beantwoord

Foto aanpassen op NS-kaart

• 19 augustus 2016
  • 13 reacties
  • 273 Bekeken

Hoe kan ik zorgen dat er een andere foto op mijn NS-kaart komt?
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 augustus 2016, 17:57

https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelf-regelen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm
Staat er een verkeerde naam, pasfoto of geboortedatum op uw kaart? Dan kunt u een vervangende kaart aanvragen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelf-regelen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm
Staat er een verkeerde naam, pasfoto of geboortedatum op uw kaart? Dan kunt u een vervangende kaart aanvragen.
Reputatie 3
Dat kost wel 11 euro.

Nee er staat niets verkeerds op maar mijn foto is inmiddels - denk ik - 20jr oud en die van mijn dochter is van toen ze 4 pof 5 jaar was, kortom foto's kloppen niet meer en zijn aan vervanging toe, je zou in dit digitale tijdperk toch verwachten dat je via je account 'Mijn NS' een andere foto kan uploaden tegen de tijd dat de kaart vervangen moet worden.
Reputatie 3
Volgens eerdere berichten zou dit in april/mei 2016 mogelijk moeten zijn geweest via Mijn NS maar sindsdien is er niets meer van vernomen....

Mijn pasfoto is ook 20 jaar oud en ik zal er ws nog 10 jaar minimaal mee moeten leven.
Hallo KarinaZ. Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Slidestops aangeeft kan je dit zelf regelen via OV-chipkaart (kosten zijn dan inderdaad €11), maar als het nog even duurt tot je kaart verloopt kan je ook nog even wachten. Je krijgt dan van ons van te voren bericht dat we een nieuwe pasfoto nodig hebben en verder kan je ook vanaf 6 weken vóór de einddatum zelf de kaart met een nieuwe pasfoto vernieuwen via: Wat te doen met een verlopen kaart.

P.S. ik heb je topic naar het subforum OV-chipkaart verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt.
Reputatie 3
En als TS dat laatste doet, krijgt hij dan ook de kosten vergoed ? Aannemende dat er een NS abonnement op de NS kaart staat.

En wat is er gebeurt met de beloofde optie dat je via MIjn NS een nieuwe pasfoto kan uploaden ?
En als TS dat laatste doet, krijgt hij dan ook de kosten vergoed ?
Bij de laatste optie mag TS inderdaad contact opnemen met de Klantenservice voor het vergoeden van de kosten. Zie ook: Waar blijft mijn nieuwe OV-chipkaart?

En wat is er gebeurt met de beloofde optie dat je via MIjn NS een nieuwe pasfoto kan uploaden ?
Hier kan ik je zo geen antwoord op geven, dit moet ik uitzoeken. Als ik een terugkoppeling krijg kom ik hier zo snel mogelijk op terug in dit topic.
Reputatie 3
Ok dank je wel !!
PaulusH, ik heb nog geen concreet antwoord voor je. Op dit moment ben ik nog aan het uitzoeken of en wanneer deze optie wordt toegevoegd in MijnNS.

P.S. Dit is mijn laatste werkdag hier, waardoor dit topic zal worden overgenomen door mijn collega Sivan NS. Indien er dus meer bekend is zal zij hier een terugkoppeling plaatsen.
Klopt! Ik heb de vraag uitstaan en kom bij jullie terug zodra ik meer weet.
Reputatie 5
Badge
@SivanNS Bevestig je hier nou ook dat je een hij bent. ;)
@LauraNS Ga je weg bij de NS of enkel van dit forum? Jammer dat je weg gaat!
@SivanNS Bevestig je hier nou ook dat je een hij bent. ;)

Oeps....

@LauraNS Ga je weg bij de NS of enkel van dit forum? Jammer dat je weg gaat!

Laura heeft helaas voor ons een nieuwe baan.
Zeg, ik weet van niets hoor! Maar je mag mij best met 'hij' aanspreken, doe ik niet moeilijk over 😉.

Ik heb het trouwens even nagevraagd, en er is niets bekend over die optie via Mijn NS. Dit zal voorlopig dan ook niet beschikbaar zijn. Ik zie dat in het Kaartvernieuwingstopic iets wordt gezegd over het mogelijk maken van deze optie, maar blijkbaar is dat helaas niet iets wat op korte termijn gebeurt.

Reageer