Diefstal door NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders stationpoortjes

  • 1 november 2016
  • 53 reacties
  • 1283 Bekeken

Er was beloofd : dat voor het uitchecken voor het halen van een kopje koffie op een station met gesloten poortjes, dit geen nadelige gevolgen zou hebben.

Volgt u mij ook op de reis waaruit blijkt, dat dit voornoemde niet de waarheid is ?

TerugREIS- Amsterdam Holendrecht -VLEUTEN

1

01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
11:46 Vleuten
Check-in: Amsterdam Holendrecht
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 5,90 terug van instaptarief € 4,10

2.

01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
11:02 Amsterdam Holendrecht
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

HEENREIS VLEUTEN - Amsterdam -Holendrecht

1.
01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
09:53 Amsterdam Holendrecht
Check-in: Woerden
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 6,50 terug van instaptarief € 3,50

2. Inchecken na kopen Kopje koffie op Woerden Station

01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
09:23 Woerden
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

3. Uitchecken voor kopen kopje koffie op Station Woerden

01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
09:20 Woerden
Check-in: Vleuten
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 8,50 terug van instaptarief € 1,50

4. Vertrekken van VLeuten naar ASD- Station Holendrecht.
01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
09:13 Vleuten
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief


De saldi van de heen en terugreis VLeuten v.v. , kosten dankzij een kopje koffie ad 2,50 euro, ongewild en frauduleus handelen door OV chipkaart-poortjes die niet geprogrammeerd zijn om zich aan de gemaakte afspraak te houden € 0,90 duurder per kopje koffie x ......koffiedrinkers = € ................... diefstal.

Graag uw reactie : dief - U bent ontmaskerd als één van de volgende vier daders : NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders of combinatie van voornoemde beheerders en medeplegers van afschrijving gelden OV-Chipkaart dankzij niet goed of bewust niet goed geprogrammeerde stationpoortjes op de stations in dit Koninkrijk der Nederlanden.

- en zie uw compensatie en de structurele oplossing met belangstelling tegemoet.

Groet,
Jan

This topic has been closed for comments

53 reacties

Ik zal dit topic voor nu sluiten. Ik raad Jan Roseboom aan contact te leggen met Erryt via een privébericht. Mochten andere forumleden nog vragen m.b.t. dit topic hebben, voel je vrij om mij of Erryt hierover te benaderen (of elkaar, natuurlijk :-)).
Reputatie 6
Badge +2
U geeft aan dat In de mail staat aangegeven:
Wanneer u weer incheckt in Woerden, dan wordt er opnieuw een instaptarief berekend.

Jammer dat echter (..) de reden en verklaring niet staat vermeld:
Binnen 35 minuten: overstap, dus geen nieuw instaptarief (dit was in het begin wel het geval).

Ook de door mij aangegeven reden is niet vermeld, namelijk verschil in afstand.
Het was beter geweest als dit in de mail duidelijk wordt uitgelegd.

Inderdaad bedroevend, dat geldt al meer dan twee jaar (bij meerdere vervoerders zelfs, zie http://www.veendam.nl/internet/nieuws_3219/item/reis-naar-randstad-voordeliger-door-invoering-lange-afstandskorting_14398.html, dus ook bij één vervoerder). bijdragevandennis
Reputatie 3
Badge

M.a.w. de oplossing, ligt in geen der aangedragen reacties in dit 'pasforum', doch in het gezonde verstand ; aanpassing van software en wenselijker wijs verplaatsing der poorteren in Woerden.


Er is geen oplossing geboden, omdat er geen probleem is. En er is een poging gedaan u uit te leggen waarom dat zo is. In de software zijn de regels geïmplementeerd, en die regels schrijven voor dat in de door u beschreven gang der dingen het totale aantal daadwerkelijk afgelegde tariefeenheden in rekening wordt gebracht. Aanpassing van de software ligt dus niet voor de hand, want de software doet wat ze in deze situatie moet doen.

