beantwoord

Correctietarief reizen op rekening

• 2 maart 2018
  • 6 reacties
  • 786 Bekeken

Vandaag, na een dag reizen met de trein, dit bericht ontvangen:
U heeft op 2 maart 2018 een treinreis gemaakt zonder check-in.
Het correctietarief van € 50,00 wordt op uw eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Ik ben echter die reis 3 x(!) gecontroleerd... bij het uitchecken kreeg ik wel 2x een foutmelding en daarna leek het goed te gaan, omdat ik controle had gehad dacht ik dat alles in orde was. Ik het een 'reizen op rekening' abonnement waar men bij de klantenservice (overigens zeer vriendelijk) niets vanaf wist, ik moest mijn vraag op het forum stellen. Ik zou ergs graag willen weten hoe ik dit bedrag kan laten schrappen van mijn rekening, ik vind het nogal veel geld dat ik zonder uitleg zou moeten betalen tevens ben ik mijn reishistorie kwijt sinds ik overgegaan ben naar het reizen op rekening. Ook wist de klantenservice niet hoe dat kon en hoe dat terug te halen. Ik hoop op een snel antwoord!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 2 maart 2018, 19:53

Welkom op ons forum Thera! Dat is even schrikken zeg, want dat is een best bedrag. Goed dat je contact met ons zoekt. Het is voor mij lastig om er nu iets over te zeggen, zonder inzicht in het systeem. Wanneer je op mijn naam klikt krijg je de mogelijkheid om een privébericht te sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Ik zie je bericht tegemoet.

EDIT: Ik heb geen privébericht meer ontvangen van de topicstarter, dus kan ook geen uitspraken doen over het waarom van dit correctietarief. We willen echter altijd op onderzoek uitgaan en waar onduidelijkheid is verschaffen wij met liefde opheldering.
Bekijk origineel

6 reacties

Kijk eens op https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/correctietarieven.html

Die 50 euro kan ik niet helemaal plaatsen, maar misschien zijn de bedragen aangepast.
Badge +3
Welkom op het forum!

Hmm, € 50,- is gelijk aan de kosten van een UVB als je geen geldig vervoersbewijs hebt. Maar daar zou nog € 15,- administratie plus de kosten van een treinkaartje bij moeten komen, en daar krijg je ook een afschrift van.

Ik snap dus niet waar ze € 50,- vandaan halen, want een gemiste in/uitcheck zou je hooguit € 20,- kosten.

Hopelijk kan een van de moderators in het systeem duiken, want je bent wellicht iemand uit de NS Flex test groep :?
Welkom op ons forum Thera! Dat is even schrikken zeg, want dat is een best bedrag. Goed dat je contact met ons zoekt. Het is voor mij lastig om er nu iets over te zeggen, zonder inzicht in het systeem. Wanneer je op mijn naam klikt krijg je de mogelijkheid om een privébericht te sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Ik zie je bericht tegemoet.

EDIT: Ik heb geen privébericht meer ontvangen van de topicstarter, dus kan ook geen uitspraken doen over het waarom van dit correctietarief. We willen echter altijd op onderzoek uitgaan en waar onduidelijkheid is verschaffen wij met liefde opheldering.
Reputatie 7
Bij controle van een business card, kan er inderdaad een afwijking worden geregistreerd. Dit is voor als je niet bent ingecheckt, in de verkeerde klasse zit, of terug reist naar je begin station. Misschien is het hier een combinatie van.
Voor de volledigheid van dit topic, het lijkt inderdaad geen Businesscard te betreffen, maar NS Flex. De werkwijze en tarieven zijn daar mogelijk afwijkend van de BC.
Badge +3
Gokje...

Niet ingecheckt maar onderweg 3× gecontroleerd dus 3× correctie van € 10,-
Bij uitchecken 2× foutmelding (2× € 10,- erbij) en daarna ging het goed :?

Dus in plaats van "vergeet niet uit te checken" bij NS Flex dus "vergeet niet in te checken" 😛

Reageer