Diefstal door NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders stationpoortjes

• 1 november 2016
  • 53 reacties
  • 1288 Bekeken

Er was beloofd : dat voor het uitchecken voor het halen van een kopje koffie op een station met gesloten poortjes, dit geen nadelige gevolgen zou hebben.

Volgt u mij ook op de reis waaruit blijkt, dat dit voornoemde niet de waarheid is ?

TerugREIS- Amsterdam Holendrecht -VLEUTEN

1

01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
11:46 Vleuten
Check-in: Amsterdam Holendrecht
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 5,90 terug van instaptarief € 4,10

2.

01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
11:02 Amsterdam Holendrecht
€ - 10,00 instaptarief

HEENREIS VLEUTEN - Amsterdam -Holendrecht

1.
01-11-2016
09:53 Amsterdam Holendrecht
Check-in: Woerden
€ 6,50 terug van instaptarief € 3,50

2. Inchecken na kopen Kopje koffie op Woerden Station

01-11-2016
09:23 Woerden
€ - 10,00 instaptarief

3. Uitchecken voor kopen kopje koffie op Station Woerden

01-11-2016
09:20 Woerden
Check-in: Vleuten
€ 8,50 terug van instaptarief € 1,50

4. Vertrekken van VLeuten naar ASD- Station Holendrecht.
01-11-2016
09:13 Vleuten
€ - 10,00 instaptarief

De saldi van de heen en terugreis VLeuten v.v. , kosten dankzij een kopje koffie ad 2,50 euro, ongewild en frauduleus handelen door OV chipkaart-poortjes die niet geprogrammeerd zijn om zich aan de gemaakte afspraak te houden € 0,90 duurder per kopje koffie x ......koffiedrinkers = € ................... diefstal.

Graag uw reactie : dief - U bent ontmaskerd als één van de volgende vier daders : NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders of combinatie van voornoemde beheerders en medeplegers van afschrijving gelden OV-Chipkaart dankzij niet goed of bewust niet goed geprogrammeerde stationpoortjes op de stations in dit Koninkrijk der Nederlanden.

- en zie uw compensatie en de structurele oplossing met belangstelling tegemoet.

Groet,
Jan

This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het antwoord is een ingewikkeld, historisch verhaal.

Als U onderweg niet uitcheckt wordt de prijs van de kortste route in rekening gebracht en die is in uw geval via Utrecht. Als U via Woerden reist en daar uit/incheckt wordt de langere route via Woerden in rekening gebracht.

Nu zult U betwijfelen of de route via Woerden echt langer is dan via Utrecht en dat is ook niet zo. Echter in 1950 is besloten dat reizigers tussen Woerden en Breukelen een flink aantal kilometers extra moeten betalen om er voor te zorgen dat het aantal kilometers tussen Amsterdam en Rotterdam via Haarlem en via Woerden gelijk is. Dat maakt het aantal "kilometers" bij uw route via Woerden veel hoger dan het in werkelijkheid is.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is inderdaad een - weinig voorkomende - situatie, waarbij dit wel nadelige gevolgen heeft. Van Vleuten naar Holendrecht via Woerden is "omreizen", maar dat is nou eenmaal de route die de trein neemt.
Als u niet in Woerden hoeft te zijn (en dus niet uit- en incheckt), rekent de NS u ook niet de prijs voor dat omreizen.
Als u in Woerden uit- en incheckt, wordt het een reis van Vleuten via Woerden naar Holendrecht, en dan wordt het inderdaad duurder.

Over compensatie ga ik niet, maar daar wil vast wel een van de "dieven" op reageren 😉
Reputatie 7
Badge +3
@mfreeze
Het is voor de reiziger natuurlijk extra verwarrend omdat het via Woerden helemaal niet om is.

Het heeft me trouwens altijd verbaasd dat er nog nooit iemand die dagelijks van Gouda/Woerden naar Amsterdam pendelt heeft geprotesteerd tegen dat hij/zij iedere dag 2 x 8 kilometer te veel moet betalen.
Lees eens goed beste vriendinnen en vrienden,

Voor de treinreis - naar Amsterdam - of het nu via Woerden en/of via Utrecht is betaal ik altijd de fair prijs.