Verplaatsing van de poortjes zou ertoe leiden dat de door u beschreven gang der dingen niet meer optreedt. Dat is een ander verhaal. Maar dan is het dus inderdaad de vraag of dat in Woerden mogelijk is; ik ken dat station niet.
[quote=michael.hunen.3]Heb je Erryt al een pb'tje gestuurd? https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/diefstal-door-ns-prorail-ov9292-enof-beheerders-stationpoortjes-28890/index2.html#post181029

****************/quote]

Dit is een openbaar forum.

Zie ook #42 Bij deze stop ik....
Reputatie 1
Zijn er op dit moment nog andere problemen waarmee u geholpen kan worden?
Heb je Erryt al een pb'tje gestuurd? https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/diefstal-door-ns-prorail-ov9292-enof-beheerders-stationpoortjes-28890/index2.html#post181029
Reputatie 7
Je kunt nog steeds een kop koffie van me krijgen hoor 😉
Verder gaat alles goed?

Naar uw eerdere reactie - ook doordrenkt van azijn en gespeend van kennis over lokale situatie en de Algemene Voorwaarden NS, ProRail, OV9292 en Translink BV-NL - bood u uiteindelijk mij een kopje koffie aan.


Omdat die reactie en aanbod dus ook is verwijderd. heb ik besloten uw aanbod te weigeren en te adviseren, u op feiten te gaan baseren..
Reputatie 7
Verder gaat alles goed?
De 9292 app is niet de officiele app als het op treinreizen aankomt. Vaak niet actueel en slecht bij verstoringen.
Gaat om de NS reisplanner app ;)

Verder ben jij volgens mij de enige die niet kan lezen of iets niet snapt, aangezien een antwoord/verklaring al meerdere malen gegeven is, ook door michael.

Misschien kun je nog een klacht ergens indienen, maar ik geloof niet dat we op dit forum nog iets voor je kunnen betekenen..


Als u - professioneel bent aangesteld; de moderator wekt wel die indruk - zou ik direct een consumentenpanel benoemen die u - na beoordeling van feiten - een enkeltje Woerden aanbiedt.

M.a.w. de oplossing, ligt in geen der aangedragen reacties in dit 'pasforum', doch in het gezonde verstand ; aanpassing van software en wenselijker wijs verplaatsing der poorteren in Woerden.

Ik zou als ik u was ook niet meer reageren : met den blik op oneindig NS, komt u niet verder dan voornoemd station - en zeker in een consumenten- en Democratie niet.
Reputatie 7
De 9292 app is niet de officiele app als het op treinreizen aankomt. Vaak niet actueel en slecht bij verstoringen.
Gaat om de NS reisplanner app ;)

Verder ben jij volgens mij de enige die niet kan lezen of iets niet snapt, aangezien een antwoord/verklaring al meerdere malen gegeven is, ook door michael.

Misschien kun je nog een klacht ergens indienen, maar ik geloof niet dat we op dit forum nog iets voor je kunnen betekenen..
Reputatie 1
Grote kans dat het OM hetzelfde antwoord geeft, namelijk het verschil in kilometerafstand.

Op het station is er bij de medewerkers van het loket een kaart met spoorverbindingen inclusief de afstanden. Medewerkers willen vast voor u de afstand voor u berekenen.

U moet vragen voor het berekenen van de afstand via Utrecht Centraal en afstand via Woerden.

Bij deze stop ik met antwoord geven op dit onderwerp. Het heeft geen zin om u te overtuigen.

Veel succes,
Degene - die dit antwoord geeft - kan of niet lezen of weet ik niet wat.

1. Ik gebruik altijd een Integrale Reisplanner - dat is die van OV9292 en niet die van de NS-reisplanner.

2. De oplossing is na twee jaar - 1e melding mijnerzijds was in 2014 - eerst hedenmiddag na mijn 2e initiatief telefoontje aan mij geboden (erkentelijk) maar nog niet ten Algemeenen Nutte voor bezoekers station Woerden voor koffiebehoefte c.a. en het bezoek van het buitentoilet .

