beantwoord

Dubbel betaald voor 1 treinreis: OVkaart en groepsticket

  • 10 July 2023
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik heb afgelopen zaterdag van Zwolle naar Den Haag gereisd.

Mijn schoonzus had een groepsticket Hardenberg - Den Haag voor 3 personen gekocht. Zij en haar zus vertrokken ook daadwerkelijk vanuit Hardenberg, ik ben in Zwolle bij hen in de trein gestapt, zodat ik vanaf daar ook op dat ticket kon reizen.

Mijn beginstation was Holten, dus Holten-Zwolle heb ik op mijn OVkaart gereisd. Helaas heb ik (uit gewoonte denk ik) in Zwolle bij Blauwnet uitgecheckt en toen ook bij NS ingecheckt (wat dus niet nodig was).

In de trein heb ik dit ook aan de conducteur verteld, en die zei dat ik dan toch in Den Haag wel moest uitchecken. Dat heb ik idd gedaan. En nu heeft die reis me dus 17,40 euro gekost. Dit zou ik graag terug willen vragen bij NS, omdat ik nu dus eigenlijk dubbel heb betaald. 

Maar ik kan nergens vinden waar ik dit moet aanvragen. Wie weet waar ik dit moet doen?

Alvast bedankt.

Groet, Alinda

icon

Beste antwoord door Robert B 10 July 2023, 21:34

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media). Telefoon is vaak het snelst.

Ik snap alleen de Blauwnet reis van Holten naar Zwolle niet, want Holten is een NS station.

Dank je wel Robert. Ik zal contact opnemen met de Klantenservice.

Van Holten naar Wierden is inderdaad NS. Ik ben in Wierden overgestapt naar Zwolle. Dat traject is wel Blauwnet.

 

Badge +3

Van Holten naar Wierden is inderdaad NS. Ik ben in Wierden overgestapt naar Zwolle. Dat traject is wel Blauwnet.

Ah, duidelijk en dat verklaart ook de € 17,40 (wegens langeafstandskorting). Het normale reisadvies voor Holten - Den Haag is via Deventer, maar dat is via Amersfoort en kom je niet bij het gezelschap uit Zwolle (tenzij je eerst nog met NS van Deventer naar Zwolle reist).

Komt wel goed, succes!

Reageer