Op Utrecht-Centraal Station zijn b.v. alle koffie en toiletvoorzieningen " binnen de Poorteren."

In Woerden - ook een Stad - moet je "afdalen" naar de volckse voorzieningen als een kop koffie en de plee.

Dat afdalen - dat heeft niets met een eerlijk treintarief of een treinreis te maken
Maar met het feit dat Station Woerden een traverse heeft over de spoorlijnen en poortjes - niet na de trap naar beneden , maar incheck poortjes op de genoemde Traverse.

Het blijft dus gewoon diefstaf door één der vier volgende daders : 'Diefstal door NS, ProRail; OV9292 - Trans Link BV NL.

Ik vermoed , dat niet NS maar ProRail; OV9292 - Trans Link BV NL. en/of de combinatie van de laatste drie genoemde de daders van diefstal door automatische afschrijving van mijn rekening zijn.

Het niet houden aan de gemaakte afspraak , kost elke overstappende koffiedrinker of toiletbezoeker op Stads Station Woerden :

Navraag leert dat er wekelijks ca 10.500 kopjes koffie op Stads Station Woerden worden verkocht (toiletbezoek heb ik niet geïnventariseerd)

Stelling : 50% van de 10.500 kopjes koffiedrinkers zijn " Overstappende Reisvriendinnen en Reisvrienden" .
Dit leidt tot een bewust of onbewust in "gemeenschap" georganiseerde diefstal van 5.250 in- en uit-checks ad
€ 0,90 duurdere reis per kopje koffie en/of toiletbezoek zonder enig verleende faciliteit door een der voornoemden

Samenvattende diefstaf per week x .5.250 koffiedrinkende / toiletbezoekende uit- en in-checkers ad
€ 0,90 = per week € 4.725,00 pure diefstal per WEEK
Per JAAR is dit 52 WEKEN x € 4.725,00 = € 245.700,00 DIEFSTAL per Jaar in gemeenschap uitgevoerd, bij genoemde aanname van 50% van gewone reizigers in dit Koninkrijk der Nederlanden, een Rechtstaat. .

WIE pruimt dit ?
Reputatie 7
Badge +3
@Jan Roseboom
Je lijkt je niet te realiseren dat je als je via Woerden reist en daar niet uit/incheckt je in feite te weinig betaalt en gematst wordt.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, het heeft niks met de poortjes te maken, maar alles met de route. Normaal gesproken kost uit- en binnen 35 minuten weer inchecken niks extra. Alleen in deze specifieke situatie (Vleuten - Holendrecht, en wellicht enkele andere in Nederland) is het nadelig.
Dus alleen als alle 10.500 kopjes koffie gekocht worden door mensen die uit Vleuten komen en naar Holendrecht gaan heeft u gelijk 🙂
Reputatie 1
Het antwoord is te verklaren door de afstand d.m.v. tariefeenheden.
Vleuten - Amsterdam Holendrecht via Woerden: 44 km
Vleuten - Amsterdam Holendrecht via Utrecht Centraal: 35 km.
OV chipkaart rekent de korte afstand uit, via Utrecht dus terwijl er via Woerden wordt gereisd.
Nu er in Woerden is uitgechekt en vervolgens weer in is gecheckt is het bekend geworden dat de reis via Woerden is gedaan, en is dit dus vervolgens berekend.

Reisplanner geeft echter aan dat u moet reizen via Woerden, wat dus extra kilometers betekend.
Dit komt waarschijnlijk omdat op station Amsterdam Holendrecht 2x per uur wordt gestopt door de sprinter Rotterdam Centraal - Uitgeest via Gouda, Woerden en Amsterdam Centraal.

De sprinter Rhenen - Breukelen rijdt alleen in de spits door naar Uitgeest, wat zorgt voor 4x een trein tussen Breukelen en Uitgeest. Dit betekend dus buiten de spits wel een extra overstap in Breukelen.