3. Ik opende een nieuw topic - Dader Diefstal .................................GEVONDEN . Is door moderatie verwijderd inclusief, de door mij verwoordde problematiek, reacties van derden

Ik opende een nieuw topic met de melding dat de dader Diefstaf op Station Woerden is GEVONDEN.
Positief nieuws lijkt mij.

i

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/dader-diefstal-ns-prorail-ov9292-enof-beheerders-station-ov-poortjes-stad-woerden-gevonden-28933/index1.html#post181254

Het topic werd echter verwijderd, inclusief de reacties van derde organisaties als genoemd in het topic.

Ik heb daarom mijn gehele reactie nog maar eens geplaatst, zoals de eerste Ten Algemeenen Nutte.

Nu er na eerste melding - twee jaar geleden (duur van de diefstal) - niets is gedaan werd het mij te gortig ; vandaar deze aktie.

Ik hou de toegezegde oplossing - ook die Ten Algemeenen Nutte ' in de peiling ' .

IS er voor volgend jaar - 3 november 2017 - geen oplossing, ondanks toezegging, dan volgt aangifte wegens publieke diefstal bij het OM.

Mooier, kan ik het niet maken.
Reputatie 1
U geeft aan dat In de mail staat aangegeven:
Wanneer u weer incheckt in Woerden, dan wordt er opnieuw een instaptarief berekend.


Jammer dat echter staat de reden en verklaring niet staat vermeld:
Binnen 35 minuten: overstap, dus geen nieuw instaptarief (dit was in het begin wel het geval).

Ook de door mij aangegeven reden is niet vermeld, namelijk verschil in afstand.
Het was beter geweest als dit in de mail duidelijk wordt uitgelegd.

Nogmaals (laatste keer dat ik dit schrijf:

Kortste weg volgens kilometerafstand: Vleuten - UTRECHT CENTRAAL - Amsterdam Holendrecht (35 km).
Dit wordt normaal gezien afgeschreven zonder in/uitchecken in Woerden.
Als u in Utrecht uitcheckt en binnen 35 minuten incheckt veranderd er financieel niks aan uw reis.

Lange weg VIA WOERDEN (44 km) is toegestaan, dit is in de daluren de snelste route.

Bij het in/uitchecken in Woerden wordt het tarief berekend als: VIA WOERDEN (44 km).

Bij een reis Gouda - Amsterdam Holendrecht: uitchecken in Woerden en vervolgens binnen 35 minuten inchecken: er veranderd financieel niet; want de route via Woerden is de kortste route.

Dit is mijn verklaring en verder kan ik u momenteel niet helpen.
Als eerste wil ik Jan Roseboom welkom heten op het NS Serviceforum,

Het eerst gegeven antwoord van Tamzin klopt, ''Als U onderweg niet uitcheckt wordt de prijs van de kortste route in rekening gebracht en die is in uw geval via Utrecht. Als U via Woerden reist en daar uit/incheckt wordt de langere route via Woerden in rekening gebracht.'' Ook zoals michael.hunen.3 al
aangeeft komt dit verschil door de tariefeenheden op dit traject. Onze reisplanner geeft tijdens de daluren het advies om via Woerden te reizen (meest praktische reis), Als je tussentijds niet uitcheckt zal ons systeem de kortste route berekenen wat in dit geval over Utrecht is. Als je in Woerden uitcheckt heb je met meer tariefeenheden te maken waardoor er meer kosten in rekening zal worden gebracht.

Ik wil Jan Roseboom vragen mij een privébericht te sturen zodat we kunnen kijken naar een oplossing voor de 90 cent die nu teveel is betaald. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.



Ik adviseer u contact op te nemen met Uw KlantenService NS die het probleem hebben gevonden . Uw antwoord deugt van geen enkele onzijdige kant bezien .

Bovendien ben ik hier op dit blog om een democratisch proces en democratische controle op met publieke en private middelen gefinancierde organisaties - indien dat nodig is (en dat was het nu) - uit te oefenen, waar eerder klantenservices - 2 jaar geleden zou dit opgelost worden - en thans t/m hedenmorgen geen adequaat antwoord en oplossing hebben verstrekt.

Eerst hedenmiddag na een tweede initiatief telefoontje mijnerzijds, is het probleem - weliswaar nog niet ten Algemeenen Nutte (woord komt uit de schoenenkelder) is opgelost, maar ter hand wordt genomen als de waarheid is gesproken en ook door nu met daden zal worden gevolgd.

