beantwoord

Dalvrij abonnement

• 10 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Situatie: incheck tijdens dalvrij uren, reizen maar Utrecht Centraal, moet door de poortjes om mijn kinderen naar hun vader te brengen, 10 minuten later check ik weer in om verder te reizen...en dan springt hij toch op vol tarief...wat gaat hier verkeerd? Dit is toch juist nu veranderd / aangepast? Vroeger moest ik wachten tot na 18.30 uur om weer verder te kunnen. Ik dacht dat dit nu gewijzigd was. Niet dus?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 10 oktober 2016, 19:23

Ik ben heel benieuwd. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum én ov-chipkaartnummer.

EDIT: De tekst op het scherm bleek misleidend. Alles is correct geregistreerd op de ov-chipkaart. Geen vuiltje aan de lucht dus.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Door de open poortjes gaan is niet genoeg. Vergeten uit te checken?
Dat zal het inderdaad zijn. Heb je wel uitgecheckt en vervolgens weer in?
Ja, uitgecheckt en na 10 minuten weer ingecheckt...hij gaf aan "vol tarief"...
Reputatie 6
Badge +2
Was de reis 6 uur of meer geleden begonnen? (Zie ook https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/begin-nieuwe-reis-27277.) bijdragevandennis 201609
Nee, rond 15.30 uur ingecheckt, 16.25 uur uitgecheckt en om 16.35/16.40 uur weer ingecheckt...
Ik ben heel benieuwd. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum én ov-chipkaartnummer.

EDIT: De tekst op het scherm bleek misleidend. Alles is correct geregistreerd op de ov-chipkaart. Geen vuiltje aan de lucht dus.
Gedaan. Dank je wel alvast!
Reputatie 6
Badge +2
Als je een tweede keer op hetzelfde station uit- en incheckt (wat je zoals je het vertelt niet hebt gedaan, maar even voor de volledigheid) zegt het scherm bij de tweede keer uitchecken ''Vol tarief'', zoals altijd als je uitcheckt op hetzelfde station als waar je het laatst hebt ingecheckt. Dit brengt (in ieder geval als je het binnen een uur doet) geen kosten met zich mee en beïnvloedt ook niet dat je na opnieuw inchecken verder kan gaan met vrij reizen (al is het wel verwarrend). bijdragevandennis

Reageer