Ik ben zaterdag van Bergen op Zoom naar Rotterdam gereisd en weer terug. Keurig ingecheckt en uitgecheckt. Ook terug te zien in mijn NS account. Reizen op saldo. Vervolgens kom ik in middag thuis en zie mail van NS, reis met correctietarief 50 euro op dezelfde datum zaterdag 26 februari. Klopt niet omdat ik zowel correct in- en als uitgelogd was en er genoeg saldo op OV chipkaart staat en stond. Dus proberen te corrigeren bij NS. Op maandag 27 februari na 15 minuten wachten eindelijk contact met medewerkster NS gehad die zou kijken wat er aan de hand is. Haar conclusie, u bent die 50 euro gewoon verschuldigd. want die mail wordt alleen maar verstuurd indien er onterecht gebruik is gemaakt van NS. Geen verklaring en die boete van 50,00 euro wordt niet ingetrokken. Hoe erg kan het zijn? Wie heeft er iets soortgelijks meegemaakt? Ik ben meer dan teleurgesteld. had jaren niet met de trein gereisd en nu dit. Ga dit ook niet accepteren want onterecht = onterecht.
Wij kunnen hier niet bij uw gegevens dus kunnen we u ook geen advies geven.
Ik ben zaterdag van Bergen op Zoom naar Rotterdam gereisd en weer terug. Keurig ingecheckt en uitgecheckt. Ook terug te zien in mijn NS account. Reizen op saldo. Vervolgens kom ik in middag thuis en zie mail van NS, reis met correctietarief 50 euro op dezelfde datum zaterdag 26 februari. Klopt niet omdat ik zowel correct in- en als uitgelogd was en er genoeg saldo op OV chipkaart staat en stond.
Bij reizen op saldo krijg je geen mails over correctietarieven. Dat is dus voor NS Flex en daarvoor heb je geen saldo nodig (in ieder geval voor de trein).
Blijkbaar is er iets mis gegaan met de incheck in Bergen op Zoom, waardoor er bij controle onderweg een afwijking geregistreerd is. Als je Reishistorie klopt (eventueel automatisch, als je vaker vanuit Bergen op Zoom reist -zie het tijdstip in je Reishistorie) dan dient NS die 50 euro gewoon voor je te corrigeren.
Er zijn in het verleden ook onterechte correctietarieven €50 berekend voor reizen tegen de reisrichting. In de ontvangen mail zou moeten staan wat de reden is van het correctietarief, bij €50 kan het zijn wegens geen geldige incheck of wegens reizen tegen de reisrichting.
Als je zowel voor de heenreis als de terugreis een in en een uitcheck heb kun je het beste contact opnemen met de klantenservice, het liefst via een kanaal waarbij je een bijlage kan meesturen om dit aan te tonen.
Wat ik niet begrijp is dat
En van een UvB krijg je geen e-mail maar een brief (plus natuurlijk het gele afschrift in de trein). Betalen bij de conducteur kan niet meer.
UvB's gaan tegenwoordig toch via een app? Niet zo lang geleden was er in NS weekly een item dat een oud bonnenboekje werd overhandigd aan het Spoorwegmuseum.
Maar ook bij een digitale UvB zal de HC neem ik aan gegevens moeten opvragen en invoeren waardoor je als reiziger weet dat je een UvB krijgt. En een UvB is geen correctietarief, dat is bij NS Flex. Ik denk dus meer dat TS in de war is en het reizen op saldo noemt terwijl het dat niet is. Zou niet de eerste zijn die het niet juist benoemd.
Bij controle onderweg gebeuren er blijkbaar de meest vreemde dingen met je Reishistorie, ook al heb je niets fout gedaan.
Bij controle onderweg gebeuren er blijkbaar de meest vreemde dingen met je Reishistorie, ook al heb je niets fout gedaan.I
Ik zou graag eerst de in/uitcheck gegevens van de betrokken TS'ers willen zien alvorens conclusies te trekken. Deze TS heeft overigens nooit meer gereageerd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.