Wel zo handig in het kader van het NS-Project "Integraal Werken ".

---




Veel leesplezier in nieuwe topic

"Dader Diefstal NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders station OV poortjes Stad Woerden GEVONDEN."

U herinnert zich het Topic wellicht van dinsdag jl. over de zoektocht naar de Dader Diefstal NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders station OV poortjes Stad Woerden.

Na een herhaling van het probleem, nu ook het 1e vervolg: dader gevonden En ....................

Er was beloofd : dat voor het uitchecken voor het halen van een kopje koffie op een station met gesloten poortjes, dit geen nadelige gevolgen zou hebben.

Volgt u mij ook op de reis waaruit blijkt, dat dit voornoemde niet de waarheid is ?

TerugREIS- Amsterdam Holendrecht -VLEUTEN

1

01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
11:46 Vleuten
Check-in: Amsterdam Holendrecht
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 5,90 terug van instaptarief € 4,10

2.

01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
11:02 Amsterdam Holendrecht
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

HEENREIS VLEUTEN - Amsterdam -Holendrecht

1.
01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
09:53 Amsterdam Holendrecht
Check-in: Woerden
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 6,50 terug van instaptarief € 3,50

2. Inchecken na kopen Kopje koffie op Woerden Station

01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
09:23 Woerden
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief

3. Uitchecken voor kopen kopje koffie op Station Woerden

01-11-2016
dinsdag Check-uit Trein - NS
09:20 Woerden
Check-in: Vleuten
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ 8,50 terug van instaptarief € 1,50

4. Vertrekken van VLeuten naar ASD- Station Holendrecht.
01-11-2016
dinsdag Check-in Trein - NS
09:13 Vleuten
Product: Reizen op Saldo NS Korting (2e klas)
€ - 10,00 instaptarief


De saldi van de heen en terugreis VLeuten v.v. , kosten dankzij een kopje koffie ad 2,50 euro, ongewild en frauduleus handelen door OV chipkaart-poortjes die niet geprogrammeerd zijn om zich aan de gemaakte afspraak te houden € 0,90 duurder per kopje koffie x ......koffiedrinkers = € ................... diefstal.

Graag uw reactie : dief - U bent ontmaskerd als één van de volgende vier daders : NS, ProRail; OV9292 en/of beheerders of combinatie van voornoemde beheerders en medeplegers van afschrijving gelden OV-Chipkaart dankzij niet goed of bewust niet goed geprogrammeerde stationpoortjes op de stations in dit Koninkrijk der Nederlanden.

- en zie uw compensatie en de structurele oplossing met belangstelling tegemoet.

Groet,
Jan "einde citaat .

Ik ben er inmiddels ook achter dat de zgn. deskundigen op dit blog , ' uit den nek schrijven ' en ik terecht mijn vraag had gedeponeerd bij KlantenService NS - die dinsdagavond geen adequaat antwoord hadden - en de KlantenService OV Chipkaart , die mij vandaag schriftelijk als volgt antwoorden:

" Geachte heer Roseboom,


Op 01-11-2016 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat er iets is misgegaan bij het in- en/of uitchecken bij de NS. Ik vind het vervelend voor u dat dit aan de orde is.

Ik heb in uw meegestuurde overzicht kunnen inzien dat de correcte ritrijzen zijn berekend. Wanneer u weer incheckt in Woerden, dan wordt er opnieuw een instaptarief berekend. Als u het er hier niet mee eens bent, dan kunt u zich richten tot de NS. Meer informatie: www.ns.nl of op telefoonnummer 030-751 51 55.

Ik vertrouw erop dat u hiermee voldoende informatie heeft. Heeft u nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur op telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek).


Met vriendelijke groet,
----naam privacy -
Klantenservice OV-chipkaart " einde citaat.

Dus ik weer gebeld met KlantenService NS en weer aan de hand van de reisgegevens, de detaillls besproken.

Deze medewerkster kende de problematiek van Woerden en erkende dat er iets fout was gegaan.

