beantwoord

Factuurchaos bij OV Chip Plus

• 8 februari 2015
  • 9 reacties
  • 235 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider***
  • 835 reacties
Beste NS,

Bij het product OV Chip Plus is momenteel een factureringschaos aan de gang.

Ik wilde graag een overzicht hebben voor mijn woonwerkverkeerreizen van januari. De klantenservicemedewerker verwees mij naar de factuur op Mijn NS. Echter: daar is de factuur voor januari in allerlei stukjes geknikpt, waardoor er dus meerdere facturen zijn in plaats van één factuur. Als je de klantenservice opbelt, krijg je in het kort het volgende antwoord: er is een fout opgetreden, het zal niet meer gebeuren, maar we kunnen er niks aan doen en je moet het zelf maar uitzoeken.
Fijn dus dat een product voor visueel beperkten niet geschikt is voor visueel beperkten. En dit is geen eenmalige fout, want in december zag ik ook dat er allemaal verschillende facturen binnenkwamen.

Dus wat nu? Ik probeer mij in allerlei bochten te wringen om een goede factuur te krijgen, maar dat blijkt anno 2015 moeilijker dan gedacht.
icon

Beste antwoord door Leny NS 9 februari 2015, 11:05

Beste NS,

Ik wilde graag een overzicht hebben voor mijn woonwerkverkeerreizen van januari. De klantenservicemedewerker verwees mij naar de factuur op Mijn NS. Echter: daar is de factuur voor januari in allerlei stukjes geknikpt, waardoor er dus meerdere facturen zijn in plaats van één factuur. Als je de klantenservice opbelt, krijg je in het kort het volgende antwoord: er is een fout opgetreden, het zal niet meer gebeuren, maar we kunnen er niks aan doen en je moet het zelf maar uitzoeken.
Fijn dus dat een product voor visueel beperkten niet geschikt is voor visueel beperkten. En dit is geen eenmalige fout, want in december zag ik ook dat er allemaal verschillende facturen binnenkwamen.

Dus wat nu? Ik probeer mij in allerlei bochten te wringen om een goede factuur te krijgen, maar dat blijkt anno 2015 moeilijker dan gedacht.

Jammer om te lezen dat de factuur op MijnNS niet compleet is. Ik heb het voor je nagevraagd. De desbetreffende afdeling geeft aan dit te zullen aanpassen. Na verwachting zal de juiste factuur aan het einde van de maand op je MijnNS staan. Excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel

9 reacties

U zou kunnen proberen om via het OV-loket, Rover, een politieke partij of de media meer druk te zetten op de NS.
Badge
Beste NS,

Jammer om te lezen dat de factuur op MijnNS niet compleet is. Ik heb het voor je nagevraagd. De desbetreffende afdeling geeft aan dit te zullen aanpassen. Na verwachting zal de juiste factuur aan het einde van de maand op je MijnNS staan. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 6
Beste Leny,

Ik heb gisteren even heel voorzichtig gekeken op de facturen op MijnNS, maar als ik het goed heb lopen de facturen sowieso maar liefst twee maanden achter.
Als alles eind februari weer recht wordt gezet, dan betekent dat dat er dan voor twee maanden in een keer wordt geincasseerd. Als er meerdere abonnementhouders met dit probleem zijn, is het niet een idee om mensen hierover te informeren voordat er ineens dubbel zoveel geld van de rekening wordt gehaald?
De facturering in Mijn NS staat in principe los van de inning. Maar als ik jou goed begrijp loopt de inning dus ook vertraging op?
Reputatie 6
Voor zover ik kan zien loopt de inning inderdaad vertraging op. Maar wellicht zouden jullie dat voor mij kunnen uitzoeken? Het lijkt mij niet de ebdoeling dat er overigens wordt geind zonder factuur, toch?
Ik heb het voor je aangekaart bij de betreffende afdeling. Ze hopen de achterstanden zo snel mogelijk in te lopen.
Reputatie 6
Dat is mooi. Maar wat is er dan precies eerder deze week van mijn rekening afgeschreven? De reizen van twee maanden geleden conform de achterstand van de facturering, of van januari (waar dus nog een factuur over wordt verstuurd)?
Om dit te kunnen bekijken heb ik je persoonlijke gegevens nodig. Zou jij mij hiervoor een privé bericht willen sturen? Help ik jou daar verder.
Reputatie 6
Zal ik nu doen, bedankt. 🙂

Reageer