beantwoord

Dubbel uitchecken, kan dat?

  • 14 September 2023
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Vanmiddag heb ik uit gewoonte, ik reis vaak met 2 vervoerders, op het perron uitgecheckt, terwijl ik nog met de fiets door een poortje moest.

Poortje opende. Maar sta ik nu op ingechekt of kan ik dubbel uitchecken?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 September 2023, 17:10

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Als al is uitgecheckt op het perron en daarna de kaart bij een poortje voor de lezer wordt gehouden, dan telt de handeling bij het poortje niet als uitchecken. Het poortje stelt vast dat er al uitgecheckt is en opent simpelweg voor een passage. Op het schermpje staat ook niet “Uitgecheckt”, maar, als ik me goed herinner, “Tot ziens”.

Hierbij neem ik wel aan dat zowel een paaltje als poortje van de juiste vervoerder is gebruikt.

Uit gewoonte, ik reis vaak met 2 verschillende vervoerders, op het perron uitgecheckt. Echter ik moest nog met mijn fiets door een poortje. Het poortje opende. Kan ik dubbel uitchecken of sta ik nu ingecheckt?

Hallo verwarring en welkom bij de NS Community,

 

Je kan via Mijn NS inzien of er dubbel is uitgecheckt. Als je bij een andere vervoerder hebt uitgecheckt kan je dit inzien via www.ov-chipkaart.nl. Zover ik het weet klopt het verhaal van Tochjo. Mocht je toch dubbel hebben uitgecheckt kan je via onze klantenservice een verzoek indienen voor terugbetaling of een correctie indien je NS Flex hebt.

Reageer