beantwoord

Dubbel ingecheckt: bij Arriva en ns

Dag, ik reisde vandaag van Zutphen naar amersfoort: eerst een stuk met Arriva daarna met ns. Maar bij het overstappen in Apeldoorn ( uitchecken bij Arriva en inchecken bij ns) bleek ik al ingecheckt bij de NS! Ik heb dus het traject Zutphen Apeldoorn dubbel betaald. Kan ik die kosten terugkrijgen? Groeten, D.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 16 april 2017, 18:47

Ik heb de dubbel gemaakte kosten inmiddels teruggestort voor dmeijneken.

Voor de meelezers: Mocht je het idee hebben dat er iets mis is gegaan bij het in- of uitchecken, neem dan even contact op met onze klantenservice. Die kijken het graag voor je na.

Bekijk origineel

11 reacties

Dag dmeijneken, meestal is daar zeker een mouw aan te passen. Ik bied je graag aan om even je gegevens erbij te pakken en het te bekijken. Als je mij je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer, OV-chipkaartnummer en rekeningnummer voor terugboeking toe zou willen sturen in een privébericht pak ik het voor je op. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken.

Ik vertel er wel graag even bij dat ik niet denk dat het me vanavond nog lukt, dan zal het waarschijnlijk zondag worden. Mocht je echt niet kunnen wachten raad ik je een ander kanaal aan.
Mogelijk is er nu ook iets misgegaan bij Arriva. Als je na de incheck in Apeldoorn niet hebt uitgecheckt ben je mogelijk € 10,- kwijtgeraakt daar. Die zul je moeten terugvragen bij Arriva, want NS kan de Arrriva-transacties niet inzien noch vergoeden.
Reputatie 7
Badge +3
Arriva zal dan wel de kosten van een enkeltje Zutphen - Apeldoorn inhouden op die €10.
Ik heb de dubbel gemaakte kosten inmiddels teruggestort voor dmeijneken.

Voor de meelezers: Mocht je het idee hebben dat er iets mis is gegaan bij het in- of uitchecken, neem dan even contact op met onze klantenservice. Die kijken het graag voor je na.
Hallo Chiel ik heb vorige maand ook dubbel ingecheckt. Het is mis gegaan bij inchecken in Roermond daarna heeft is er 2 keer ingecheckt in Eindhoven. Maar ik kan nog steeds niks terug vorderen? 20 euro voor Roermond Eindhoven is wat te veel of niet.... Kun je daar naar kijken?

Mvg, Mike Houba
Hallo Houbanny!

Goed dat je even uitzoekt hoe je dit in orde kunt maken. Je hebt alleen over een tip heengelezen:

Succes!
Hij heeft de tip juist wel gelezen, want het eerste kanaal dat wordt genoemd in alle drie de links op die pagina is dit forum.
Reputatie 6
Dat is begrijpelijk, helaas is het niet haalbaar voor onze moderators om naast de werkzaamheden op dit forum, elke case persoonlijk op te bakken. Wij zijn uiteraard bereid om bepaalde cases persoonlijk op te pakken, maar onze telefonische klantenservice of de Social Media afdeling neemt zich hier beter voor (wat betreft capaciteit). Ik hoop dat je via deze klantenservicekanalen een oplossing vindt voor jouw probleem Houbanny.
Dat is verder niet zo belangrijk, alle kanalen worden genoemd inclusief dit forum. Houbarny kan een e-mail sturen of een brief en leest nu van jou dat dat ook niet de beste manier is.

Het is vrij eenvoudig op te lossen door bv het standaardantwoord van Tochjo of Thom op dezelfde vragen te kopiëren (wat andere moderators deden) die de contactmogelijkheden opnoemt zonder het forum te noemen.

Zoals al eerder is opgemerkt zijn dit Kafkaiaanse toestanden.
Reputatie 6
Duidelijk, ik licht de moderators hierover in. Wij zullen duidelijker zijn in de kanaalkeuze en niet zomaar een linkje naar de contactpagina geven. Dit is, ben ik ook van mening, niet specifiek genoeg voor bepaalde problemen. Goed dat je ons scherp houdt MvanGelder, daar leren wij ook weer van.
Graag gedaan Thomas, altijd goed bezig ! En bedankt voor je geduld 😃

Reageer