Correctietarief terugvragen | NS Community
beantwoord

Correctietarief terugvragen

  • 24 November 2021
  • 22 reacties
  • 920 Bekeken

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 24 November 2021, 12:42

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wesselsteijn
Ik zie dat je verder geen toelichting hebt gegeven over de titel van jouw topic. Voor het terugvragen van een correctietarief raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice

Heb ook een vraag over correctietarief.

Hierboven staat een verwijzing naar de Klantenservice. Ik wil graag geld terug wegens “correctietarief” na incheck vergeten. Steeds verwijst NS/klantenservice daarvoor naar MijnNS. Vanuit mijn MijnNS/reishistorie is echter niets aan klikken om dat correctietarief aan te laten passen.

Dus hierboven verwijzing naar klantenservice, klantenservice naar MijnNs en daar kun je niks.

Ambetant, om het maar beleefd te zeggen. 

Geen enkele reactie op mijn vraag gekregen over correctietarief in de chat.

Reputatie 6

Hey Buddie. Welkom bij de NS Community. Het is op het moment heel druk en het kan zijn dat je niet zo snel antwoord krijgt van ons op de chat. Je kunt alsnog een antwoord verwachten. Je kunt er anders ook voor kiezen om op een andere manier contact op te zoeken met de Klantenservice. Wees er wel van bewust dat het zo druk is op elk kanaal.

Ik heb in Februari blijkbaar vergeten in te checken met mijn NS kaart met flex abbo. Ik zag later pas op mijn reishistorie dat de conducteur een correctietarief had toegepast. Ik kon deze NOG NIET terugvragen. Ik moest 4-6 weken wachten stond er op de NS website.
Na het wachten probeerde ik het terug te vragen via mijn NS en dat lukte niet. Ik kreeg geen gehoor bij de klantenservice of de chat.

Na weken proberen heb ik net iemand gesproken bij de klantenservice en die verteld mij dat ze een fout melding krijg en ik het niet kan terugvragen en daarmee is het verhaal klaar. Ik vind dit zo belachelijk. Er wordt mij eerst verteld netjes te wachten. Dan doe ik dat en lukt het alsnog niet. Ik vond op de website dat ik 6 maanden heb om dit terug te vragen. Maar op NS maakt het mij wel heel erg moeilijk. 

Iemand hier ervaring mee?

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb recht op de €50 euro terug te vragen maar Ns verleend mij niet de hulp.

Waarom zou je daar recht op hebben? Je checkt niet in, daar staat een boete van € 50 op. Soms heb je geluk en verleent NS coulance, maar je hebt echt nergens recht op. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JJR32,

Ik neem aan dat je gevraagd hebt wat die foutmelding dan was? En dat je gevraagd hebt of je het op een later moment alsnog terug kan vragen?

Reputatie 7
Badge

Het terugkrijgen van een correctietarief is geen recht maar een gunst. Waarom u die gunst niet verleend is weten we niet. U kunt het nog eens proberen maar ik geef u weinig kans. Wij kunnen helaas verder niks voor u doen.

@Isitimela blijkbaar was ik “vergeten in te checken” (dit was een station zonder poortjes) 
Op de website staat Je ziet het correctietarief op je volgende factuur in Mijn NS. Is het correctietarief hoger dan je ritprijs? Dan kun je het verschil binnen 6 maanden terugvragen.

Dit is dus niet mogelijk.

 

@mrfreeze Nee ze kon het niet zien en mij ook niet verder helpen

 

Reputatie 6
Badge +1

@Isitimela blijkbaar was ik “vergeten in te checken” (dit was een station zonder poortjes) 
Op de website staat Je ziet het correctietarief op je volgende factuur in Mijn NS. Is het correctietarief hoger dan je ritprijs? Dan kun je het verschil binnen 6 maanden terugvragen.

Dit is dus niet mogelijk.

