beantwoord

Dubbel betaald

• 21 november 2019
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Dag mensen,

Vandaag laadde ik op station Breda mijn ov-chipkaart met €10 op. Ik checkte even uit om nog iets te gaan drinken. Toen ik weer wilde inchecken om m’n trein te halen, lukte dat niet: er stond “saldo te laag”. Verward rende ik naar een oplaadapparaat om te kijken hoeveel er nog op mijn kaart stond: €2. Alsof ik hem daarvoor niet had opgeladen. Ik heb hem weer snel opgeladen en toen deed hij het wel, maar nu is die eerste €10 dus verloren gegaan. Wat is er hier gebeurd? Krijg ik dit geld terug?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Philip

icon

Beste antwoord door Sanne NS 21 november 2019, 19:37

Hoi philipledeboer en welkom op de NS Community. 

Wat jammer om te lezen dat jij € 10 euro bent kwijtgeraakt zonder te reizen. Ik vermoed dat dit komt omdat er enkel is uitgecheckt, zonder in te checken. De kans is groot dat je dit geld kan terug krijgen. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Edit: Onderstaande verklaring van Robert B is ook goed mogelijk, als er gereisd was naar Breda. Voor de zekerheid is het altijd verstandig om het te laten controleren door onze Klantenservice.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi philipledeboer en welkom op de NS Community. 

Wat jammer om te lezen dat jij € 10 euro bent kwijtgeraakt zonder te reizen. Ik vermoed dat dit komt omdat er enkel is uitgecheckt, zonder in te checken. De kans is groot dat je dit geld kan terug krijgen. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Edit: Onderstaande verklaring van Robert B is ook goed mogelijk, als er gereisd was naar Breda. Voor de zekerheid is het altijd verstandig om het te laten controleren door onze Klantenservice.

Badge +3

Niet nodig.

Bij het uitchecken wordt je reis tot op dat moment afgerekend, want niemand weet dat je nog verder wilt reizen natuurlijk.

Als je daarna nog €2 saldo overhield is dat te weinig om weer in te kunnen checken (overstap). Daarvoor is namelijk €6 nodig (je kaart mag €4 in de min komen).

Je vervolgt gewoon je reis en het restant aan (opgeladen) saldo blijft gewoon op je kaart staan voor later.

Zie voor een uitleg o.a. https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/bug-van-rit-naar-reis-45192#post341936

Reageer