Op 25 december 2024 wilde ik een keuzedag ophalen met mijn OV-chipkaart, geldig tot 08 januari 2025. Melding: "Er zijn geen keuzedagen beschikbaar". Dit is absolute nonsens: ik had nog vijf keuzedagen beschikbaar. Ik kon niets anders verzinnen, dan dat deze OV-chipkaart mij geen keuzedagen wil toekennen en ben teruggegaan naar huis om mijn nieuw OV-chipkaart (geldig tot 09 januari 2030) op te halen. Hiermee kon ik wel een keuzedag ophalen. Dit oponthoud heeft mij een uur gekost. Het is mij niet bekend, dat de OV-chipkaart, geldig tot 08 januari 2025 geen keuzedag laat ophalen. Voor andere functies is deze kaart nog wel te gebruiken.
Dit is in mijn ogen een miskleun eerst klas van de NS: functionaliteit, gekoppeld aan een geldige OV-chipkaart onthouden zonder mij daarvan te verwittigen. Ik heb hierover gechat met de NS met een antwoord in de trant van "Ach wat vervelend voor u …". Komt dit bekend voor ?
Een niet meer zo goed geluimde NS reiziger, Leendert van Staalduinen.
Dat was geen fijne ervaring op 1e kerstdag, maar ik ben blij dat je jouw ervaring met keuzedagen en nieuwe ov-chipkaart hier meldt. Andere abonnementhouders met keuzedagen zijn nu gewaarschuwd.
Zorg er wel voor dat u de ov-chipkaart gebruikt met daarop het Dalvoordeelabonnement met keuzedagen. Een andere ov-chipkaart, ook al is die geldig, zal nooit werken.
Vervelend is het wel, zeker voor senioren die vaak wat meer moeite hebben met digitale producten.
Als je een vervangende OV-chipkaart krijgt wegens het verlopen van je huidige, blijft het abonnement ook op de oude kaart gewoon actief tot de verloopdatum van de kaart. Je zou dus verwachten dat dat ook voor de Keuzedagen geldt. Als dat niet zo is, mag dat door NS inderdaad wel duidelijk gecommuniceerd worden.
Ja ook ik heb de zure druiven gegeten om met mijn nog geldige “oude” kaart te reizen en door afspraken moest ik er duur voor betalen, dit moet in de begeleidend schrijven bij de nieuwe kaart duidelijker aangegeven worden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.