Hallo,
Vanaf 1 januari gaat de NS nog maar 3 keer een ‘vergeten’ check-in of -uit corrigeren. Daarna moet je € 20 per keer gaan betalen.
Maar ik heb heel vaak dat mijn incheck of uitcheck niet correct geregistreerd wordt door de NS. Dit gebeurt soms meerdere keren per maand. Ik check wel degelijk in en uit. Zeker bij stations met poortjes kún je het helemaal niet vergeten. En ik ben veel te oud om er overheen te springen, als ik dat al zou willen.
Toch staat er dan in mijn NS app dat ik dit vergeten zou zijn.
In een enkel geval blijkt vervolgens in het systeem van de NS (een ander systeem dan de app) te staan dat ik wel ben in- of uitgechecked. Dit kan ik echter pas dagen later zien, als ik inlog op de site. Maar vaak genoeg staat ook in dit systeem de check niet geregistreerd.
Met andere woorden, de registratie van check-ins en -uits gaat bij de NS absoluut niet goed. En daar willen ze ons over een maand voor gaan laten betalen, en fors ook!
Ik had dit gister nog. Ik heb er na dit nieuws speciaal op gelet, want ik maak me grote zorgen.
Bij elk poortje heb ik zelfs eerst gewacht tot het hekje weer dicht was, voordat ik in- en uitcheckte, zelfs al stond er op het schermpje al dat ik kon in- of uitchecken. En daarna heb ik gekeken of het in- uitchecken was gelukt, wat volgens het schermpje wel degelijk zo was. En toch toch staat ook nu weer in de app, dat ik niet zou zijn uitgecheckt!
Hebben meer mensen dit? En hoe kan ik nog met de trein, als ze me elke keer €20 euro in rekening gaan brengen, voor elke keer dat hun systeem gefaald heeft?
En weet iemand of en hoe je kunt voorkomen dat dit misgaat? Ik heb geen zin om elke keer zoveel geld te moeten betalen, voor fouten in het systeem van de NS!
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en wat de NS hiermee gaat doen. Je kun tenslotte achteraf niet meer bewijzen dat je wel degelijk hebt in en uitgecheckt.