beantwoord

Dalurenkaart

  • 8 August 2022
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Ik had weer een rekening van de dalurenkaart terwijl ik er geen gebruik meer van maak, tenminste mijn dochter maakt er geen gebruik meer van.

Ik dacht dat mijn dochter haar kaart al gedeactiveerd had, maar ik heb weer een rekening.

Nu gaat ze vanmiddag naar de ov automaat om haar kaart op te zeggen.

 

Kan de rekening dan ook gestopt worden?

 

Groetjes Anneke

 

icon

Beste antwoord door MoDe 8 August 2022, 13:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het handigste is, hoe gek het ook klinkt, een abonnement op Flex Basis te nemen. Dat kost niets, ook niet in de toekomst, u heeft dan alleen het recht te reizen met betalen achteraf. U gaat dan van uw oude abonnement naar Flex. Daarmee zegt u uw oude abonnement op en krijgt u het eventuele abonnementsgeld naar rato terug of hoeft u het niet meer te betalen. Bevestig het nog wel op het automaat als Flex er is. Deze truc levert het meeste op en het is legaal.

Groetjes, Thom.

Reputatie 7
Badge +3

Had je een rekening van een jaar-abonnement of een maand-abonnement? En heeft ze hem pas opgezegd of langer dan een maand geleden? Wanneer je een abonnement definitief opzegt dan moet je deze binnen een bepaalde tijd van de kaart halen. Haal je hem niet op tijd van de kaart bij een automaat dan blijft het abonnement doorlopen en blijf je facturen ontvangen die je wel moet betalen. Is het abonnement van de kaart gehaald, dan ontvang je geen facturen meer.

Reputatie 7
Badge +3

Of je nu wijzigt naar Flex Basis of het abonnement opzegt, de opzegging/wijziging moet wel binnen een maand opgehaald worden bij een automaat. Als het abonnement eerder al opgezegd is, maar het is intussen al meer dan een maand later, staat die opzegging niet meet klaar als bestelling en moet u opnieuw de opzegging aanvragen (of zoals Thom aangeeft wijzigen naar Flex) en dan wel binnen een maand ophalen. Zolang de bestelling niet is opgehaald loopt de betaling door. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je het abonnement omzet naar Flex blijft je facturen ontvangen, want flex is reizen op rekening. Reis je niet dan krijg je een €0 factuur.

Reageer