 

Dat gaat om het correctietarief van € 20 dat wordt toegepast wanneer je incheckt zonder uit te checken, of uitcheckt zonder in te checken. Wanneer je bij controle in de trein niet bent ingecheckt, wordt het correctietarief van € 50 toegepast. Dat kun je niet (altijd) terugvragen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb al 's eerder aangegeven dat dit inderdaad heel onduidelijk op die pagina staat. Volgens de letterlijke tekst kun je alles boven de ritprijs gewoon terugvragen.

EDIT: I stand corrected. Dit staat allemaal onder de kop ‘Vergeten UIT te checken’

 

@mrfreeze Ja heel onduidelijk en zoals ik het heb gelezen zou het wel moeten kunnen. Op zijn minst 1 keer. Dus dat is erg jammer.

Goedendag,

 

Vanochtend dinsdag 16 mei rond 06:15 deden de incheckpoortjes het niet op Den Haag Centraal Station. Hierdoor kon ik niet inchecken. Ik moest naar Amsterdam Holendrecht reizen en werd gecontroleerd in de sprinter richting Uitgeest vanaf Gouda waar ik moest overstappen. In de sprinter vertelde ik de conducteur dat ik niet in kon checken bij Den Haag Centraal Station omdat de poortjes het niet deden. Hij checkte mij vervolgens in met zijn apparaat waardoor ik in Amsterdam Holendrecht kon uitchecken.

Echter kreeg ik net bericht dat ik nu wel €50,- dien terug te betalen, terwijl ik 1e klas reis met een maandelijks NS flex dalvrij abonnement. Via Mijn NS is het mij vooralsnog niet gelukt om het geld terugvragen, dus ik hoop dat iemand hier mij verder op weg kan helpen.

Alvast bedankt.

 

Stephan

Reputatie 7
Badge +3

Conducteurs kunnen iemand niet inchecken, al lijken ze dat helaas niet allemaal te weten. 

Voor restitutie moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. 

Reputatie 7
Badge +1

Conducteurs kunnen iemand niet inchecken, al lijken ze dat helaas niet allemaal te weten. 

Voor restitutie moet je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. 

Er is vanochtend een landelijke storing geweest o.a., op Amsterdam Centraal, Den Haag en Groningen was het niet mogelijk om in te checken (bron Twitter). Antwoord van NS aldaar is dat eventuele correctietarieven automatisch worden gecorrigeerd. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hmm. Maar in dit geval is het geen gemiste uitcheck, maar een controle na een gemiste incheck.

Ik zou er eerlijk gezegd niet op rekenen dat dit automatisch gecorrigeerd gaat worden.

Reputatie 7
Badge +1

Hmm. Maar in dit geval is het geen gemiste uitcheck, maar een controle na een gemiste incheck.

Ik zou er eerlijk gezegd niet op rekenen dat dit automatisch gecorrigeerd gaat worden.

Er zijn dus tienduizenden mensen met een gemiste incheck als dat dan allemaal fout gaat bij controle dan weten we dus nu al dat het de komende weken weer een overspannen boel wordt bij de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Belachelijk dat dit misgaat. Een groot nadeel van NS Flex.

Reputatie 7
Badge +3

In dit geval had reizen op saldo niet veel geholpen. Ook dan zouden er natuurlijk allerlei gemiste in- of uitchecks zijn. In theorie zou je dit met Flex juist wel automatisch en proactief kunnen corrigeren. Maar ja ...

Mijn collega gaf aan dat we in veel gevallen de reis automatisch kunnen corrigeren. Mocht dit niet het geval zijn kunnen wij dit alsnog handmatig corrigeren, waarvoor de klant zich bij ons dient te melden. 

Badge +3

Een gemiste incheck werkt hetzelfde als een gemiste uitcheck, als het traject niet automatisch bepaald kan worden kost het je 20 euro. Deze kan je meen ik drie keer per jaar (laten) corrigeren (zelfde als bij reizen op saldo al gaat het daar met een abonnement om 10 euro en kan je het vaak gewooon laten voor wat het is).

Bij controle in de trein zonder incheck (geen geldig vervoerbewijs) kost het 50 euro. Deze kan je eens per jaar laten corrigeren, want bij NS Flex kunnen (volgens mij) geen aantekeningen gemaakt worden zoals op een UvB.

Reageer