beantwoord

Extra kosten door werkzaamheden

• 15 augustus 2015
  • 9 reacties
  • 224 Bekeken

Ik ben vandaag vanaf Groningen gereisd naar Enschede. Op nu.nl stond dat ik via marienberg en Almelo moest met arriva. Dit heb gedaan alleen had ik bij Almelo na het uitchecken niet genoeg saldo om door te reizen naar Enschede. Ik heb in alle haast daar nog een kaartje moeten kopen anders zou ik mijn aansluiting missen. Hoe krijg ik dit bedrag vergoed? Want de normale prijs zou 23 euro zijn en nu heb ik 30 in totaal betaald.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 15 augustus 2015, 15:42

Niet. Het officiële advies is om met de NS-bus van Zwolle naar Raalte te reizen. Andere omreismogelijkheden zijn voor eigen rekening. Als NS wel had geadviseerd om via Mariënberg te reizen, had u voor die reis ingecheckt mogen blijven bij NS, net als in een NS-bus.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik bedoel natuurlijk ns.nl lastige autocorrect
Niet. Het officiële advies is om met de NS-bus van Zwolle naar Raalte te reizen. Andere omreismogelijkheden zijn voor eigen rekening. Als NS wel had geadviseerd om via Mariënberg te reizen, had u voor die reis ingecheckt mogen blijven bij NS, net als in een NS-bus.
Badge +3
Ik denk niet dat u recht hebt op vergoeding van de extra kosten. Het is uw verantwoordelijkheid om te zorgen voor voldoende saldo. Iemand die aan het begin van zijn reis wat laat op het station aankomt, bijvoorbeeld door een vertraagde bus of omdat hij simpelweg te laat van huis is vertrokken, kan ook niet zomaar de trein instappen zonder geldig vervoerbewijs.

Misschien dat NS bereid is uit coulance deze kosten te vergoeden, omdat deze situatie normaal gesproken niet voorkomt. Hoewel u ook saldo op uw OV-chipkaart had kunnen laden in plaats van een kaartje te kopen.

Het officiële advies is om met de NS-bus van Zwolle naar Raalte te reizen. Andere omreismogelijkheden zijn voor eigen rekening.
De reisplanner geeft vandaag adviezen via Zwolle, Mariënberg en Almelo als een reis van Groningen naar Enschede gepland wordt.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben vandaag vanaf Groningen gereisd naar Enschede. Op nu.nl stond dat ik via marienberg en Almelo moest met arriva. Dit heb gedaan alleen had ik bij Almelo na het uitchecken niet genoeg saldo om door te reizen naar Enschede. Ik heb in alle haast daar nog een kaartje moeten kopen anders zou ik mijn aansluiting missen. Hoe krijg ik dit bedrag vergoed? Want de normale prijs zou 23 euro zijn en nu heb ik 30 in totaal betaald.

Wat mij verbaast is dat het u in de haast wél lukt om een kaartje te kopen, maar niét om uw OV-chipkaart op te laden, terwijl dat kan bij meer automaten en minder schermkeuzes vergt dan het kopen van een kaartje... Hoe zit dat precies?
Omdat 5.60 wel op mijn rekening stond maar 20 euro niet.
Helaas is deze topic niet echt nodig meer aangezien je de antwoorden al weet, je kunt proberen je geld terug te krijgen maar je had de NS bus op station Zwolle moeten pakken dus de kans is groot dat je je geld NIET terug krijgt.

je kunt ook voor 4 euro kiezen op je OV-chipkaart
je kunt ook voor 4 euro kiezen op je OV-chipkaart

Daar heb je alleen niet zo veel aan als er een instaptarief van 10 of 20 euro geldt.
Reputatie 1
Helaas is deze topic niet echt nodig meer aangezien je de antwoorden al weet, je kunt proberen je geld terug te krijgen maar je had de NS bus op station Zwolle moeten pakken dus de kans is groot dat je je geld NIET terug krijgt.

Dat de reisplanner een route via Mariënberg geeft, wil nog niet zeggen dat het als een officieel omreisadvies geldt waarvoor je via NS het gebruikelijke tarief betaalt. Als je bijvoorbeeld een reis plant van Groningen naar Grou-Jirnsum, vind je immers ook reismogelijkheden via een Arrivatraject, maar dat betekent niet dat het de bedoeling is dat je alleen in- en uitcheckt bij NS.

Verwarrend is het wel.

Reageer