Dag Voordeelurenkaart niet geldig bij Veolia?

Afgelopen zaterdag reisde ik met een papieren Dag Voordeelurenkaart van Leiden CS naar Valkenburg. Keurig uitgecheckt in Maastricht, maar inchecken bij Veolia lukt niet. De Veolia zuil geeft aan: "Geen geldig vervoersbewijs". Maar mijn kaart is volgens NS WEL geldig bij Veolia. Wat gaat er fout? En wat gebeurt er als ik vervolgens bij Veolia gecontroleerd wordt zonder in te kunnen checken?

4 reacties

En nog een aanvullende vraag. Hoe wordt deze kaartfout van NS opgelost als ik voor een gesloten poortje kom te staan?
Reputatie 3
Veolia heeft voor zover ik weet zelf geen poortjes, maar alleen incheckzuilen. Als u voor een dicht NS-poortje komt te staan, dan kunt u altijd contact zoeken met een NS-medewerker via de servicepaal. Maar de kaart werkt volgens u wel bij NS, dus dat zou niet moeten gebeuren.
Dank voor uw antwoord. Ik kan dus ongehinderd (in overeenstemming met mijn haarkleur) grijs meereizen met Veolia. Maar het zou toch erg prettig zijn als mijn betaalde én geldige vervoerskaart wel geaccepteerd wordt door Veolia. Blijft dus de vraag wat gaat er fout? En wat gebeurt er als ik bij Veolia gecontroleerd wordt zonder in te kunnen checken? Bij het NS loket en de telefonische NS klantenservice wist men hier vreemd genoeg geen antwoord op.
Reputatie 1
Badge
Wat er (vermoedelijk) fout gaat: die kleine vervoerders, zoals VEOLia, updaten hun software die achter al die machinerie zit maar 1x per maand of zo en vergeten nog wel eens wat, of worden door ome NS slecht op de hoogte gesteld van wat er de komende maand allemaal aan extra acties of weet ik wat langs kan komen. Connexxion, een groot busbedrijf, maar slechts een kort treinlijntje, doet het gewoon helemaal niet voor die treintjes en de weinige keren dat ze controleren is het op zicht.
Overigens is Veolia beroemd/rucht om het nogal laks navolgen van allerlei ''afgesproken'' regelingen. Komt misschien mede omdat ze amper nog geleid worden in NL en nu onder Connexxion vallen (hun echte eigenaar is in feite de Franse staat). En de nu vertrokken direkteur had grote ruzie met NS juist vanwege dat contract in Limburg en de fraude daaromheen.

Reageer