Een reis tijdens de daluren geeft aan dat reizen via Woerden 39 minuten duurt terwijl reizen via Utrecht Centraal 53 minuten duurt. Volgens mij mag u dus omreizen via Woerden.

Tijdens de spits kunt u zowel via Woerden als via Utrecht Centraal reizen. In beide gevallen ± 40 minuten reistijd.
Reputatie 7
Badge +3
Het verschil in tariefeenheden komt natuurlijk wel door dat gesjoemel met die 8 extra eenheden tussen Woerden en Breukelen. Qua afstand scheelt het maar 1 km.
Reputatie 1
Nee, het heeft niks met de poortjes te maken, maar alles met de route. Normaal gesproken kost uit- en binnen 35 minuten weer inchecken niks extra. Alleen in deze specifieke situatie (Vleuten - Holendrecht, en wellicht enkele anderen in Nederland) is het nadelig.
Dus alleen als alle 10.500 kopjes koffie gekocht worden door mensen die uit Vleuten komen en naar Holendrecht gaan heeft u gelijk :)

Klopt inderdaad.
In dit geval is er sprake dat een reis via Woerden 9 km langer is dan een reis via Utrecht Centraal terwijl een reis via Utrecht Centraal buiten de spits langer duurt dan reizen via Woerden.
Reputatie 1
Het verschil in tariefeenheden komt natuurlijk wel door dat gesjoemel met die 8 extra eenheden tussen Woerden en Breukelen. Qua afstand scheelt het maar 1 km.

Ik vindt het ook raar dat de afstand Woerden - Breukelen 19 km aangeeft op de tariefeenheden kaart en Woerden Utrecht 16 km.
Volgens mij ligt Utrecht verder weg dan Breukelen vanuit Woerden gezien.

http://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten-2016.html

Hier kunt u o.a. de tariefeenheden kaart downloaden
Omdat ik het graag bij feiten hou :

OV9292 geeft aan mij primair EN zondemeer het volgende reisadvies :

Sprinter (richting Den Haag Centraal)
Vervoerder: NS
Vertrek: 09:13 Station Vleuten Spoor 4
Aankomst: 09:19 Station Woerden Spoor 2

Stap 2

Trein Sprinter (richting Uitgeest)
Vertrek: 09:32 Station Woerden Spoor 5
Aankomst: 09:52 Station Amsterdam Holendrecht Spoor 2

Prijs : kosten ; Trein Vleuten - Amsterdam (NS)

2e klas
Volle prijs
€ 6,80

2e klas
Korting
€ 4,10

1e klas
Volle prijs
€ 11,60
1e klas
Korting
€ 7,-

Indien ik zou kiezen om vanaf Vleuten via Utrecht-Centraal naar Amsterdam Holendrecht zou reizen krijg ik de volgende twee opties _ inclusief tijdverlies - gerekend vanaf 09:13 uur

1.
Sprinter (richting Utrecht Centraal)
Vertrek: 09:16 Station Vleuten Spoor 1
Aankomst: 09:25 Station Utrecht Centraal Spoor 21

Stap 2
Trein
Intercity (richting Schiphol)
Vertrek: 09:43 Station Utrecht Centraal Spoor 7
Aankomst: 09:59 Station Amsterdam Bijlmer ArenA Spoor 2

Stap 3
Trein
Sprinter (richting Rotterdam Centraal)
Vertrek: 10:04 Station Amsterdam Bijlmer ArenA Spoor 6
Aankomst: 10:06 Station Amsterdam Holendrecht Spoor 5

PRIJS

Trein Vleuten - Amsterdam (NS)
2e klas
Volle prijs
€ 7,20
2e klas
Korting
€ 4,30

1e klas
Volle prijs
€ 12,20
1e klas
Korting
€ 7,30

3E Mogelijkheid

Vertrek: 09:16 Station VleutenSpoor 1Voeg deze locatie aan je favorieten: station-vleuten
Aankomst: 09:25 Station Utrecht CentraalSpoor 21
Stap 2

