beantwoord

Een toeristen OV chipkaart moet voor de toerismebranche meer aantrekkelijker maken.

• 15 juni 2014
  • 5 reacties
  • 1780 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Stel je komt bijvoorbeeld uit het Buitenland naar Nederland en je wilt met de trein reizen. Wat ik heb gemerkt is dat sommige toeristen niet snappen hoe je een anonieme ov chipkaart zou moeten kopen, hoeveel je erop moet zetten en ook zou het handiger zijn hoe je moet in en uitchecken. De informatie staat mooi duidelijk in het Nederlands, maar in het Engels staat het er niet. Ook weten mensen niet op welk spoor ze bijvoorbeeld van Schiphol naar Amsterdam moeten reizen. Bovendien betalen de toeristen zich blauw aan het ov chipsysteem. De meeste toeristen kopen zelf nog papieren treinkaartjes. Straks kan dat niet meer! Is het een idee om voor de toeristen meer en duidelijk informatie te verstrekken. Ook zou het voor de toerismebranche meer aantrekkelijker moeten maken en dat er een toeristen ov chipkaart op de markt moet komen die voor max. 1 maand geldig zou zijn. Geef de toeristen ook wat korting, ook is het minimaal 10%, voor de trein, bus, metro en tram.
icon

Beste antwoord door Femke NS 16 juni 2014, 10:47

De introductie van de OV-chipkaart is enkele jaren geleden begonnen. Vanaf 9 juli 2014 hebben ook reizigers bij NS een OV-chipkaart nodig. Voor incidentele reizigers (zoals toeristen) is er een eenmalig te gebruiken chipkaart (met een toeslag van €1) of ze kunnen reizen op een anonieme OV-chipkaart. Ik begrijp uit je reactie dat je de informatievoorziening naar toeristen toe nog niet voldoende vindt. Hoe zouden wij dit duidelijker/aantrekkelijker kunnen maken?

Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart'.
Bekijk origineel

5 reacties

De meeste toeristen gaan langs bij het loket en de papieren kaartjes gaan er dan uit, maar worden vervangen door de wegwerp OV-chipkaart, die nu ook al verkocht wordt. Voor de toeristen veranderd er eigenlijk weinig, behalve dat ze straks een wegwerp OV-chipkaart kopen voor 1 reis of dag, ligt eraan wat ze willen en daardoor door de poortjes kunnen.

Het idee om het aantrekkelijker te maken klinkt op zich goed.
De introductie van de OV-chipkaart is enkele jaren geleden begonnen. Vanaf 9 juli 2014 hebben ook reizigers bij NS een OV-chipkaart nodig. Voor incidentele reizigers (zoals toeristen) is er een eenmalig te gebruiken chipkaart (met een toeslag van €1) of ze kunnen reizen op een anonieme OV-chipkaart. Ik begrijp uit je reactie dat je de informatievoorziening naar toeristen toe nog niet voldoende vindt. Hoe zouden wij dit duidelijker/aantrekkelijker kunnen maken?

Reputatie 6
Badge +2
Misschien een Dal Vrij en een Altijd Vrij voor een week, zonder wachttijd verkrijgbaar.

Een gratis OV Chipkaart geldig voor 1 maand met kortingsaanbiedingen voor attracties.

Of het saldo + aanschafprijs terug geven aan toeristen zoals in elk ander land gebeurt.

En wat er gezegd is, alles ook in Engels, Frans, Duits.
Precies Macca 728! Ik vind het overigens verbijsterend dat wij als consumenten de oplossing moeten aandragen. De informatievoorziening naar toeristen is werkelijk bedroevend en uitermate gebruikersonvriendelijk. Zorg dat alle informatie bestemd voor toeristen op Amsterdam CS duidelijk leesbaar en in verschillende talen is.

Reageer