beantwoord

Dubbel ingecheckt

• 7 maart 2015
  • 4 reacties
  • 373 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben een keer dubbel ingecheckt bij NS en bij Arriva.
Eerst was ik vergeten in te checken bij arriva want ik had het per ongeluk bij ns gedaan.
Op een tussenstation stond de trein even stil en heb ik snel bij kunnen pinnen en alsnog kunnen inchecken bij arriva omdat ik te weinig geld op mijn pas had door de borg bij ns.
Er was geen ns paaltje dus daar kon ik niet uitchecken.
Toen ik vervolgens bij mijn bestemming was checkte ik uit bij arriva en ns en toen was er 10 euro verdwenen.
Hoe kan ik die terugvragen?

En hoe moet je hier op mensen reageren?

Mvg,

Marije
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 maart 2015, 12:09

Weet u zeker dat er maar 10 euro is verdwenen? - U kunt na het in- en uitchecken bij Arriva namelijk niet meer alsnog uitchecken bij NS, dus als het zo is gegaan als u beschreven hebt, hebt u bij NS eerst een keer ingecheckt zonder uit te checken en later nog een keer ingecheckt zonder uit te checken (als het een paaltje was) of uitgecheckt zonder in te checken (als het een poortje was). Dat zou normaal niet één, maar twee keer het instaptarief moeten hebben gekost.
Bekijk origineel

4 reacties

Weet u zeker dat er maar 10 euro is verdwenen? - U kunt na het in- en uitchecken bij Arriva namelijk niet meer alsnog uitchecken bij NS, dus als het zo is gegaan als u beschreven hebt, hebt u bij NS eerst een keer ingecheckt zonder uit te checken en later nog een keer ingecheckt zonder uit te checken (als het een paaltje was) of uitgecheckt zonder in te checken (als het een poortje was). Dat zou normaal niet één, maar twee keer het instaptarief moeten hebben gekost.
Hallo Marijedeichmann, Welke reis heb je gemaakt? Kan je mij een privebericht sturen met je NAW gegevens, geboortedatum en kaartnummer? Dan ga ik even voor je nakijken wat er teveel is afschreven bij NS. Groet, Marjan
Hallo,

Ik heb een vergelijkbare situatie met die hierboven.
Allereerst ingecheckt bij NS, daarna bleken er werkzaamheden verderop in mijn traject te zijn.
Toen besloot ik met Arriva te reizen en heb ik daar ingecheckt, zonder uit te checken bij NS.
Bij het uitchecken op station Nijmegen heb ik dus dubbel betaald.

Kan deze transactie worden nagekeken?
Het lukt me niet om via NS de juiste manier te vinden om dit geld terug te vragen.

Alvast bedankt!
Dat is inderdaad niet zo handig, julia16! Welkom op onze NS Community trouwens. 😉 Dit kun je het beste via 1 van onze klantenservicekanalen doorgeven. Mijn collega's kunnen de reis dan voor je corrigeren. 🙂

Reageer