beantwoord

Dubbel betaald

• 26 mei 2017
  • 8 reacties
  • 299 Bekeken

Gisteren 25 mei terug gereisd vanuit Amersfoort ( trein NS 20.58 uur). Meerde mensen hadden problemen met de poortjes. Werkte niet goed. Ben uiteindelijk wel ingecheckt 20.51 uur vermelding op ovapp Trein-Connexion/breng/Hermes - euro 10. Op eindbestemming Rotterdam aangekomen moest ik voor check out weer euro 10 betalen. Hoe ga ik dit terug vragen want op mijn ns is de incheck in Amersfoort niet te zien.

Met vriendelijke groet,
Manon Gommers
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 mei 2017, 13:21

Hi mgommers. Welkom op het Serviceforum!

De check-in die je hebt gedaan in Amersfoort is bij een andere maatschappij geweest. Je kan dan ook bij de betreffende maatschappij daarvan je geld terugvragen. Voor je rit met NS is nu € 10 afgeschreven omdat er niet bij NS in Amersfoort is ingecheckt en we geen ritprijs hebben kunnen berekenen. De rit Amersfoort - Rotterdam is (met korting) € 8,30. Kortom, van ons hoor je dan nog € 1,70 terug te krijgen. Je kan dit telefonisch terugvragen via 030-7515155 (lokaal tarief), via Mijn NS of door een bericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat. Je kan eventueel ook gebruikmaken van dit formulier.
Bekijk origineel

8 reacties

Hi mgommers. Welkom op het Serviceforum!

De check-in die je hebt gedaan in Amersfoort is bij een andere maatschappij geweest. Je kan dan ook bij de betreffende maatschappij daarvan je geld terugvragen. Voor je rit met NS is nu € 10 afgeschreven omdat er niet bij NS in Amersfoort is ingecheckt en we geen ritprijs hebben kunnen berekenen. De rit Amersfoort - Rotterdam is (met korting) € 8,30. Kortom, van ons hoor je dan nog € 1,70 terug te krijgen. Je kan dit telefonisch terugvragen via 030-7515155 (lokaal tarief), via Mijn NS of door een bericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat. Je kan eventueel ook gebruikmaken van dit formulier.
Het probleem is dat ik gewoon bij de ns poortjes op station Amersfoort heb ingecheckt. Deze gaven een rood scherm met u krt is niet geldig. Meerdere mensen hadden hier last van en konden niet door de NS poortjes.
Dag,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad van vrijdag 5 tot zondag 7 mei. Ik pakte op station Amsterdam Duivendrecht een trein richting Schiphol. Ik laadde op vrijdag 5 mei 20 euro op, waardoor mijn saldo 23 euro werd.

Zondag 7 mei laadde ik weer 20 euro op omdat mijn saldo 3 euro was. In totaal heb ik dus 40 euro opgewaardeerd voor een retour van Amsterdam Duivendrecht naar Schiphol. Bij nader inzien, dacht ik dat er te veel geld is afgeschreven van mijn ov-chipkaart. Mijn vraag is: hoeveel kost een treinrit van Duivendrecht naar Schiphol? En indien ik te veel heb betaald, waar kan ik zijn om dit terug te vragen?
Reputatie 7
Het probleem is dat ik gewoon bij de ns poortjes op station Amersfoort heb ingecheckt. Deze gaven een rood scherm met u krt is niet geldig. Meerdere mensen hadden hier last van en konden niet door de NS poortjes.
Dat betekent waarschijnlijk dat je kaart niet geactiveerd is voor NS.
https://www.youtube.com/watch?v=jg4e5lCajz0
Reputatie 7
Dag,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad van vrijdag 5 tot zondag 7 mei. Ik pakte op station Amsterdam Duivendrecht een trein richting Schiphol. Ik laadde op vrijdag 5 mei 20 euro op, waardoor mijn saldo 23 euro werd.

Zondag 7 mei laadde ik weer 20 euro op omdat mijn saldo 3 euro was. In totaal heb ik dus 40 euro opgewaardeerd voor een retour van Amsterdam Duivendrecht naar Schiphol. Bij nader inzien, dacht ik dat er te veel geld is afgeschreven van mijn ov-chipkaart. Mijn vraag is: hoeveel kost een treinrit van Duivendrecht naar Schiphol? En indien ik te veel heb betaald, waar kan ik zijn om dit terug te vragen?

Een enkele reis is 3,50 vol tarief.
Je kunt in je reishistorie precies zien wat er fout is gegaan. Hier komt soms ook direct een knop bij te staan om het te herstellen.

Meer info vind je hier: http://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html
Bedankt. Ik ben de link nu aan het invullen, maar geeft een storing. Ik kan mijn aanvraag niet indienen.

Ook heb ik naar mijn kaarthistorie gekeken, maar ik zag alleen de gelden die ik toen heb opgeladen.
Reputatie 7
Je kunt altijd even bellen met 030-7515155. Op deze pagina staan ook nog meer vormen van contact : http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Twitter en Facebook en LiveChat gaan ook erg snel.
Gisteren 25 mei terug gereisd vanuit Amersfoort ( trein NS 20.58 uur). Meerde mensen hadden problemen met de poortjes. Werkte niet goed. Ben uiteindelijk wel ingecheckt 20.51 uur vermelding op ovapp Trein-Connexion/breng/Hermes - euro 10. Op eindbestemming Rotterdam aangekomen moest ik voor check out weer euro 10 betalen. Hoe ga ik dit terug vragen want op mijn ns is de incheck in Amersfoort niet te zien.

Met vriendelijke groet,
Manon Gommers

Mij gebeurde op 25 mei hetzelfde. Ik reisde met een vriend die er nota bene op wees dat hij de keer ervoor dezelfde ervaring had gehad. Voor een rit van 2,70 is er nu 30 euro afgeschreven. 10 euro bij Connexion en 20 bij de NS. Terugvragen per formulier bleek niet te werken. Toen maar gebeld. Ben door de NS wel goed geholpen, en mij werd beloofd dat ik 17,30 terugkrijg over 2 weken. Want eerder blijken de gegevens bij NS niet beschikbaar te zijn. Dit terwijl ik de hele historie op Mijn-OV kan zien. Ben er een uur mee zoet geweest. Die 10 Euro moet ik terug zien te krijgen van Connexion.
Het probleem is dat de poortjes precies de zelfde lay-out hebben. Op een foto zie ik dat de kleur verschillend is. Blauw ipv geel. Maar als je het station binnenkomt ga je er niet vanuit dat je dan al voor een vervoerder kiest. De poortjes lijken exact op elkaar.
Door een andere lay-out/ verschillende plek van de poortjes zouden dit soort problemen toch te voorkomen zijn? Kan daar niet eens iemand naar kijken? Dan hoef je als reiziger niet bij verschillende instanties aan te kloppen om je geld terug te krijgen.

Met vriendelijke groeten,
Peter Laros

Reageer