Er is teveel geld van mijn OV chipkaart afgeschreven (ik ben NIET vergeten uit te checken!)



Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 1
Badge
Kennelijk was het inchecken mislukt en is bij het uitchecken dus het instaptarief ingehouden.

Voor maandag half 8 zal hier geen NS-medewerker meer te vinden zijn. Elf euro is normaal gesproken ruim voldoende om in de bus in te kunnen checken.

Bij vrij welke bus/tram/metro kan je al met saldo 0 inchecken-al is dan het gevolg dat je bij uitchecken negatief staat en dan echt eerst moet bijstorten.
Hiervan zijn enkele zeer lange snelbuslijnen uitgezonderd. En na die vele reizen zal ze toch wel weten wat het ritje school-thuis kost.
Hallo, ik ben met mijn dochter zojuist in Eindhoven geweest. Ik neem een enkeltje Best. Zij logt in met haar ov kaart. Binnen vijf minuten zitten we in de trein. Ik denk, in acht minuten zijn we op station Best. Bij de poortjes logt zij weer uit en barst in tranen... Ze ziet dat er 20 euro wordt afgeschreven, ipv mijn prijs, 3,50! Over: 11 euro! Ik had er net een week eerder 50 opgezet voor de bus naar school. Niet alleen is er nu veel teveel af, maar kan ze niet meer regelen dat ze maandag om half 8 de kaart kan opwaarderen bij Primera??? Help aub...
Je kan elke kaart 24/7/365 opwaarderen bij elke NS automaat-en dat gaat nog duidelijker als bij die gele krengen van de bussen.
Over geld terug claimen (het ziet er sterk maar uit dat je niet correct hebt INgecheckt-ALTIJD goed de ogies open houden en kijken wat het scherm meldt) benader je de mensen van NS op dit forum-die werken za/zo niet. Geld terug gaat altijd direkt op je giro-niet terug op de kaart.
Nadenken helpt vaak beter als tranen.

Hoi, ik stond er bij en trouwens de man van de infobalie in Ehv logde haar in. Het is belachelijk dat je met een zwaai langs een checkpoint het risico loopt dat zoiets gebeurd! Dank voor je antwoord trouwens:)
Ook ik heb me vergist op station Duivendrecht. Misschien kan er op die plek een geluidsbandje afgespeeld worden met “NS links uitchecken, GVB rechts” of iets dergelijks.

Ik reisde op 4 Januari met de nachtbus van het GVB naar Station Diemen Zuid en daar heb ik om 7:05 ingecheckt bij het NS poortje op station Diemen Zuid. Het was echter vroeg en eenmaal op Duivendrecht aangekomen heb ik om 07:20 bij het GVB-poortje uitgecheckt. De 20 euro die ik de dag ervoor op station Waterlooplein op 20:44 had opgeladen, was ik in 1 keer kwijt. Nadat dit gebeurd was, stond er nog maar 1 euro 18 op mijn kaart.

Ik heb meteen een uitdraai gemaakt bij de GVB-automaat en hoop dat ik het geld kan declareren. Natuurlijk moet ik een deel van het bedrag bij het GVB declareren. Kan iemand me helpen?
Belachelijk dat dit gebeurt; vandaag ook bij mij.

Ik had 20,08 op mijn kaart staan, heb er gisteravond 20 euro opgezet en dit gecheckt bij de automaat (40,08) op Amersfoort CS. Vandaag om 13:16 ingecheckt (stond op het paaltje dat het gelukt was; 2de klas) op Amersfoort Centraal en de sprinter naar Hoofddorp gepakt. Uitgestapt op station Amsterdam Science Park (normale tarief is 7, 50), uitgecheckt, waarop ik te zien kreeg resterend saldo 0,08! 40 euro foetsie. Ik heb het nog nagekeken op de automaat beneden en die liet ook zien dat er nog maar 0,08 op mijn kaart stond, waardoor ik dus wéér 20 euro op mijn kaart moest zetten om terug te kunnen reizen. Toen ik terug kwam in Amersfoort en uitcheckte kreeg ik te zien resterend saldo 12,50. Dus normaal. Maar waar is mijn 40 euro gebleven?
Gaf het transactieoverzicht op de kaartautomaat aan dat u in Amersfoort was ingecheckt en op Amsterdam Science Park was uitgecheckt? Dit is namelijk wat er gebeurt als u op beide stations zou inchecken.
Belachelijk dat dit gebeurt; vandaag ook bij mij.

