beantwoord

Fiets mee op OV chipkaart

• 23 april 2019
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb een chipkaart met ruim tegoed erop, ik denk ik ga even langs de automaat met die ov-chipkaart om de fiets dagkaart erbij te zetten voor die dag (ik wil fiets meenemen in de trein), ik haal mijn kaart langs de lezer, ik tik aan dat ik fiets dagkaart erop wil zetten, en verdomd dat het niet waar is;
De automaat wil dat ik daarvoor extra apart ga pinnen? En nadat ik dat gedaan heb, wil die ook nog eens dat ik wéér mijn ov-chipkaart langs de reader haal.
Weet niet welke idioot dat bedacht heeft, maar pinnen als je al een fiets bij je hebt is DAN JUIST super onhandig. Helemaal als het gewoon gaat om GELD, wat dus ook al OP die stomme zinloze ov-chipkaart staat.

Vervolgens kom ik met veel moeite door de poortjes met mijn fiets (alarm gaat steevast af bij die domme apparaten), past fiets amper in die lift, kom bij de trein met mijn fiets, PAST die fiets er niet eens meer bij! In de planner-app stond nog wel dat ik fiets erin kon krijgen. 2 mini-halletjes waar max 2 fietsen in passen. Totaal dus 4 fietsen per trein. Wow, "tjae", ik moest maar "wachten op de volgende trein" (UUR later), volgens de kaartjes-scannermeneer. Die dan evengoed wéér vol met fietsen zou staan, want dan wèl in de spits, wat het eerst nog niet was. Daar verviel ook het daluren-voordeel mee.

Echt, dat OV hier, zo geweldig is het echt niet. Beheerd en managed door amateurs.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 23 april 2019, 10:46

Bedankt voor je bericht bwuh. Jammer om te ontevredenheid te lezen. Wat Thom aangeeft, is helemaal waar. De Conducteur is verantwoordelijk voor de veiligheid in de trein. Dus het komt voor dat er ook wel eens fietsen niet mee kunnen, hoe vervelend dit ook is.

Je dient inderdaad een Fietskaart Dal apart aan te schaffen. Helaas is dit niet mogelijk met je OV-chipkaart. Of dit in de toekomst nog veranderd durf ik zo niet te zeggen.
Wil je dat ik je klacht hierover doorzet in het systeem? Dan lees ik ook graag nog wanneer je je reis hebt gemaakt (datum en tijd ) en op welk traject.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U post voor de tweede keer feitelijk hetzelfde, aangevuld met dat er te weinig plaats is in de treinen. NS ziet fietsvervoer als een extra service en heeft per trein een beperkt aantal plaatsen voor fietsen. Een fietskaartje geldt voorzover er plaats is en de conducteur kan bijvoorbeeld om redenen van veiligheid een fiets weigeren. Een fietskaartje geeft geen recht op een plek in elke trein die u wilt nemen en de treinen zijn zo vol dat er ook geen plaatsen bij komen, Het vervoer van mensen heeft prioriteit,
Het piepen van het brede poortje door de fiets kunt u negeren. De techniek heeft moeite een fiets goed te detecteren.

Het zal niet veranderen. Let u een beetje op uw taalgebruik. Kritiek mag natuurlijk, maar die kan ook binnen de kaders van de burgerlijke beleefdheid worden geuit. Waardeoordelen versterken de argumentatie nu eenmaal niet.
Reputatie 7
Badge +3
Goedemorgen, misschien zeg ik wel domme dingen maar de trein is er voor reizigersvervoer. Dat je een fiets mee kunt nemen in de trein is een gunst en geen recht.
Heb je jouw fiets nog mee kunnen nemen in de trein? In de spits is namelijk niet mogelijk om een fiets mee te nemen in de trein.
Bedankt voor je bericht bwuh. Jammer om te ontevredenheid te lezen. Wat Thom aangeeft, is helemaal waar. De Conducteur is verantwoordelijk voor de veiligheid in de trein. Dus het komt voor dat er ook wel eens fietsen niet mee kunnen, hoe vervelend dit ook is.

Je dient inderdaad een Fietskaart Dal apart aan te schaffen. Helaas is dit niet mogelijk met je OV-chipkaart. Of dit in de toekomst nog veranderd durf ik zo niet te zeggen.
Wil je dat ik je klacht hierover doorzet in het systeem? Dan lees ik ook graag nog wanneer je je reis hebt gemaakt (datum en tijd ) en op welk traject.

Reageer