Lopen (7 minuten)
Bekijk looproute op kaart
Vertrek: 09:25 Station Utrecht Centraal
Aankomst: 09:32 Bushalte CS Jaarbeurszijde, Utrecht
Stap 3
Bus
Bus 120 (richting Amsterdam Station Bijlmer)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 09:34 Bushalte CS Jaarbeurszijde, Utrecht
Aankomst: 10:48 Bushalte Station Holendrecht, Amsterdam
Stap 4

Lopen (2 minuten)
Vertrek: 10:48 Bushalte Station Holendrecht, Amsterdam
Aankomst: 10:50 Station Amsterdam Holendrecht

Trein Vleuten - Utrecht (NS)

2e klas
Volle prijs
€ 2,20

2e klas
Korting
€ 1,30

1e klas
Volle prijs
€ 3,70

1e klas
Korting
€ 2,20
Bus Utrecht - Amsterdam (Connexxion)

Volle prijs
€ 5,64

Korting
€ 3,73

4e Reis mogelijkheid Vleuten - Utrecht-Centraal- Station Holendracht Amsterdam

Vertrek: 09:16 Station VleutenSpoor 1

2e klas
Volle prijs
€ 2,20
2e klas

Korting
€ 1,30

1e klas
Volle prijs
€ 3,70

1e klas
Korting
€ 2,20

5e mogelijkheid

Stap 2

Trein
Vertrek: 10:04 Station Amsterdam Bijlmer ArenASpoor 6
Aankomst: 10:06 Station Amsterdam Holendrecht

Trein Utrecht - Amsterdam (NS)

2e klas
Volle prijs
€ 6,-

2e klas
Korting
€ 3,60

1e klas
Volle prijs
€ 10,20
1e klas

Korting
€ 6,10

Degene die beweerde dat de verbinding VLeuten - Woerden - Holendrecht Amsterdam goedkoper zou zijn, zijn met voornoemde feiten gelogenstraft en schreef ook de waarheid niet, waarom ?

Ik begrijp niet altijd de plebeeers die ook in dezelfde trein reizen .
@Jan Roseboom
Je lijkt je niet te realiseren dat je als je via Woerden reist en daar niet uit/incheckt je in feite te weinig betaalt Degene die beweerde dat de verbinding VLeuten - Woerden - Holendrecht Amsterdam goedkoper zou zijn, zijn met de hierna door geinventariseerde feiten, worden opnieuw gelogenstraft en degene schreef ook de waarheid niet, waarom eigenlijk wel ?

Uit den nek 'lullen' schijnt hooge oogen te gooien . Ben ik blij, dat de vervoerspolitiek daarvan (nog) niet afhankelijk is

Ik begrijp niet altijd de plebeeers die ook in dezelfde trein reizen .atst wordt.
Dit is inderdaad een - weinig voorkomende - situatie, waarbij dit wel nadelige gevolgen heeft. Van Vleuten naar Holendrecht via Woerden is "omreizen", maar dat is nou eenmaal de route die de trein neemt.
Als u niet in Woerden hoeft te zijn (en dus niet uit- en incheckt), rekent de NS u ook niet de prijs voor dat omreizen.

Mijn beste - niet lezer van feiten en bekend zijnde met de lokale omstandigheden op Woerden Station - de feiten zijn als volgt te Woerden Station

Boven de rails ligt een traverse; elke reiziger moet vanaf welk perron dan ook naar boven, naar de Traverse.

Wil zij/hij naar toilet of een kopjen koffie kopen, dat moet elke passant naar beneden met de trap of de lift. Elk een zodanige reiziger of passant , moet dan door den in- en/of uitcheck poorteren van de overigens leuke Kaas en Veemarkt Stad Woerden.

Try it out babe and be aware of facts . die al beschreef.
Als u in Woerden uit- en incheckt, wordt het een reis van Vleuten via Woerden naar Holendrecht, en dan wordt het inderdaad duurder.

