijk. Je kunt contact opnemen met Arriva om de 10 euro terug te krijgen. Overigens als je op de terugreis weer met NS reist, dan heb je toch alsnog de NS reis op je OVCP staan, om vervolgens die korting te krijgen bij Q-park?
Badge +3
Inderdaad. De betaalautomaat van Q-Park kijkt volgens mij alleen of je een reis met NS gemaakt hebt. Van waar naar waar maakt niets uit.
Dus op de terugreis gewoon inchecken op Schiphol en uitchecken in Sittard en daarna met korting afrekenen bij Q-Park.
Verder heb je een leuk voordeeltje omdat je blijkbaar onderweg niet gecontroleerd bent tussen Sittard en Schiphol. Hopelijk kun gewoon inchecken op Schiphol voordat je terugreist. Mogelijk heb je bij het proberen uit te checken een incheck op Schiphol getriggerd. Volgens mij kun je bij een kaartautomaat nalezen of je bent ingecheckt of niet. Als je al bent ingecheckt, kun je gewoon naar Sittard reizen en daar uitchecken.

Bij Arriva kun je overigens de verkeerde incheck van €10 terugvragen.

Het toont wel weer eens aan wat een slecht idee het is geweest om poortjes van verschillende vervoerders op hetzelfde station neer te zetten.
Welkom op het forum FA Smit, leuk dat je je hebt aangemeld! In navolging van Slidestops en iMark moet ik helaas bevestigen dat het technisch gezien niet mogelijk is om je reishistorie aan te passen. Voor het parkeren bij Q-Park geldt dat de korting wordt toegekend als je met een OV-chipkaart op dezelfde dag hebt in- en uitgecheckt bij NS. Dit geldt ook wanneer je meerdere dagen je auto hebt geparkeerd. Indien je op de terugreis netjes in- en uitcheckt bij NS, dan zal de korting bij het uitrijden worden toegepast.

Reageer