beantwoord

Dubbel uitgecheckt op station Delft

Beste,

Ik heb me op 06-03-15 dubbel uitgecheckt op station Delft, met als gevolg dat er €10,- is afgeschreven. Ik zou deze graag terugkrijgen. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?
icon

Beste antwoord door Leny NS 9 maart 2015, 09:18

Beste,

Ik heb me op 06-03-15 dubbel uitgecheckt op station Delft, met als gevolg dat er €10,- is afgeschreven. Ik zou deze graag terugkrijgen. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

Mverschuure, welkom op het NS serviceforum. Na controle kan ik je verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en je IBAN. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge
Beste,

Mverschuure, welkom op het NS serviceforum. Na controle kan ik je verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer en je IBAN. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Beste Leny,

ik heb precies hetzelfde probleem. Zou dit op dezelfde manier kunnen worden opgelost?

Met vriendelijke groet,
Marlies Alma

Beste Leny,

ik heb precies hetzelfde probleem. Zou dit op dezelfde manier kunnen worden opgelost?

Met vriendelijke groet,
Marlies Alma

Hallo Mimaliza! Welkom op het NS Forum. Je mag mij een privébericht sturen dan kijk ik met jou mee.
Ik heb precies hetzelfde probleem. En nu?
Je kan contact opnemen met NS Klantenservice. Via telefoon (030-751 51 55) en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
@diederik100

Door bepaalde structuren mag ene ^KJ u wel helpen als u een Twitterbericht stuurt, maar niet als u een forumbericht stuurt. Gele treinen, paarse krokodillen.

Ja geestig. Al did Andersen on deze thread mocht een privébericht sturen. Dan maar een tweetje
Diederik, u hebt de pech dat de NS onlangs haar beleid heeft gewijzigd. Tot een week of 5 geleden was dit forum een volwaardig contactmiddel van de klantenservice en werden mensen inderdaad door middel van privéberichten geholpen.
Om onduidelijke redenen is men nu echter van mening u beter te kunnen helpen door u van het kastje naar de muur te sturen.
Om de verwarring compleet te maken staat het forum nog wel prominent genoemd op de pagina met contactinformatie van de klantenservice.
Fijn om te weten, dat het blijkbaar mogelijk is om op hetzelfde station 2 keer uit te kunnen checken...
Dat zal op stations met meerdere vervoerders en gesloten poorten tot extra kosten kunnen leiden,
wanneer iemand al bij een overstap CICO is uitgecheckt...

Badge +3
Fijn om te weten, dat het blijkbaar mogelijk is om op hetzelfde station 2 keer uit te kunnen checken... Dat zal op stations met meerdere vervoerders en gesloten poorten tot extra kosten kunnen leiden, wanneer iemand al bij een overstap CICO is uitgecheckt...
Dat zou niet het geval moeten zijn bij NS, volgens pagina 9 van dit document.
Dat is goed om te weten. Nu nog een keertje testen 😉

U heeft al uitgecheckt bij een paal, maar moet nog de poort passeren
Op sommige stations staan er paaltjes op het perron om te kunnen overstappen naar een andere vervoerder (bv. GVB). Heeft u al bij een paaltje op het perron uitgecheckt, dan kunt u alsnog bij de poorten uitchecken. Er wordt dan het gepresenteerde scherm getoond en niet het reguliere scherm voor check-uit. Er wordt geen (extra) saldo afgeschreven.

Daarom dus ook nooit automatisch opwaarderen aanzetten en met zo min mogelijk saldo reizen. Dan voorkom je dit soort fouten, aangezien het geen pretje is je geld terug te moeten vragen bij de NS plus dat dit maar slechts 3 keer mag. Na die 3 keer, ben dus jouw geld kwijt.

Reageer