Over compensatie ga ik niet, maar daar wil vast wel een van de "dieven" op reageren ;)
Reputatie 7
Badge +3
*Zucht*
Ja, maar dat is niet de reden van de extra kosten. Als je vanuit een ander station dan Vleuten via Woerden zou reizen en moet uit- en inchecken om koffie te kopen, kost het niks extra.
Het is echt iets in uw specifieke situatie op dat specifieke traject.

Ik vindt het ook raar dat de afstand Woerden - Breukelen 19 km aangeeft op de tariefeenheden kaart en Woerden Utrecht 16 km.
I
Volgens mij ligt Utrecht verder weg dan Breukelen vanuit Woerden gezien.

http://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten-2016.html

Hier kunt u o.a. de tariefeenheden kaart downloaden

Indien u via Google Map nu eens de volgende reis plant met auto vanaf Station Vleuten naar Station Holendrecht krijgt u de volgende afstanden:

Vleuten
naar Holendrecht, Amsterdam

21 min. (25,7 km)
via A2
20 min. zonder verkeer
Vleuten

Neem de Pastoor Ohllaan en Haarrijnse Rading naar de N230 in West
6 min. (3,1 km)

Neem de A2 naar de Meibergdreef/s111 in Zuid-Oost, Amsterdam-Zuidoost. Neem afrit Knooppunt Holendrecht vanaf de A2
14 min. (21,4 km)

Ga verder op de Meibergdreef. Rijd naar de Nigtevechthof
3 min. (1,2 km)
Holendrecht, Amsterdam

Doet u dezelfde reis maar dan vanaf Station Utrecht centraal naar Station Holendrecht , dan krijgt u als resultaat :

Utrecht Centraal Station, Stationshal 12, 3511 CE Utrecht

Holendrecht, Amsterdam

Nu vertrekken
OPTIES
Routebeschrijving verzenden naar je telefoon
25 min.
30,9 km
via A2
23 min. zonder verkeer
DETAILS
38 min.
41,3 km
via A2 en Kanaaldijk Oost
37 min. zonder verkeer

Zou het niet kunnen - kennissen der aardrijkskunde - dat de afstand Vleuten - Amsterdam voor elke vogel 'richtiger en korter is om te vliegen ',dan via het stadske Utrecht, ondanks dat daar eens de Vrede van Utrecht is gesloten ?

Er is wel een leuke Historische Strip gemaakt - wanneer 'wij' het toch bij de feiten van slavernij,VOC, Brexiters, gouden koets, de vrede en de functie van de baan in de buurt van kardinalen en prelaten - Maliebaan - in Utrecht willen bespreken, met een uitzonderlijke positie van toen al een inwoner van VenLöooo
http://www.vredevanutrecht2013.nl/over/vrede-van-utrecht-stript

Route Station Vleuten > Utrecht Centraal Station - enkele reis

via Haarrijnse Rading
15 min. zonder verkeer
DETAILS
18 min.
10,1 km
via Langerakbaan
17 min. zonder verkeer
20 min.
14,8 km
via N198
19 min. zonder verkeer

Veel plezier met het opsporen van de dader van de diefstal van objectief vastgesteld € 0,90 per voornoemde afdaling voor toilet en kopjen koffie bezoek op het NS Station in de Kaas- en Veemarkt Stad Woerden.

Het net rondom de daders sluit zich: zijn te vinden in de kringen van ProRail, OV9292 en de afschrijvers van Translink BV- NL.

En u als beduvelde consument, verdedigt voonoemden nog feller dan welke advocaat of rechter in deze Rechtstaat zou doen.
Reputatie 7
Badge +3
U wilt het gewoon niet geloven, hè? U doet net alsof iedereen die in Woerden uit- en weer incheckt voor koffie, die extra kosten betaalt. Dat is gewoon NIET zo. Alleen in uw specifieke situatie is het nadelig. En als u - op een normale manier - contact opneemt met de klantenservice, krijgt u die 90 cent misschien ook nog wel terug.
*Zucht*
Ja, maar dat is niet de reden van de extra kosten. Als je vanuit een ander station dan Vleuten via Woerden zou reizen en moet uit- en inchecken om koffie te kopen, kost het niks extra.
Het is echt iets in uw specifieke situatie op dat specifieke traject.

