beantwoord

Er is teveel geld van mijn ov-chipkaart afgeschreven

  • 20 april 2014
  • 5 reacties
  • 826 Bekeken

Ik ben een regelmatige metro- en tramreiziger bent en tijdens kort verblijf in Amsterdam op 5 april ook een stukje met de trein gerezen. Bij het uitchecken van een treinrit van station Muiderpoort naar Amstel werd ik geconfronteerd met een tekort aan saldo. Ik kon zelfs niet uitchecken, omdat ik een tekort aan saldo had?? Ik heb opgewaardeerd en vervolgens bleek dat er niet alleen de ritprijs van €4, maar nog eens €20 werd afgeboekt. Ik zou graag de €20 terug ontvangen. Alvast bedankt
Kaartnummer 3528 0234 0608 3559
icon

Beste antwoord door Leny NS 22 april 2014, 13:53

Beste Eviwinnubst, welkom op het forum. Normaliter zijn we op feestdagen gesloten, maar afgelopen zondag (1e paasdag) en gisteren (2e paasdag) waren we telefonisch wel bereikbaar. (9.00 - 12.00 uur). Ik heb het al voor je nagekeken, € 20,00 is er van je OV-chipkaart afgeschreven. Je hebt gereisd van Amsterdam Muiderpoort- Amsterdam Amstel (€ 2,10 enkele reis vol tarief) Zou je via een privébericht je naw gegevens + je rekeningnummer willen sturen? Dan stort ik het bedrag van € 17,90 weer terug op je rekening. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Groet, Leny
Bekijk origineel

5 reacties

Ik ben een regelmatige metro- en tramreiziger bent en tijdens kort verblijf in Amsterdam op 5 april ook een stukje met de trein gerezen. Bij het uitchecken van een treinrit van station Muiderpoort naar Amstel werd ik geconfronteerd met een tekort aan saldo. Ik kon zelfs niet uitchecken, omdat ik een tekort aan saldo had?? Ik heb opgewaardeerd en vervolgens bleek dat er niet alleen de ritprijs van €4, maar nog eens €20 werd afgeboekt. Ik zou graag de €20 terug ontvangen. Alvast bedankt
Kaartnummer 3528 0234 0608 3559


Hoi eviwinnubst,

Vervelend dat dat is gebeurd. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met het uitchecken bij de metro en daarna in te checken bij NS, maar weet dat niet zeker. Aangezien het Pasen en zondag is, vermoed ik dat de klantenservice niet aanwezig is.

Het kan dus even duren, voordat je kan worden geholpen. Er zijn een aantal manieren, de snelste is om zelf dinsdag te bellen, een andere is om een mail via EVA te sturen of je wacht tot een moderator je topic ziet en hem oppakt, aangezien je je kaartnummer hebt opgeschreven. Het zal zeker pas vanaf dinsdag worden opgepakt vrees ik, maar dan zal het ongetwijfeld opgelost kunnen worden.
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk dat je op Muiderpoort niet bij NS hebt ingecheckt, want als dat was gelukt was het saldo meer dan genoeg om naar Amstel te reizen. Misschien heb je er per ongeluk uitgecheckt (verkeerde kant van het poortje).
Deze reactie is door Camel verwijderd

Hoi eviwinnubst,

Vervelend dat dat is gebeurd. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met het uitchecken bij de metro en daarna in te checken bij NS, maar weet dat niet zeker. Aangezien het Pasen en zondag is, vermoed ik dat de klantenservice niet aanwezig is.

Het kan dus even duren, voordat je kan worden geholpen. Er zijn een aantal manieren, de snelste is om zelf dinsdag te bellen, een andere is om een mail via EVA te sturen of je wacht tot een moderator je topic ziet en hem oppakt, aangezien je je kaartnummer hebt opgeschreven. Het zal zeker pas vanaf dinsdag worden opgepakt vrees ik, maar dan zal het ongetwijfeld opgelost kunnen worden.


De Klantenservice is inderdaad vanwege de Paasdagen pas a.s. dinsdag weer te bereiken.

Als je inderdaad zo vaak reist als je aangeeft zal het waarschijnlijk geen nut meer hebben om bij een kaartautomaat van NS of het GVB de laatste transacties uit te lezen om te zien wat er precies is gebeurd. Het is misschien het proberen waard om dat bij een GVB automaat te doen, omdat die - voor zover ik weet - ook een afdruk kunnen leveren.
Het maximum aantal transacties wat je op die manier terug kunt kijken is echter beperkt tot 12. Dus heb je sinds de 5e vaker in- en uitgecheckt dan heeft het niet veel zin om jouw kaart bij een automaat uit te lezen.
En ook bij een servicebalie kan men alleen maar de laatste 12 mutaties zien.

Heb je misschien een account bij ov-chipkaart.nl? Dan kun je daar precies zien bij wie je bent in- en uitgecheckt en op welk tijdstip. Aan de hand van die gegevens zou je e.e.a. precies kunnen reconstrueren.

Dan is het bidden en hopen dat a.s. dinsdag een moderator hier jouw topic oppikt en ermee aan de slag gaat.

Overigens kost een enkele reis, 2e klas, vol tarief van Muiderpoort naar Amstel slechts €2,10. Dus als daarvoor inderdaad ook nog eens €4,00 is afgeschreven lijkt er daar ook iets misgegaan te zijn.
Badge
Beste Eviwinnubst, welkom op het forum. Normaliter zijn we op feestdagen gesloten, maar afgelopen zondag (1e paasdag) en gisteren (2e paasdag) waren we telefonisch wel bereikbaar. (9.00 - 12.00 uur). Ik heb het al voor je nagekeken, € 20,00 is er van je OV-chipkaart afgeschreven. Je hebt gereisd van Amsterdam Muiderpoort- Amsterdam Amstel (€ 2,10 enkele reis vol tarief) Zou je via een privébericht je naw gegevens + je rekeningnummer willen sturen? Dan stort ik het bedrag van € 17,90 weer terug op je rekening. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Groet, Leny

Reageer