Ik heb haar het rekenmodel van de diefstal - onopzettelijk of opzettelijk maakt niet uit voor de consument (wel voor de rechter) - nog eens uitgelegd :

Op Utrecht-Centraal Station zijn b.v. alle koffie en toiletvoorzieningen " binnen de Poorteren."

In Woerden - ook een Stad - moet je "afdalen" naar de volckse voorzieningen als een kop koffie en de plee.

Dat afdalen - dat heeft niets met een eerlijk treintarief of een treinreis te maken
Maar met het feit dat Station Woerden een traverse heeft over de spoorlijnen en poortjes - niet na de trap naar beneden , maar incheck poortjes op de genoemde Traverse.

Het blijft dus gewoon diefstaf door één der vier volgende daders : 'Diefstal door NS, ProRail; OV9292 - Trans Link BV NL.

Ik vermoed , dat niet NS maar ProRail; OV9292 - Trans Link BV NL. en/of de combinatie van de laatste drie genoemde de daders van diefstal door automatische afschrijving van mijn rekening zijn.

Het niet houden aan de gemaakte afspraak , kost elke overstappende koffiedrinker of toiletbezoeker op Stads Station Woerden :

Navraag leert dat er wekelijks ca 10.500 kopjes koffie op Stads Station Woerden worden verkocht (toiletbezoek heb ik niet geïnventariseerd)

Stelling : 50% van de 10.500 kopjes koffiedrinkers zijn " Overstappende Reisvriendinnen en Reisvrienden" .
Dit leidt tot een bewust of onbewust in "gemeenschap" georganiseerde diefstal van 5.250 in- en uit-checks ad
€ 0,90 duurdere reis per kopje koffie en/of toiletbezoek zonder enig verleende faciliteit door een der voornoemden

Samenvattende diefstaf per week x .5.250 koffiedrinkende / toiletbezoekende uit- en in-checkers ad
€ 0,90 = per week € 4.725,00 pure diefstal per WEEK
Per JAAR is dit 52 WEKEN x € 4.725,00 = € 245.700,00 DIEFSTAL per Jaar in gemeenschap uitgevoerd, bij genoemde aanname van 50% van gewone reizigers in dit Koninkrijk der Nederlanden, een Rechtstaat. .

WIE pruimt dit ? "

De medewerkster KlantenService vertelde dat ik dit terecht niet pruim en de oorzaak ook niet is gelegen in een eventuele afspraak in de jaren 50, de kilometrage volgens degene die naar een NS Webpagina verwezen; maar gewoon - zoals ik al veronderstelde in de Software der OV Poorteren in de Stad Woerden.

Als ik raadslid in Woerden was, zou ik de gemeenteraad van de STAD WOERDEN voorstellen te besluiten bij de NS een schadeclaim in te dienen , welks geld denzelve kan worden gebruikt voor een leuck WOERDEN EN OMMELANDEN FEESTJE , INWONERS VAN VLEUTEN NIET UITGEZONDERD.


Het antwoord is dus de bijzondere situatie te Woerden, met de poorteren op de Traverse over de Spoorrails, maar geplaatst voor den lift en de trap naar buiten, de coffeecorner en de toilet.

De medewerkster die met mijn toestemming ook zag wanneer ik binnenkort jarig ben, zal mij het geld op mijn verjaardag terugsturen vergezeld van een Dag Ticket Vrij Reizen.

Leuker kon de NS het voor mij niet maken:

En beste mensen : uitrangeerders te WOERDEN en Ommelanden voor U ook: dit probleem - ik had het eerder aangekaart , maar minder vasthoudend als nu - gaat structureel opgelost worden.


Dus : opmerkelijk Raadslid en Treinreigers te Woerden: hebt u zin in een feestje voor Stad WOERDEN en OMMELANDEN, zorg voor een besluit van Uw gemeenteraad Woerden met daarin een claim op NS .
De reageerders, die op het item reageerden met onzuivere feiten; adviseer ik het onderwerp " Stigmatisatie " te bestuderen en vooral , het gevolg ervan.

Goede 2e Kamerverkiezingen allen volgend jaar en stem vooral bewust, na het lezen van feiten.