En zo is het @Reisleider. Het heeft alles met de plaatsing van de in- en uitcheck poorteren op de Traverse boven de Rails op het Station Woerden te maken,

Niets meer en niets minder.

Plaatsing voor de ingang van het station van deze poorteren, zou eerlijker, rechtvaardiger zijn.

Deze Nationale Kwestie - immers veel reizigers worden beroofd door een der voornoemde daders - moet ook in de gemeenteraad van Woerden en tenminste door Rover worden aangekaart, desnoods in de 2e Kamer.

En anders ga ik naar het OM . dit deugt van geen enkele zijde bekeken, hoe dan ook
U wilt het gewoon niet geloven, hè? U doet net alsof iedereen die in Woerden uit- en weer incheckt voor koffie, die extra kosten betaalt. Dat is gewoon NIET zo. Alleen in uw specifieke situatie is het nadelig. En als u - op een normale manier - contact opneemt met de klantenservice, krijgt u die 90 cent misschien ook nog wel terug.

ik ga nooit over één nacht ijs @Reisleider, zeker niet wanneer er met publiek beschikbare middelen - belastingen en tarieven - gefinancierde overheids (geliëerde) bedrijven en instellingen verbonden zijn.

De Klantenservice NS kon voornoemde niet verklaren, dan alleen dat :
1. De in- en uitcheckpoorteren te Woerden nog niet de juiste software hebben;
2. De locatie van voornoemde Poorteren echt bepalend is, en dat is het gelet op het feit dat de terugreis tegen het juiste - in mijn geval abonnementstarief - is afgerekend.

Maar ik ben de beroerdste niet, ik ga een proefreis maken Gouda - 0utcheck Woerden - Holendrecht Amsterdam.

U ook ?

Bovendien iedereen die een beetje kennis heeft van de Nederlandse Aardrijkskunde, kan vaststellen dat de afst
ik ga nooit over één nacht ijs @Reisleider, zeker niet wanneer er met publiek beschikbare middelen - belastingen en tarieven - gefinancierde overheids (geliëerde) bedrijven en instellingen verbonden zijn.

2. De locatie van voornoemde Poorteren echt bepalend is, en dat is het gelet op het feit dat de terugreis tegen het juiste - in mijn geval abonnementstarief - is afgerekend.

Maar ik ben de beroerdste niet, ik ga een proefreis maken Gouda - 0utcheck Woerden - Holendrecht Amsterdam.

U ook ?

Iedereen die een beetje kennis heeft van de Nederlandse Aardrijkskunde kan vaststellen dat de afstand Vleuten - Holendrecht Amsterdam , korter is dan een omweg via Vleuten - Utrecht Centraal - Holendrecht Amsterdam.

Of 'zie ik ze vliegen' ?

Er is geen enkele basis voor deze diefstal.
Reputatie 7
Badge +3
Zoals al eerder uitgelegd: tussen Woerden en Breukelen is de afstand 11 km maar moet U 19 km betalen.
Reputatie 1
Omdat ik het graag bij feiten hou :

OV9292 geeft aan mij primair EN zondemeer het volgende reisadvies :

Sprinter (richting Den Haag Centraal)
Vertrek: 09:13 Station Vleuten Spoor 4
Aankomst: 09:19 Station Woerden Spoor 2

Stap 2

Trein Sprinter (richting Uitgeest)
Vertrek: 09:32 Station Woerden Spoor 5
Aankomst: 09:52 Station Amsterdam Holendrecht Spoor 2

Prijs : kosten ; Trein Vleuten - Amsterdam (NS)

