beantwoord

Defect invalide incheckpoortje op Amsterdam Centraal (Noord-kant, naast de Albert Heijn to go, breedste, meest linkse poortje)

• 14 februari 2020
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Ik kwam er deze week achter dat het meest linkse incheck poortje naast de Albert Heijn to go niet goed functioneert. Wanneer ik dit poortje bij het uitchecken gebruik, wordt het volledige instapbedrag van mijn OV-kaart afgeschreven, dit terwijl ik wel had ingecheckt op mijn incheck-station. De andere poortjes op het rijtje lijken het wel goed te doen, dus ik denk niet dat het aan mijn OV-chipkaart ligt. Alleen dit ene poortje doet het niet. Het lijkt me daarom een bug in de aflees sensor o.i.d.. Misschien dat een reparateur er even naar kan kijken (dit poortje is namelijk wel vaker defect).

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes.

icon

Beste antwoord door Danny NS 14 februari 2020, 20:36

Hoi M.M.Moeijes en welkom bij de NS Community!

Ik heb een melding uitgezet om dit poortje te laten checken. Fijn dat je ons dit laat weten.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi M.M.Moeijes en welkom bij de NS Community!

Ik heb een melding uitgezet om dit poortje te laten checken. Fijn dat je ons dit laat weten.

Reputatie 5

Lijkt er eerder op dat ipv UIT check dan de INcheck wordt gedaan-en dat loopt lekker op als je keurig volgens de regels bent ingecheckt. Iemand niet goed opgelet en de verkeerde module aan de onjuiste kant er in gezet?

Badge +3

Wat er gebeurt als je je kaart aanbiedt staat redelijk duidelijk aangegeven op het schermpje van het poortje.

Dat zou uiteraard UITchecken moeten zijn, en daarna zegt het schermpje ook nog wat je zojuist gedaan hebt (Uitgecheckt en dan iets met ritprijs en saldo óf Reizen op Rekening trein óf Passage OK óf Incheck geannuleerd óf zelfs alleen maar Tot ziens).

Reageer