beantwoord

Door vertraging boven de 6 uur uitgekomen

• 10 november 2019
  • 8 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 2

Wat sommige NS-conducteurs doen is echt absurd voor woorden!

Ik was om 16:15 in Zutphen om 16:15 ingecheckt, voor de sprinter naar Arnhem Velperpoort. Daar vergeten uit te checken, later op de avond in Arnhem (tegen 21:30) bij een S&V-medewerker mijn situatie uitgelegd en mijn kaart laten zien. Hij hem dus snel ingelezen, zag dat ik een WeekendVrij had en heeft mij door de poortjes laten gaan, (sorry dat ik de uitcheck op Velperpoort vergat, vanwege een haastsituatie).

Afijn de trein van 21:35 nog kunnen halen. Deze moest in Nijmegen zo nodig op spoor 4a binnenkomen en aan een gereedstaand treinstel gekoppeld worden (normaal komt de IC uit Den Helder binnen op spoor 3). Dat werd dus helemaal van achter naar de gereedstaande stoptrein lopen geblazen, (waarbij van spoor 4a naar 4b altijd een eind is (waarom worden treinen altijd 15-20 meter ver van wissels opgesteld? Dat is niet alleen een vorm van reizigertje pesten, het is bovendien ook helemaal niet nodig!).

Dat zog. reizigertje pesten werd door de conducteur van de stoptrein naar Lage Zwaluwe (v: 21:51) dunnetjes over gedaan door de laatste groep reizigers botweg niet meer toe te laten, gevolg: we mochten met 4-5 man een uur lang op een koud en tochtig station wachten.

Hierdoor ben ik dankzij het optreden van betreffende conducteur net over de 6 uur checktijd heen gekomen en kon ik op Goffert niet meer uitchecken. Hierdoor kan ik ook geen claim indienen.

Het zal niet zo moeilijk te begrijpen zijn, dat ik dolgraag een vergoeding voor een uur vertraging met daarbij wachten op een koud en tochtig station. Het zou NS daarbij sieren om een protocol te maken, waarbij er iets meer overstap bij uursdiensten zijn en dat er hier en daar wat harder gereden kan worden om een vertraging tgv het overnemen van een aansluiting weer goed te kunnen maken.

icon

Beste antwoord door MoDe 10 november 2019, 09:23

Je had rond 21.30 uur alsnog kunnen uitchecken.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het zou verstandig zijn als er eens een overstapprotocol zou komen bij vertraagde aansluitingen op uurdiensten buiten de Randstad. 

Reputatie 7
Badge +3

Reputatie 7
Badge

waarom worden treinen altijd 15-20 meter ver van wissels opgesteld? Dat is niet alleen een vorm van reizigertje pesten, het is bovendien ook helemaal niet nodig!

Zelf niet juist uit en inchecken @Spoordaafje en dan alles en iedereen de schuld geven. Dat je een afgekocht kiesrecht had, anders had je gewoon een verhoging + nieuw kaartje kunnen kopen bij controle. Geld terug bij vertraging ga je nooit krijgen, immers door niet juist in en uitchecken is er geen enkel bewijs.

Tot slot staat je bericht vol onzin en beschuldigingen. Een trein stopt echt niet 15-20 meter voor een wissel om jou te pesten. Dit heeft gewoon te maken met het sein voor een wissel, de zichtlijnen van de machinist en de forse dode hoek vanuit de machinistencabine.

Reputatie 2

waarom worden treinen altijd 15-20 meter ver van wissels opgesteld? Dat is niet alleen een vorm van reizigertje pesten, het is bovendien ook helemaal niet nodig!

Zelf niet juist uit en inchecken@Spoordaafje en dan alles en iedereen de schuld geven. Dat je een afgekocht kiesrecht had, anders had je gewoon een verhoging + nieuw kaartje kunnen kopen bij controle. Geld terug bij vertraging ga je nooit krijgen, immers door niet juist in en uitchecken is er geen enkel bewijs.

Tot slot staat je bericht vol onzin en beschuldigingen. Een trein stopt echt niet 15-20 meter voor een wissel om jou te pesten. Dit heeft gewoon te maken met het sein voor een wissel, de zichtlijnen van de machinist en de forse dode hoek vanuit de machinistencabine.

Wat jij doet is het alleen maar goedpraten van wat NS doet, maar je staat geen moment stil bij het niet overnemen van een aansluiting in de avonduren.

Reputatie 2

Hoe dan? Als je in Arnhem staat met een vergeten uitcheck, die nog niet afgelopen is, kom je gewoon de ‘gevangenispoortjes’ niet door.

Reputatie 2

Het zou verstandig zijn als er eens een overstapprotocol zou komen bij vertraagde aansluitingen op uurdiensten buiten de Randstad. 

Al zouden er in de Randstad uurdiensten zijn, dan was het overnemen van een aansluiting meer dan gewenst. De treindiensten zijn sinds de drgl van 2007 vrij ruim opgezet, dus is er bijna overal tijd om een vertraging in te halen. Zeker als je kijkt naar de sprinters Nijmegen Den Bosch. De laatste gaat om 00:23, dat betekent dat met een trein als die van 21:51 in gevallen van aansluitingskrapte 1-2 minuten gewacht kan worden. En al zou dat er niet zijn, als je wat sneller optrekt en sneller remt, en de tussenstops een beetje inkort, kun je op een traject Nijmegen-Den Bosch zomaar 2-3, (misschien wel 4) minuten terugwinnen.

Reputatie 7
Badge

Hoe dan? Als je in Arnhem staat met een vergeten uitcheck, die nog niet afgelopen is, kom je gewoon de ‘gevangenispoortjes’ niet door.

Met behulp van de S&V medewerker natuurlijk, deze had vanzelfsprekend even geholpen om door de poortjes te gaan om juist uit te checken.

Het klinkt misschien vreemd @Spoordaafje maar het geen aansluiting maar één overstap van trein op trein.

Reputatie 7
Badge +3

Je was er toch doorheen schrijf je? Dan had je aan de andere kant van het poortje kunnen uitchecken, er door heen en ander poortje inchecken. Of iemanf vragen die noh moet uitchecken of diegene voor jou ook kan uitchecken en jouw kaart geven. Anders infopaal.

Heen geen poortjes gehad?

Reageer