Ik had 20,08 op mijn kaart staan, heb er gisteravond 20 euro opgezet en dit gecheckt bij de automaat (40,08) op Amersfoort CS. Vandaag om 13:16 ingecheckt (stond op het paaltje dat het gelukt was; 2de klas) op Amersfoort Centraal en de sprinter naar Hoofddorp gepakt. Uitgestapt op station Amsterdam Science Park (normale tarief is 7, 50), uitgecheckt, waarop ik te zien kreeg resterend saldo 0,08! 40 euro foetsie. Ik heb het nog nagekeken op de automaat beneden en die liet ook zien dat er nog maar 0,08 op mijn kaart stond, waardoor ik dus wéér 20 euro op mijn kaart moest zetten om terug te kunnen reizen. Toen ik terug kwam in Amersfoort en uitcheckte kreeg ik te zien resterend saldo 12,50. Dus normaal. Maar waar is mijn 40 euro gebleven?


Inmiddels heb ik al het geld terug kunnen vragen bij het GVB (via de site) en de NS (telefonisch). Zo te zien heb je het transactieoverzicht, dus ik zou zeggen, bel ze even. De claim werd bij mij gelukkig wel snel afgehandeld, alleen jammer dat het überhaupt nodig is.
Hallo,

zondag 6 sept. 2015 heb ik om 08:19 de trein van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam centraal gepakt. Ik had iets meer dan 14 euro op mijn OV chipkaart staan. Toen ik op centraal uitcheckte had ik er nog maar iets meer dan 4 euro opstaan. Dit betekent dat er 10 euro afgeschreven is voor een traject dat maar 1,30 euro hoort te kosten (ik heb een studenten OV). Ik reisde samen met een vriendin bij haar is hetzelfde gebeurt. Hoe kunnen wij ons geld terug krijgen?

met vriendelijke groet,

Sascha Heynen
Welkom op het NS Serviceforum Sascha. Je kan het beste contact met ons zoeken via telefoon of Twitter. Die kunnen 24/7 je reisgegevens erbij pakken en wanneer er iets niet goed is gegaan met in- en/of uitchecken kunnen ze dat bijna altijd verhelpen.
Dit is mij ook gebeurd voor een ritje van 2,20 van Zutphen naar Deventer heb ik veel te veel betaald.
Had eerst over de 8 euro op mijn OV en vervolgens als ik de volgende ochtend met de trein moet nog maar 75 cent.
Ik heb al gekeken of ik mijn geld terug kon vragen omdat ik bijvoorbeeld niet had uitgecheckt maar er staat dat ik gewoon netjes ben uitgecheckt en alles.
@MickCamps

Hebt u al gecontroleerd of u in Zutphen bij de juiste vervoerder hebt ingecheckt? - Zo niet, dan zult u de restitutie deels aan Arriva of Syntus moeten vragen.
Beste NS,
afgelopen zaterdag bij het uitchecken met mijn anonieme ov pas (Traject Duivendrecht-Lelystad) is er €20,00 afgeschreven ipv €9,20. Ik moest wel uitchecken anders ging het "poortje' niet open.. Ik ontvang graag een bericht om dit op te kunnen lossen waarvoor alvast dank!
Welkom op het Serviceforum, Mirel308. Ik raad je aan om telefonisch (030 751 51 55) of via Twitter contact met onze klantenservice op te nemen. Via deze kanalen zijn we 24/7 bereikbaar.

Reageer