2e klas
Volle prijs
€ 6,80

2e klas
Korting
€ 4,10

1e klas
Volle prijs
€ 11,60
1e klas
Korting
€ 7,-

Indien ik zou kiezen om vanaf Vleuten via Utrecht-Centraal naar Amsterdam Holendrecht zou reizen krijg ik de volgende twee opties _ inclusief tijdverlies - gerekend vanaf 09:13 uur

1.
Vertrek: 09:16 Station Vleuten Spoor 1

Stap 2
Trein

Stap 3
Trein
Vertrek: 10:04 Station Amsterdam Bijlmer ArenA Spoor 6
Aankomst: 10:06 Station Amsterdam Holendrecht Spoor 5

PRIJS

Trein Vleuten - Amsterdam (NS)
2e klas
Volle prijs
€ 7,20
2e klas
Korting
€ 4,30

1e klas
Volle prijs
€ 12,20
1e klas
Korting
€ 7,30

3E Mogelijkheid

Vertrek: 09:16 Station VleutenSpoor 1Voeg deze locatie aan je favorieten: station-vleuten
Aankomst: 09:25 Station Utrecht CentraalSpoor 21
Stap 2

Lopen (7 minuten)
Vertrek: 09:25 Station Utrecht Centraal
Aankomst: 09:32 Bushalte CS Jaarbeurszijde, Utrecht
Stap 3
Bus
Bus 120 (richting Amsterdam Station Bijlmer)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 09:34 Bushalte CS Jaarbeurszijde, Utrecht
Aankomst: 10:48 Bushalte Station Holendrecht, Amsterdam
Stap 4

Lopen (2 minuten)
Vertrek: 10:48 Bushalte Station Holendrecht, Amsterdam
Aankomst: 10:50 Station Amsterdam Holendrecht

2e klas
Volle prijs
€ 2,20

2e klas
Korting
€ 1,30

1e klas
Volle prijs
€ 3,70

1e klas
Korting
€ 2,20
Bus Utrecht - Amsterdam (Connexxion)

Volle prijs
€ 5,64

Korting
€ 3,73

4e Reis mogelijkheid Vleuten - Utrecht-Centraal- Station Holendracht Amsterdam

Vertrek: 09:16 Station VleutenSpoor 1

2e klas
Volle prijs
€ 2,20
2e klas

Korting
€ 1,30

1e klas
Volle prijs
€ 3,70

1e klas
Korting
€ 2,20

5e mogelijkheid

Stap 2

Trein
Vertrek: 10:04 Station Amsterdam Bijlmer ArenASpoor 6
Aankomst: 10:06 Station Amsterdam Holendrecht

Trein Utrecht - Amsterdam (NS)

2e klas
Volle prijs
€ 6,-

2e klas
Korting
€ 3,60

1e klas
Volle prijs
€ 10,20
1e klas

Korting
€ 6,10

Degene die beweerde dat de verbinding VLeuten - Woerden - Holendrecht Amsterdam goedkoper zou zijn, zijn met voornoemde feiten gelogenstraft en schreef ook de waarheid niet, waarom ?

Ik begrijp niet altijd de plebeeers die ook in dezelfde trein reizen .

Ik heb net ook even op 9292 gekeken, opvallend dat de busreis en omreizen via Amsterdam Bijlmer ArenA erbij staat.

Let op: Station Amsterdam Bijlmer ArenA ligt verder dan station Amsterdam Holendrecht.
De reis valt dan duurder uit en als er op Amsterdam Bijlmer ArenA niet wordt uitgecheckt en opnieuw ingecheckt wordt i.v.m. omreizen.
In dit geval bij is er sprake van reizen met een via station en wordt de prijs berekend via dit station.

Doet u dit niet, dan is er geen geldig vervoersbewijs voor Amsterdam Holendrecht - Amsterdam Bijlmer ArenA
Er is dan kans op een boete in de sprinter van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Amsterdam Holendrecht.

Ik heb de prijzen opgezocht die bij de reis staan.
Goed dat u dit zelf ook heeft vermeld.

