beantwoord

Fiets stallen op persoonlijke OV-chipkaart

• 23 april 2017
  • 8 reacties
  • 793 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Ik heb twee anonieme OV-chipkaarten met reizen op saldo voor vrienden en familie (vooral uit het buitenland), voor als zij bij ons logeren. Daarop staat ook Stallen op rekening, zodat zij ook met de fiets naar het station kunnen.

Nu krijg ik van NS bericht dat ik OV-fiets moet overzetten naar een persoonlijke OV-chipkaart. Nu staat er geen OV-fiets op deze kaarten, alleen Stallen op rekening. Kan ik dat wel laten staan en blijven gebruiken op deze kaarten?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 30 april 2017, 15:43

UPDATE: Ook voor Stallen op Rekening geldt dat deze alleen nog op een persoonlijke OV-Chipkaart kan worden gebruikt.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
😉
Reputatie 4
Badge
dank je!

Aan je aantal reacties te zien ben jij niet weggeweest! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
De automatische afschrijving is een cent per jaar, daar is overheen te komen.

Leuk je hier weer te zien.
Reputatie 4
Badge
Als u nu een abonnement voor ze zou kunnen afsluiten: De persoonlijke chipkaart is tijdelijk gratis bij het afsluiten van een abonnement voor ovfiets.

Thom, dank voor je reactie.

Daar dacht ik aan, want die mogelijkheid is er u tijdelijk. Echter, is automatische afschrijving geen voorwaarde in dat geval? Het gaat me wat ver om voor al mijn (potentiële) gasten een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen met een automatische afschrijving om mijn rekening. Of zie ik een mogelijkheid over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +4
Als u nu een abonnement voor ze zou kunnen afsluiten: De persoonlijke chipkaart is tijdelijk gratis bij het afsluiten van een abonnement voor ovfiets.
Reputatie 4
Badge
Dat is erg jammer. Want dan kunnen mijn gasten dus niet meer met de OV-chipkaart gebruik maken van de fietsenstalling. Een persoonlijke OV-chipkaart is geen optie, want dan mag de kaart volgens NS niet meer door anderen gebruikt worden. Spijtig.
UPDATE: Ook voor Stallen op Rekening geldt dat deze alleen nog op een persoonlijke OV-Chipkaart kan worden gebruikt.
Hoi John de Jong, vervelend dat dit niet helemaal duidelijk is. Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van OV-fiets. Zij ontvangen graag je gegevens om dit even dubbel te checken. Zou je mij je naam, volledige adres, woonplaats, geboortedatum en OV-Chipkaartnummer in een privébericht willen sturen?

Reageer