Skip to main content

vanaf 9 juni a.s  zou de drielenden trein  luik-maastricht- aachen gaan rijden bij arriva.

nu is mij vraag of je met de ov chip naar luik kan reizen ?? dit kan wel naar aachen.

Die verbinding kan beter gewoon weer gesplitst worden in aparte lijnen van en naar Maastricht. Als NMBS nog drie treinstellen heeft die wat moderner zijn en ook NL in mogen zou ik dat morgen, herstel, vanavond nog doen! Of desnoods met dat oude materieel.

Arriva kan ook beter maar een pendel van Heerlen naar Aachen rijden, dan kan er ook minder misgaan of uitvallen.

Eigenlijk wel ja, want wie van Duitsland naar België (of andersom) wil reist sneller tussen Aachen en Luik via Verviers.

Dat hangt van de bestemming af. Als de drielandentrein normaal rijdt, dan heb je in Herzogenrath een prima aansluiting op de RE4 richting Mönchengladbach (en omgekeerd werkt het ook). Ja, je kunt ook via Aken maar niet ieder uur en lang niet altijd voor een betaalbare prijs.

Blijkbaar wordt er ook regelmatig een NMBS treinstel gebruikt voor de drielandentrein als alternatief. Dat zou niet meer gebeuren voor de nieuwe dienstregeling, die vlieger gaat dus ook niet meer op. 🤣

https://somda.nl/forum/27599/p814514/Opvallende-dingen-1-februari/

Gaan er nog wel mensen met de trein van Heerlen naar Aken? Met deze structureel onbetrouwbare connectie - je kan je er gewoon niet op verlaten - is het geen aanbeveling de trein te nemen. Zelf heb ik al meerdere keren naar Aken willen gaan, maar echt letterlijk iedere keer dat ik wilde gaan staat er wel iets over vermeld in de planner, waardoor ik maar besluit niet te gaan (aangezien het best een eind is vanuit West-Brabant). 

Storing, defect, tekort personeel, vertraging (overstap missen).

Ik ga ongeveer 2 keer per maand naar Aken. De sneltreinen vallen zo goed als altijd uit tussen Maastricht en Heerlen. Van Heerlen naar Aken rijden de treinen meestal wel. Maar er zijn dagelijks enkele ritten die uitvallen.

Als back-up is er bus 44 of bus 350.

Nederlandse abonnementen, geladen op de OV-chipkaart, zijn geldig op de trein van en naar Aachen. Voor een terugreis 's avonds laat koop ik toch een internationaal kaartje met 100% korting NL. Is het Duitse stukje dubbel betaald maar heb ik een doorgaand ticket en betere bescherming bij uitval en vertraging. 

Reageer