beantwoord

Coulance regeling

• 8 March 2014
  • 9 reacties
  • 953 Bekeken

Ik heb vandaag mn ov op Lelylaan opgeladen om te kunnen reizen naar Amsterdam CS. Heb ingechecked, uitgechecked (dacht ik dus) en weer een reis gemaakt van Amsterdam CS naar Lelylaan. Toen wij uitstapte kregen wij op de valreep controle. Ik was er van overtuigd dat alles in orde was aangezien ik dacht dat ik in /uit (heenreis) en weer ingechecked (terugreis) was. Het poortje op CS heeft dus het uitchecken van de heenreis niet geregistreerd en op de terugweg het inchecken als uitchecken geregistreerd en dus had ik geen "kaartje" / geldig vervoersbewijs. Dit is nooit mijn intentie geweest er staat immers 20+€ op mijn NS abonnement (op OV). Uiteraard is er een boete uitgeschreven. Hoe gaat de NS hiermee om? Ze mannen van de controle hebben dus bovenstaande gezien / gelezen en vergeleken met de reistijden van mijn partner ( zelfde tijdstippen). Past de NS ook een coulance regeling toe?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 March 2014, 21:07

Bekijk origineel

9 reacties

Bij de poortjes op Amsterdam Centraal is het onmogelijk om in te checken aan de zijde waar uitgecheckt behoort te worden en andersom. Het is in principe onmogelijk om je daarin te vergissen. Kun je dit wellicht verduidelijken?
Had op Lely ingechecked en dacht op Centraal te hebben uitgechecked (niet dus) bij de terugreis dacht ik ingechecked te hebben dit bleek niet het geval te zijn. Saldo was ruim toereikend, speciaal voor de reis opgeladen. Het inchecken bleek dus uitchecken te zijn.. 😞
Het is dus nooit mijn intentie geweest om niet te betalen voor mijn reis...
Je kunt als je bericht hebt ontvangen naar aanleiding van je uitstel van betaling eventueel contact opnemen met de klantenservice NS. Op Amsterdam Centraal is het echter onmogelijk om een check-in met een check-uit te verwarren. Als je aan de verkeerde kant van het poortje probeert uit te checken is dat gewoon niet mogelijk. Zo lukt inchecken ook niet aan de kant waar uitgecheckt moet worden. Ik denk dus dat er wat anders aan de hand is. Als je bijvoorbeeld langer dan 6 uur in Amsterdam bent geweest, ben je wellicht automatisch uitgecheckt. En als je vervolgens op de terugweg bent vergeten in te checken, dan is het natuurlijk logisch dat je een uvb krijgt... Het saldo op je chipkaart lijkt me geen excuus.
Dank voor je reactie Annemiek.
Inchecken = één piepje; uitchecken = twee piepjes. Toen je op CS dacht in te checken, kon je aan de twee piepjes horen dat je op dat moment aan het uitchecken was.
😞 #haastige spoed zelden goed en dat blijkt maar meer..
Meer = weer
Dank voor jullie reacties. Heb een fijn weekend

Reageer