beantwoord

Declareren reiskosten

• 15 december 2020
  • 7 reacties
  • 274 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer via ov-chipkaart een declaratieoverzicht te maken. Ik kom sinds gisteren niet eens tot het inlogscherm. 

Als alternatief probeer ik een overzicht te maken via MijnNS. Daar kan ik wel een vinkje zetten bij Declareren maar vervolgens is er geen mogelijkheid om een overzicht te maken. Ik heb nu maar een schermafdruk omgezet naar pdf.

Weet iemand waarom het maken van een declaratieoverzicht niet werkt en hoe lang de storing gaat duren?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 december 2020, 10:55

Voor het account bij de OV-chipkaart kan ik niet spreken, maar via mijn Mijn NS account kan ook ik gewoon een PDF bestand maken via de declaratieoptie. We hebben verder ook geen storingen bekend met Mijn NS momenteel. Werkt het Mijn NS account verder wel correct?

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij zowel NS als OV-chipkaart kan ik wel gewoon een declaratieoverzicht maken. Misschien geen algemene storing.

Voor het account bij de OV-chipkaart kan ik niet spreken, maar via mijn Mijn NS account kan ook ik gewoon een PDF bestand maken via de declaratieoptie. We hebben verder ook geen storingen bekend met Mijn NS momenteel. Werkt het Mijn NS account verder wel correct?

Reputatie 7
Badge +3

Via Chrome is het inmiddels gelukt een pdf te downloaden. Inloggen bij ov-chipkaart.nl lukt in geen enkele browser die ik gebruik.

Top, bedankt voor de update! Wel balen dat het OV-chipkaart account nergens werkt. :/

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem was. Het inloggen bij mijn OV-chipkaart werkt niet wanneer de VPN in gebruik is op de computer. 

Merkwaardig. Dat zou betekenen dat wanneer je in het buitenland bent je niet je OV-chipkaart kunt beteren. Of dat je een VPN moet gebruiken die een Nederlands IP-adres gebruikt. :thinking:

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem was. Het inloggen bij mijn OV-chipkaart werkt niet wanneer de VPN in gebruik is op de computer. 

Merkwaardig. Dat zou betekenen dat wanneer je in het buitenland bent je niet je OV-chipkaart kunt beteren. Of dat je een VPN moet gebruiken die een Nederlands IP-adres gebruikt. :thinking:

VPN zorgt wel voor meer problemen. Als ik mail met mijn Ziggo account en de VPN staat aan. wordt de mail niet verzonden. Zo zijn er wel meer sites die niet met VPN kunnen cq willen omgaan. Filmpjes op telegraaf.nl spelen ook niet af als ik mijn VPN heb aanstaan.  

Klopt, Translink doet een rare beperking op geolocatie van een IP-adres. Hoeft niet eens een VPN-dienst te zijn, roamend met mijn telefoon kom ik er ook niet in. Opnieuw een erg irritante actie van TLS, want ik moet juist een VPN tunnel bouwen om er wel in te kunnen. 

Reageer