beantwoord

e-ticket

• 31 juli 2020
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Kan ik mijn e ticket ook door middel van mijn telefoon tonen/laten scannen?? Of moet ie uitgeprint zijn?

icon

Beste antwoord door Thom 31 juli 2020, 21:27

Ja, dat kan, u kunt de vierkante code van het pdf voor de lezer houden. Uitgeprint hoeft niet meer, dat moest eerder wel.

Bekijk origineel

4 reacties

Ik denk niet zozeer dat Sanne bedoelt dat je het ticket uit moet printen als een poortje niet wil openen, maar meer als het algeheel gezien niet lukt om een ticket als PDF bestand op je telefoon te downloaden of te laden in de app. De verwoording had misschien beter gekund moet ik toegeven.

Badge +3

Ehh.. dus als je voor een gesloten poortje staat en de code uit de pdf of (dezelfde code) in de app geladen werkt niet dan moet je het ergens gaan printen?

Oke, dat kan op stations met een servicebalie (voor €1) maar dan moet er wel een balie zijn. Bovendien is de code op de print ook precies hetzelfde als die in de app of pdf...

Ik zou me gewoon melden bij de SOS/Infozuil om een poortje voor je te laten openen.

Goedenavond Rosako en welkom op de NS Community!

Wat Thom zegt klopt inderdaad. Je kan een PDF inderdaad scannen bij de lezer. Daarnaast zou je dit ticket ook kunnen toevoegen in de NS App. Daarin krijg je een QR code die je kan scannen. Daarmee kan je ook door de poortjes heen! Mocht beide niet lukken, dan dien je inderdaad je ticket uit te printen.

Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat kan, u kunt de vierkante code van het pdf voor de lezer houden. Uitgeprint hoeft niet meer, dat moest eerder wel.

Reageer