beantwoord

Dupe door NS-medewerker: je kan gewoon uitchecken bij je opstap-station! €10 afgeschreven...



Toon eerste bericht

31 reacties

Dat 99 procent van de reizigers zich hier niet van bewust is, lijkt me tamelijk overdreven en niet te onderbouwen. 0,99 procent komt vermoedelijk dichter in de buurt. Het is ook niet heel onlogisch (al blijft het natuurlijk absurd om een correctietarief in rekening te brengen aan iemand met een afgekocht reisrecht).

Stel dat je niet gratis had gereisd, maar met 40 procent korting. Hoe had dan bepaald moeten worden welk tarief in rekening had moeten worden gebracht als zowel de incheck als de uitcheck in Hilversum waren?
Theo, ik kom vanaf Hilversum. Dus ik heb Hilversum-Utrecht en Utrecht-Hilversum gereisd.
Hoe kan ik een boete krijgen bij controle, als degene die mij controleert zelf heeft gezegd je hoeft niet uit te checken? Hij heeft mij ook gecontroleerd toen en wenste mij een fijne avond en ik hem ook. ;)
Stel ik had het niet gevraagd, dan had NS blijkbaar het recht om mij een boete te geven, echter is waarschijnlijk 99% van de reizigers dit zich niet bewust van deze regel en blijkbaar 100% van de 2 medewerkers bij NS zelf ook niet.
U had opnieuw moeten uit- en inchecken in Hilversum, omdat u daar een nieuwe reis (namelijk uw terugreis) begon. Bij controle had men u zelfs een boete kunnen geven, ondanks dat u op basis van uw studentenreisproduct gratis reist.
Dat gezegd hebbend, hebt u natuurlijk correct gehandeld door het na te vragen aan een NS-medewerker. Je hoort ervan uit te kunnen gaan dat de informatie die zij u geven correct is. Hier komen pas morgen weer medewerkers van de klantenservice, als u eerder een reactie wil zou u het telefonisch of via twitter kunnen proberen waar ze 24 uur per dag bereikbaar zijn.
Precies, er is geen verkeerde uitcheck.
Ik krijg dus inderdaad blijkbaar een boete voor goed gedrag. :?
Zoals ik al zei de NS-medewerkers op Utrecht-centraal hebben mij verteld wat ik moet doen nadat ik het 2x gecheckt had.

Vanaf Hilversum theo. Ik reis met studenten reisproduct, dat maakt het dus extra zuur aangezien ik hier gewoon recht op heb. Het studenten reisproduct is namelijk ter compensatie van een lager studiefinanciering ooit gelanceerd door de overheid jaren geleden.
Hallo Emrys,

Waarom kun je het online niet declareren? Je zou daar een verkeerde in- en uitcheck gewoon moeten kunnen corrigeren. Indien je transactie vroeger was dan de afgelopen 24 uur, zul je moeten wachten. Het duurt ongeveer 24 uur voor je transactie volledig is verwerkt in de database.


Je kan alleen een vergeten uitcheck corrigeren en dan nog alleen als je een ander station opgeeft dan het vertrekstation.
In dit geval is er echter geen sprake van een vergeten uitcheck, maar van een correctieboete als gevolg van het na meer dan 60 minuten uitchecken op het station van inchecken.

Van waar naar waar bent u eigenlijk gereisd, emrysk_?
Hallo Emrys,

Waarom kun je het online niet declareren? Je zou daar een verkeerde in- en uitcheck gewoon moeten kunnen corrigeren. Indien je transactie vroeger was dan de afgelopen 24 uur, zul je moeten wachten. Het duurt ongeveer 24 uur voor je transactie volledig is verwerkt in de database.

Reageer