Deze problematiek duurt al bijna 2 jaar - ondanks mijn eerdere melding - dus dat levert een aardige duit voor het feest in de Stad Woerden en voor haar Ommelanden op.

Veel plezier
Reputatie 1
Een privébericht sturen naar een MODERATOR is ook mogelijk:
Moderators zijn o.a.

Erryt NS (reactie 32)

Moderators zijn medewerkers van NS die u te woord kunnen staan.

PRIVÉGEGEVENS ALLEEN NAAR MODERATORS STUREN, dus niet naar andere gebruikers!
Reputatie 1
http://www.ns.nl/klantenservice/betalen/tarieven-consumenten-2016.html

Onderaan, bij het kopje downloaden kunt u o.a de Tariefeenheden- en spoorkaart downloaden en zelf natellen.

Zoals eerder in mijn bericht aangegeven:
Route via Woerden = 44km (deze route is berekend i.v.m. in/uitchecken in Woerden als via station)
Route via Utrecht = 35 km. (OV-Chipkaart berekend korte route)

Het enigste ''diefstal'' gaat over de kilometerafstand tussen Woerden en Breukelen die in werkelijkheid korter is dan het aangegeven aantal van 19 km.

U bent het niet mee eens met de verklaring van dit gegeven antwoord.
Ik heb mijn best gedaan met het onderzoeken van uw probleem, meer kan ik voor u niet betekenen.
Ik wens u veel succes met de afhandeling van uw klacht.

Het beste kunt u klacht indienen over uw reis die u gemaakt had met het extra inhouden van 90 eurocent i.v.m. in/uit checken.
Klacht kan ingediend worden op het station bij een loket, helaas hebben kleine stations tegenwoordig geen loketten. Ook kunt u contact opnemen met de NS: 030 - 751 51 55. Een mail sturen naar NS is ook mogelijk.

Voor meer informatie:

http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Er wordt goed onderzocht wat er is gebeurd en wat de reden is waarom er bij u 90 eurocent is ingehouden.
Veel succes!
Reputatie 7
Badge +3
U wilt het gewoon nog steeds niet snappen, hè ...

Maar goed, blij dat u vindt dat het opgelost is/wordt.
Dit is inderdaad een - weinig voorkomende - situatie, waarbij dit wel nadelige gevolgen heeft. Van Vleuten naar Holendrecht via Woerden is "omreizen", maar dat is nou eenmaal de route die de trein neemt.
Als u niet in Woerden hoeft te zijn (en dus niet uit- en incheckt), rekent de NS u ook niet de prijs voor dat omreizen.
Als u in Woerden uit- en incheckt, wordt het een reis van Vleuten via Woerden naar Holendrecht, en dan wordt het inderdaad duurder.

Over compensatie ga ik niet, maar daar wil vast wel een van de "dieven" op reageren ;)


Dit klopt inderdaad :)


Als u 't eggie ook reisadviseur, zou ik als ik u was maar een consumenten panel benoemen die het recht van ontslag hebben.

De dader van deze majeure diefstal is gevonden, de diefstal is erkent, het probleem zal worden opgelost en heeft met geen enkel antwoord van de zich als deskundigen opwerpende reageerders te maken.

Lees het antwoord en misschien tot volgend jaar in Woerden, waar de NS en mededaders een feestje organiseren voor Stad Woerden en Ommelanden, met bijzondere uitnodiging voor inwoners van Vleuten.:)
Er was beloofd : dat voor het uitchecken voor het halen van een kopje koffie op een station met gesloten poortjes, dit geen nadelige gevolgen zou hebben.


Dat dacht ik eerst ook, maar het staat niet als zodanig in de voorwaarden. In de voorwaarden voor reizen op saldo staat dat bij tussentijds uitchecken en weer inchecken binnen 35 minuten de reis als 1 rit wordt gezien, maar het station van de tussenstop wordt wel meegenomen bij het bepalen van de reisroute en ritprijs voor de betreffende rit.

http://www.ns.nl/binaries/_ht_1472567292794/content/assets/ns-nl/voorwaarden-folders/2016/voorwaarden-reizen-op-saldo_sept2016.pdf

Er zijn wel allerlei andere websites die anders doen vermoeden, maar dat telt natuurlijk niet.
Reputatie 3
Badge
Onze reisplanner geeft tijdens de daluren het advies om via Woerden te reizen (meest praktische reis), Als je tussentijds niet uitcheckt zal ons systeem de kortste route berekenen wat in dit geval over Utrecht is. Als je in Woerden uitcheckt heb je met meer tariefeenheden te maken waardoor er meer kosten in rekening zal worden gebracht.



