beantwoord

Foto op abonnement

Elke 10 jaar krijg je een nieuwe kaart met daarop je foto. Als je voor de eerste keer een abonnement aanvraagt moet je een foto aanleveren. Maar....als je na 10 jaar een nieuwe kaart krijgt staat de oude foto er nog steeds op. Dit jaar heb ik gevraagd aan de NS; Krijg ik bericht om mijn foto te wijzigen? Ja hoor, u krijgt ongeveer 2 maanden van de voren bericht... Dus niet...ik heb nu een abonnement voor de komende 10 jaar met daarop een foto van 20 jaar geleden.
VRAAG: Hoe kan ik over 10 jaar er voor zorgen dat ik een nieuwe foto op mijn kaart krijg. Het kan toch niet zo zijn dat je na 30 jaar nog steeds met een oude foto op reis gaat.
icon

Beste antwoord door Nathan NS 21 augustus 2018, 17:44

Welkom bij onze community, aleidakiers! 🙂

Bij het aanvragen van een OV-chipkaart en/of abonnement heb je de mogelijkheid om ons toestemming te geven voor het opnieuw gebruiken van je foto op een nieuwe OV-chipkaart. Ik kan deze functie uitschakelen voor je, zodat je een nieuwe foto kan uploaden wanneer je huidige kaart bijna is verlopen. Mocht je nou heel graag een andere foto willen op een nieuwe OV-chipkaart, kan je er voor kiezen om een nieuwe OV-chipkaart te bestellen bij OV-chipkaart zelf. Wanneer jij je OV-chipkaart opzegt die je binnenkrijgt met je oude foto, kunnen wij je abonnement overzetten naar de nieuw bestelde kaart met nieuwe foto! Echter zitten er wel kosten aan verbonden, de kosten voor een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bedragen €7,50.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Welkom bij onze community, aleidakiers! 🙂

Bij het aanvragen van een OV-chipkaart en/of abonnement heb je de mogelijkheid om ons toestemming te geven voor het opnieuw gebruiken van je foto op een nieuwe OV-chipkaart. Ik kan deze functie uitschakelen voor je, zodat je een nieuwe foto kan uploaden wanneer je huidige kaart bijna is verlopen. Mocht je nou heel graag een andere foto willen op een nieuwe OV-chipkaart, kan je er voor kiezen om een nieuwe OV-chipkaart te bestellen bij OV-chipkaart zelf. Wanneer jij je OV-chipkaart opzegt die je binnenkrijgt met je oude foto, kunnen wij je abonnement overzetten naar de nieuw bestelde kaart met nieuwe foto! Echter zitten er wel kosten aan verbonden, de kosten voor een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart bedragen €7,50.
Badge +3
Ik wil ook wel een ov-chipkaart die 10 jaar geldig is! 😛
Hallo Nathan, Ik hoor graag waar ik mijn gegevens naar toe kan mailen zodat je de functie kan uitschakelen.
Gr. Aleida
Reputatie 4
Je kan mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Dan zal ik deze functie voor je utischakelen! Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Hi, ik kreeg net een nieuwe ov-chipkaart binnen met de post, met een minstens 10 jaar oude foto erop. Als deze kaart over 5 jaar afloopt en ik dan een nieuwe krijg, moet er m.i. echt een andere foto op, ik blijf helaas niet eeuwig jong. Hoe kan de NS ervoor zorgen dat ik bij de volgende ov-chip niet weer automatisch mijn oude foto erop heb staan? Of kan ik zelf ergens een foto uploaden? Volgens mij zou het handig zijn als je bij de gegevens van mijn NS ook je foto staat die je zelf kunt vervangen als ie niet meer lijkt.
Hi Anne. Welkom bij de Community 🙂

Ik heb de fontein van de eeuwige jeugd helaas ook nog niet gevonden...

Als je een NS abonnement op je kaart hebt staan kan onze Klantenservice in onze administratie aangeven dat we de huidig opgeslagen foto niet langer mogen bewaren. Op het moment dat je kaart dan weer aan vernieuwing toe is zal je eerst een verzoek krijgen om een nieuwe foto in te sturen. Contact opnemen met onze Klantenservice gaat het snelste via Twitter, Facebook, Chat of telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief).

Reageer