Email NS: U betaalt het correctietarief

  • 19 February 2024
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Ik kreeg kortgeleden een Email van de NS, waar in staat dat:

 

“Op 0 is met kaart **** **** **** xxxx van (mijn naam) een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht Het correctietarief van 50.- brengen we op de volgende factuur in rekening”

 

Rare Email, vooral de datum waarop het gebeurd zou zijn (0??).

Ik belde met de klantendienst en halverwege mijn verhaal werd ik onderbroken door de medewerker, dat dit een foutje in het systeem van de NS facturatie was, en dat de Email niet verzonden zou moeten zijn. Het systeem was blijkbaar kortstondig op hol geslagen en had mensen willekeurig een correctietarief in de schoenen geschoven. 

 

De medewerker vertelde me dat ik de volgende factuur moest afwachten of de correctie-betaling inderdaad was toegevoegd aan de factuur. Zo ja dan zou ik ze nogmaals moeten bellen en dan zouden ze het meteen in orde maken (i.e. het bedrag van 50.- terugstorten).

 

Ik vertelde me dat vele mensen niet zomaal die 50.- euro over hebben op hun rekening, en dus dat de automatische betaling wellicht niet wordt afgeschreven, of dat mensen in (kortstondige) problemen komen door deze fout. Daar had hij geen ander antwoord op dan dat ze het meteen zouden oplossen na mijn tweede belletje.

 

Als ik deze Email niet had gezien, en de automatsiche afschrijving gewoon wordt afgeschreven, zouden ze gewoon een extra 50.- hebben verdient aan me. Het is natuurlijk van de gekke dat als zij een fout maken, IK actie moet ondernemen om mijn geld terug te krijgen. De factuur komt pas volgende maand, dus dat zouden ze daarvoor zelf recht moeten kunnen breien. Volgens de werknemer ging dat niet, omdat ik automatich mijn factuur betaal… Je zou zeggen dat als ze zo maar een extra item op de factuur kunnen zetten, de deze ook kunnen annuleren/tegen-factureren.

 

Waarom nu dit bericht?

Wellicht zijn er nog meer mensen waarbij deze extra correctie-tarief betaling wordt afgeschreven. Even goed je factuur checken dus! Een gewaarschuwd mens...


2 reacties

Welkom op onze NS Community PascalVG. Wat een vervelende situatie! Van wanneer was dit correctietarief?

Reputatie 7
Badge +3

Van 0 🤣

Reageer