beantwoord

correctietarief eerste klas

  • 31 March 2023
  • 9 reacties
  • 198 Bekeken

Wij zijn vandaag zonder er erg in te hebben 1e klas gaan zitten met ons 2e klas dal voordeel abonnement. Nu heb ik een mail gekregen over een correctietarief van €20. Ik neem aan dat dat dan het bedrag is van de reis en dat dat niet nog erboven op komt? Want een reis zonder korting voor de afstand die wij hebben gereden is nog geen €31 eerste klas. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 March 2023, 23:14

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nsreiziger1997,

Het correctietarief komt bovenop de ritprijs. Het is in principe gewoon een boete. Als je met de auto door rood rijdt, mag je je benzinekosten ook niet van de bekeuring aftrekken.

Dat je niet doorhebt dat je 1e klas zit, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar goed. Je kunt proberen contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om te kijken of zij uit coulance nog iets voor je kunnen betekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Het was niet opgevallen dat de kleur van de stoelen anders was dan in de rest van de trein?

Volgende keer toch maar die €31 betalen als je die reis graag in de 1e klas maakt. Of toch maar 2e klas reizen...

Badge +3

Best duur hè. 1e klas reizen (was er wel een zitplaats voor jullie?)

Hoi Nsreiziger1997,

Het correctietarief komt bovenop de ritprijs. Het is in principe gewoon een boete. Als je met de auto door rood rijdt, mag je je benzinekosten ook niet van de bekeuring aftrekken.

Dat je niet doorhebt dat je 1e klas zit, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar goed. Je kunt proberen contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om te kijken of zij uit coulance nog iets voor je kunnen betekenen.

Bedankt voor de tip, de desbetreffende conducteur heeft ook niks gezegd toen hij onze vervoerbewijzen controleerde, wat overigens ook niet erg netjes is. Hij had op z'n minst even aan kunnen geven dat er een correctietarief zou komen maar de beste man zei niks en liep door.

Reputatie 3

Ziet een conducteur dat? 

Reputatie 7
Badge

Conducteurs zullen wel niks zeggen om discussies of erger te voorkomen. Wat valt er goed te praten aan aan 1e klasse zitten met een 2e klasse plaatsbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nsreiziger1997,

Het correctietarief komt bovenop de ritprijs. Het is in principe gewoon een boete. Als je met de auto door rood rijdt, mag je je benzinekosten ook niet van de bekeuring aftrekken.

Dat je niet doorhebt dat je 1e klas zit, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar goed. Je kunt proberen contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om te kijken of zij uit coulance nog iets voor je kunnen betekenen.

Bedankt voor de tip, de desbetreffende conducteur heeft ook niks gezegd toen hij onze vervoerbewijzen controleerde, wat overigens ook niet erg netjes is. Hij had op z'n minst even aan kunnen geven dat er een correctietarief zou komen maar de beste man zei niks en liep door.

De desbetreffende conducteur kan niet altijd zien of iemand terecht in de 1e klas zit. De conducteur maakt een aantekening dat iemand 1e klas zit. De backoffice zoekt het dan verder uit. 

Wij zijn vandaag zonder er erg in te hebben 1e klas gaan zitten met ons 2e klas dal voordeel abonnement. 

Serieus, u had dat niet door?

Reputatie 7
Badge +3

Wij zijn vandaag zonder er erg in te hebben 1e klas gaan zitten met ons 2e klas dal voordeel abonnement. 

Serieus, u had dat niet door?

Net zoals mensen nooit door hebben dat ze in een stiltecoupé zitten en gezellig luid kletsen.

Reageer