Goedemorgen jeroen92 en welkom bij de NS Community.
De Community is in eerste instantie een platform waar reizigers elkaar kunnen helpen. Het is geen postkanaal van de Klantenservice, de Community heeft dan ook geen toegang tot je klantgegevens.
Wat betreft de situatie, NS Flex hoort standaard inderdaad geleverd te worden met reizen op rekening voor zowel de trein, als bus, tram en metro. Het kan echter zijn dat je de activatie nog niet volledig hebt gedaan, dus je kunt kijken of er nog op te halen producten klaarstaan. Ook kan dit probleem worden veroorzaakt door een negatief saldo op je OV-chipkaart. Voor inchecken bij de trein is dat geen probleem, maar bij bus, tram en metro moet het saldo positief zijn (of € 0), ook als je zou reizen via NS Flex. De website van de OV-chipkaart heeft een saldochecker waarmee je kunt kijken wat het huidige saldo is.
Als je beide al hebt gecontroleerd en geen van deze twee de oorzaak zijn, dan zul je toch echt contact moeten opnemen met onze Klantenservice. Het is inderdaad druk dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt. Je kunt echter ook bellen of een bericht sturen via Social Media. Hier vind je alle contactopties.