beantwoord

een dubbele ov kaart en met de verkeerde uitgecheckt

• 6 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Ik ben uitgecheckt met mijn verkeerde ov kaart. Van deze kaart (waarmee ik niet de reis betaalde) werd direct 10 euro afgeschreven. Ik reisde op dat moment met mijn andere kaart waarop een NS Flex weekend vrij stond. Beide kaarten staan op dezelfde account en naam geregistreerd en toch kan ik online niet mijn geld terugvragen aangezien ik niet ben vergeten uit te checken maar met de verkeerde kaart uit ben gecheckt.

Hoe krijg ik die 10 euro wel terug?
icon

Beste antwoord door Maxime NS 7 oktober 2019, 09:05

Hallo LeoRegel, welkom op de NS Community.

Bij een station met palen om in- en uit te checken kan je inderdaad binnen een uur alsnog uitchecken en gaat de 10,- euro terug naar het saldo op de kaart. Bij een station met poortjes kan dit niet, als het als check uit is gelezen (en de check in ontbreekt) dan kan je het inderdaad laten herstellen via onze klantenservice.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Door contact op te nemen met de klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt telefonisch, via facebook, twitter of chat contact opnemen met de klantenservice.

Je bent met jouw Flex weekendvrij niet uitgecheckt,maar je bent met jouw andere kaart ingecheckt, hiervoor is €10 instaptarief berekend. Als je binnen het uur met die kaart alsnog op hetzelfde station uitcheckt vervalt die €10
Reputatie 7
Badge +3
Het maakt natuurlijk wel verschil of dat met de andere kaart op een station met paaltjes of poortjes was.
Bij paaltjes zou je dan inchecken. Maar bij poortjes kun je om vanuit het OV-chipkaart gebied naar buiten te gaan alleen uitchecken, ook als je niet ingecheckt bent, en dan wordt er inderdaad het instaptarief afgeschreven.

Het is uit de vraag niet op te maken of het bij een paaltje of poortje was.
Hallo LeoRegel, welkom op de NS Community.

Bij een station met palen om in- en uit te checken kan je inderdaad binnen een uur alsnog uitchecken en gaat de 10,- euro terug naar het saldo op de kaart. Bij een station met poortjes kan dit niet, als het als check uit is gelezen (en de check in ontbreekt) dan kan je het inderdaad laten herstellen via onze klantenservice.

Reageer