Al met al lijkt het enigszins op de situatie waarin je met Traject Vrij via alle toegestane routes van het begin- naar het eindpunt van je afgekochte traject mag reizen zonder bijbetalen, maar waar je wel moet bijbetalen als je tussentijds uitcheckt (en al dan niet weer incheckt) op een station langs een alternatief dat meer dan 10 tariefeenheden langer is dan de kortste route.

Je kunt je wel afvragen waarom die 10-TE-coulance hier niet geldt....
Als eerste wil ik Jan Roseboom welkom heten op het NS Serviceforum,

Het eerst gegeven antwoord van Tamzin klopt, ''Als U onderweg niet uitcheckt wordt de prijs van de kortste route in rekening gebracht en die is in uw geval via Utrecht. Als U via Woerden reist en daar uit/incheckt wordt de langere route via Woerden in rekening gebracht.'' Ook zoals michael.hunen.3 al aangeeft komt dit verschil door de tariefeenheden op dit traject. Onze reisplanner geeft tijdens de daluren het advies om via Woerden te reizen (meest praktische reis), Als je tussentijds niet uitcheckt zal ons systeem de kortste route berekenen wat in dit geval over Utrecht is. Als je in Woerden uitcheckt heb je met meer tariefeenheden te maken waardoor er meer kosten in rekening zal worden gebracht.

Ik wil Jan Roseboom vragen mij een privébericht te sturen zodat we kunnen kijken naar een oplossing voor de 90 cent die nu teveel is betaald. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Reputatie 1
Oke probleem opgelost. Nu moet TS nog die 90 cent terug krijgen, en dan is er een mysterie uit de wereld.

Het bedrag van 90 eurocent heeft TS en vervolgens NS volgens mij gekregen van de reiziger die in Woerden heeft uitgecheckt en vervolgens weer heeft ingecheckt om zijn reis te volgen.

Het bedrag van 90 eurocent heeft met de afstand te maken zoals deze bij NS bekend is. Zie voorbeeld in eerdere reacties.
Reputatie 6
Badge
Oke probleem opgelost. Nu moet TS nog die 90 cent terug krijgen, en dan is er een mysterie uit de wereld.
Reputatie 1
Leuk verhaal, maar wat heb je nou eigenlijk teveel betaald? Dat is na 1000 reacties van jou nóg niet duidelijk. Bereken eerst eens wat jij teveel hebt betaald en of er geen logische verklaring voor is (die er wel is), en noem de NS/ProRail/Whatever dan dieven.

Dit is duidelijk vermeld door degene die klacht heeft ingediend, Jan Roseboom op dit forum. Zie het allereerste bericht.

€ 5,- inclusief uitchecken en opnieuw inchecken in Woerden i.p.v. € 4,10 zonder het in/uitchecken in Woerden. Het gaat dus om 90 eurocent.

Ik heb inmiddels aangegeven dat dit komt door de tariefeenheden van NS
Vleuten - Amsterdam Holendrecht:
Route via Woerden = 44km (deze route is berekend i.v.m. in/uitchecken in Woerden als via station)
Route via Utrecht = 35 km. (OV-Chipkaart berekend korte route)

Echter de daadwerkelijke afstand tussen Woerden en Breukelen is korter.

*Reis is via Woerden gedaan omdat dit buiten spitsuren korter is en tijdens de spits is de reistijd gelijk in vergelijking met reizen via Utrecht Centraal. Dit i.v.m. sprinter uit Rhenen die alleen in de spits doorrijdt naar Uitgeest.

Tot heden heeft degene met het probleem nog geen nieuwe reactie gestuurd over mijn uitleg wat betreft het prijsverschil van 90 eurocent.