Skip to main content
beantwoord

dubbele betaling

• May 23, 2025
  • 7 reacties
  • 133 Bekeken

Goedemiddag.  Waarom wordt er € 38,40 van mijn OV-CHIPKAART afgeschreven?

Beste antwoord door Floor NS

Hi Svitlana Shevchenko! Welkom bij de NS Community.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de NS Klantenservice wanneer je een betaling aan NS niet kunt plaatsen. Wanneer dit een bedrag is dat je aan OV-chipkaart betaald hebt, dan kun je contact opnemen met de OV-chipkaart klantenservice. 

7 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • May 23, 2025

Geen idee. Heeft u de factuur al bekeken?

Ja, ik heb de factuur bekeken en zelfs betaald met mijn bankpas, en toen werd dit bedrag weer afgeschreven van de OV-CHIPKAART

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 23, 2025

Hi Svitlana Shevchenko! Welkom bij de NS Community.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de NS Klantenservice wanneer je een betaling aan NS niet kunt plaatsen. Wanneer dit een bedrag is dat je aan OV-chipkaart betaald hebt, dan kun je contact opnemen met de OV-chipkaart klantenservice. 

Ik wil weten waar het geld van mijn OV-CHIPKAART naartoe is gegaan. Alstublieft als toe.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 23, 2025

Ik wil weten waar het geld van mijn OV-CHIPKAART naartoe is gegaan. Alstublieft als toe.

Welkom!

Heb je NS Flex genomen? Dan wordt het saldo van je kaart verwijderd (want niet meer nodig).

Zie je Reishistorie daar zal een negatief bedrag staan als € Klanten service en dat is het saldo dat van je kaart verwijderd is. Je krijgt dat over een maand terug.

• May 24, 2025

Betaald met Bankpas? OV Chipkaart? Het is een onduidelijk verhaal.

Gereist met trein, bus, tram ?

Log in op uw NS account of O Chipkaart. Dan kunt u wellicht zien wat er is gebeurd.

Robert geeft ook aan dat al u onlangs een NSFlex heeft aangeschaft het tegoed op de chipkaart wordt teruggestort op uw rekening ofop de volgende factuur wordt verrekend.

Dat NSFlex overigens ervoor zorgt dat ook reizen met metro,tram,bus op rekeningwordt gezet is zeer degelijk. Je krijgt dan geen leeftijdskorting 12- of 65+ (in brabant 18-) in metro,tram,bus.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 24, 2025

Dat NSFlex overigens ervoor zorgt dat ook reizen met metro,tram,bus op rekeningwordt gezet is zeer degelijk. Je krijgt dan geen leeftijdskorting 12- of 65+ (in brabant 18-) in metro,tram,bus.

Met NS Flex krijg je die leeftijdskorting gewoon.

Iedereen tussen de 12 en 18 jaar krijgt 34% leeftijdskorting in alle Bravo-(buurt)bussen wanneer zij inchecken met een persoonlijke OV-chipkaart of de eigen betaalpas.

Voor leeftijdskorting met een betaalpas moet je die wel activeren bij OVpay.