beantwoord

Een vraag over inchecken

• 25 juli 2019
  • 10 reacties
  • 355 Bekeken

Waarom kan ik bij 2 maatschappijen op 1 kaart binnen een minuut wel incheckt zijn.
en uitchecken naar opnieuw inchecken, binnen een minuut niet mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 27 juli 2019, 13:32

Welkom bij de NS Community, early tim. Omdat je met verschillende vervoerders reist, is het belangrijk om bij de juiste vervoerder in- of uit te checken. Jouw Jumbo boodschappen reken je toch ook niet af bij Albert Heijn?

Je leest meer over het in- en uitchecken op onze website.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
In- en uitchecken en weer inchecken op dezelfde paal kan niet binnen een minuut, maar kan wel als je verschillende palen gebruikt.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Bij paaltjes (in/uitchecken) is die anderhalve minuut -melding U bent reeds in/uitgecheckt- al 15 seconden of minder geworden tegenwoordig.

Je hoeft dus niet meer naar een ander paaltje te zoeken, of wachten totdat iemand hetzelfde paaltje gebruikt heeft.

Bij poortjes is het duidelijker want die hebben maar één incheck en uitcheck kant.
Dat begrijp ik
De vraag is meer, inchecken bij NS om zonder uitgecheckt, bij Arriva een geldige incheck maken
2x een incheck lijkt mij hetzelfde als in/uit check binnen 1minuut
Welkom bij de NS Community, early tim. Omdat je met verschillende vervoerders reist, is het belangrijk om bij de juiste vervoerder in- of uit te checken. Jouw Jumbo boodschappen reken je toch ook niet af bij Albert Heijn?

Badge +3
Een Arriva paaltje geeft volgens mij dan een melding "U bent al ingecheckt bij NS", in ieder geval op stations waar die paaltjes naast elkaar staan, dus die weigeren dat. Je moet dan eerst uitchecken bij NS.

Omgekeerd is dit niet het geval. Je kunt dus gewoon inchecken bij Arriva en daarna ook bij NS.

Dat laatste keer dat ik in de Jumbo was, zag ik daar ook geen kassa van de Albert Heijn. Dus die vergelijking vind ik een beetje flauw alsof reizigers erg dom zijn en naar de verkeerde winkel lopen.

De NS zou er ook voor kunnen kiezen om net als arriva een foutmelding te geven als je al imgecheckt ben bij een andere vervoerder. Maar dat zou misschien te klant vriendelijk zijn....
Een incheckpaaltje kan niet zoveel lezen in een keer vrees ik. Als je op een station bent waar poorten staan, dan kan je bij NS inchecken, niet door de poorten lopen en dan bij een ander poortje nog een keer inchecken. Je verliest dan wel twee keer je instaptarief. Niet iets wat snel gebeurt, maar dat is niet iets wat alleen kan wanneer er meerdere vervoerders zijn. Ik dacht dat de 100 seconden die je die melding krijg vooral was zodat je kan controleren of je je al hebt ingecheckt. Als je naar een ander paaltje gaat, of er checkt tussendoor iemand anders in- of uit dan check je uit als je je kaart weer aanbiedt.

Is je vraag omdat er iets is fout gegaan? Als er te veel saldo naar ons is gegaan dan kan je contact opnemen met onze klantenservice (Twitter, Facebook, chat of telefoon op 030 7515155) en kunnen zij kijken of dat hersteld kan worden.
Een Arriva paaltje geeft volgens mij dan een melding "U bent al ingecheckt bij NS"
Robert,

Dit geldt zeker niet voor alle Arriva-palen. Bij Arriva Arnhem en Zutphen krijg je deze melding wel.

Toen ik mijn klassieke Weekend Vrij nog had, merkte ik bij Connexxion dat ik kon inchecken zonder eerst bij NS uit te checken. Zonder financiële gevolgen.

Nadien heb ik in het weekend geprobeerd of dit bij andere vervoerders ook lukte. Dit lukte inderdaad. Soms moest ik eerst bij NS uitchecken, bij de andere vervoerder inchecken en nadien terug bij NS inchecken.

Soms kon ik bij de andere vervoerder inchecken terwijl ik al bij NS ingecheckt was.

Zo heb ik met een dubbele incheck kunnen reizen tussen

• Groningen en Leeuwarden;
  • Zwolle en Almelo of Enschede;
  • Hengelo en Zutphen;
  • Zutphen en Arnhem;
  • Tiel en Arnhem;
  • Amersfoort en Ede-Wageningen;
  • Nijmegen en Roermond;
  • Dordrecht en Geldermalsen (toen nog Arriva);
  • Maastricht en Heerlen.
Tussen Dordrecht en Geldermalsen werd er bij de controle door Arriva niets over gezegd. En tussen Ede-Wageningen en Amersfoort ook niet bij controle door NS.

Met Flex durf ik dit niet opnieuw uit te testen uit vrees voor correctietarieven. Tenzij een moderator me kan garanderen dat dit lukt zonder correctietarieven? ☺️
Badge +3
Ik ben in februari met NS Flex Dal Vrij op een zaterdag van Utrecht naar Groningen gereisd. In Utrecht uiteraard ingecheckt bij NS en in Groningen met mijn duffe hoofd mijn kaart voor het eerste paaltje gehouden dat ik zag. Dat was er dus één van Arriva, waar ik incheckte. Daarna zonder problemen achtereenvolgens uitgecheckt bij NS en bij Arriva. Dit gestuntel heeft me niets gekost; in Mijn NS zie ik gewoon een reis Utrecht-Groningen bij NS en een reis Groningen-Groningen bij Arriva, beide met een ritprijs van 0,00 euro.
Badge +3
De single check-in bij Connexxion/NS was een proef (Valleilijn) volgens mij.

Er waren toen zelfs (overstap)paaltjes op de perrons weggehaald op Amersfoort (en Ede-Wageningen?) maar die zijn inmiddels weer teruggeplaatst dus.

Misschien maar goed ook, want als je bij NS zou inchecken in Amersfoort en naar Arnhem reist via Ede-Wageningen dan betaal je al snel te veel, want dan reis je volgens het systeem al gauw via Utrecht (als je de korte overstap in Ede-Wageningen niet haalt en uiteindelijk in dezelfde IC vanuit Utrecht terecht komt).

En voor @Maxime NS die 100 seconden regel is tegenwordig een seconde of 10. Iemand had daar een mooie foto van genomen bij een kaartautomaat. In-uit-in-uit-in-uit en dat een keer of 5 binnen één minuut en bij hetzelfde paaltje. Weet niet meer of dat er eentje van Arriva of NS was.

Reageer