dal en spitstarief versus 35 minuten regel

• 25 mei 2020
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 3

Hoi,

Als ik vóór de spits incheck, maar besluit niet binnen 35 minuten te reizen, wat gebeurt er dan? Stel ik reis een uur later, ik kan uitchecken en weer inchecken vlak vóór die reis. Voldoe ik dan aan de regels? Reis ik dan wel of niet voor het daltarief (ivm doorlinken van de overcheck)?

6 reacties

Badge +3

Als na het inchecken op hetzelfde station wordt uitgecheckt, wordt de check-in geannuleerd. Voor het te bepalen kortingspercentage voor een volgende check-in wordt dan naar de nieuwe check-in gekeken.

Om 15:30 inchecken, om 16:25 op hetzelfde station uitchecken en daarna weer op dat station inchecken betekent dus reizen tegen vol tarief.

Badge +3

Als je binnen een uur weer uitcheckt op hetzelfde station dan vervalt de vorige incheck in zijn geheel. Bijvoorbeeld om iemand uit te zwaaien of even iets te kopen binnen de poortjes, of om door het station heen te lopen (passage).

Check je meteen daarna weer in, dan is dat een ‘verse’ incheck (geen overstap dus) en geldt het tarief op dat moment.

Zit er meer dan een uur tussen de in-en uitcheck op hetzelfde station, dan wordt het wel een overstap (en reis je evt. door op daltarief) maar betaal je voor het verblijf op het station wél het instaptarief van €10.

Reputatie 3

Ik heb net geprobeerd om na de reis over the checken, het daltarief werd doorgezet ondanks dat het binnen been uur was. Dit was wel een ander station dan mijn opstapstation.

Badge +3

Ik heb net geprobeerd om na de reis over the checken, het daltarief werd doorgezet ondanks dat het binnen been uur was. Dit was wel een ander station dan mijn opstapstation.

Als je een bestaande reis op daltarief minder dan 35 minuten onderbreekt door uit en weer in te checken is dat inderdaad gewoon een overstap en reis je door op het tarief van de eerste incheck.

Als je bijv. even op Hoog Catharijne iets gaat kopen, of naar de (gratis) WC bij de McDonald’s :laughing:

Reputatie 3

Ah sorry. Het gaat dus om hetzelfde station. Logisch inderdaad (in tegenstelling tot veel andere ov kaart dingen, maar dat is niet relevant hier). 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je op hetzelfde station binnen een uur weer uitcheckt dan wordt de incheck geannuleerd.

Reageer