Reis via Woerden (zonder in/uitchecken in Woerden)
Zelfde bedrag als reis via Utrecht Centraal omdat het kortste tarief wordt berekend. Volgens NS is dat Utrecht Centraal i.p.v. het te hoge kilometertarief tussen Woerden en Breukelen die volgens mijn mening aangepast moet worden, verlaagd worden na de daadwerkelijke afstand.
vol tarief = € 6,80 / 40% korting = € 4,10

Reis via Utrecht Centraal (dit advies geldt alleen in de spitsuren)
8:29 terwijl sprinter uit Utrecht rijdt naar Uitgeest.
1 overstap in Utrecht Centraal tussen aankomsttijd van de trein uit Vleuten om 8:40 en vertrektijd van de sprinter naar Amsterdam Holendrecht om 8:47 uur.
vol tarief = € 6,80 / 40% korting = € 4,10

Reis via Utrecht Centraal en Amsterdam Holendrecht via Amsterdam Bijlmer ArenA
Overstappen: Utrecht Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA
€ 7,20 / 40% korting = € 4,30
Reputatie 1

Dat dacht ik zelf ook, maar qua tariefeenheden wordt dit echt aangegeven:

Vleuten - Woerden - Amsterdam Holendrecht = 44 km
Vleuten - Utrecht Centraal - Amsterdam Holendrecht = 35 km.

Ik ben van mening dat de kilometerafstand tussen Woerden en Breukelen niet klopt, omdat de afstand in werkelijkheid minder is zoals velen beweren gaat het zelfs om 8 km.

In feite is dit diefstal voor reizigers tussen Woerden en Breukelen.

Bovendien iedereen die een beetje kennis heeft van de Nederlandse Aardrijkskunde, kan vaststellen dat de afst

U ook ?

Iedereen die een beetje kennis heeft van de Nederlandse Aardrijkskunde kan vaststellen dat de afstand Vleuten - Holendrecht Amsterdam , korter is dan een omweg via Vleuten - Utrecht Centraal - Holendrecht Amsterdam.

Of 'zie ik ze vliegen' ?

Er is geen enkele basis voor deze diefstal.
Reputatie 1
Het antwoord is een ingewikkeld, historisch verhaal.

Als U onderweg niet uitcheckt wordt de prijs van de kortste route in rekening gebracht en die is in uw geval via Utrecht. Als U via Woerden reist en daar uit/incheckt wordt de langere route via Woerden in rekening gebracht.

Nu zult U betwijfelen of de route via Woerden echt langer is dan via Utrecht en dat is ook niet zo. Echter in 1950 is besloten dat reizigers tussen Woerden en Breukelen een flink aantal kilometers extra moeten betalen om er voor te zorgen dat het aantal kilometers tussen Amsterdam en Rotterdam via Haarlem en via Woerden gelijk is. Dat maakt het aantal "kilometers" bij uw route via Woerden veel hoger dan het in werkelijkheid is.

Ik ben van mening dat dit het beste antwoord is wat ook verklaard waarom er tussen Woerden en Breukelen de afstand in werkelijkheid korter is dan volgens de NS.

Een reis tussen Vleuten en Amsterdam Holendrecht is korter via Woerden (1x overstap), dan via Utrecht Centraal (2x overstappen, maar tijdens de spits 1x overstap)
Tijdens de spitsuren is de reis ongeveer even lang.
Reputatie 1

U ook ?

Gouda - Amsterdam Holendrecht:
Tarief is via Woerden en Breukelen. Als u na een check-uit in Woerden binnen 35 minuten weer incheckt dan blijft het tarief hetzelfde.

Reist u via Utrecht Centraal, dan merkt u wel dat er een extra bedrag wordt ingehouden omdat er dan wordt omgereisd via Utrecht Centraal. De afstand is in dit geval langer.
Reputatie 1

Over compensatie ga ik niet, maar daar wil vast wel een van de "dieven" op reageren ;)

Dit klopt inderdaad 🙂