beantwoord

Foto uploaden - accepteert kaartnummer niet

• 14 mei 2020
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Om een foto te uploaden moet ik het nummer van mijn OV-kaart invullen. En ja, ik doe dat zonder spaties ertussen. Je kunt niet eens spaties invoegen, ook al zou je dat willen. En toch zegt de site dat het nummer niet het juiste formaat heeft...

icon

Beste antwoord door Mark NS 14 mei 2020, 15:06

Heb je het verzoek voor de upload vandaag ontvangen? In dat geval zou je het morgen nog een keer kunnen proberen, maar als de foutmelding blijft aanhouden, dan kun je het beste contact opnemen met de Klantenservice door te bellen, via de chat of Facebook of Twitter om het probleem te achterhalen. Indien je er helemaal niet uitkomt via onze upload, dan kun je ook direct een vervangende kaart aanvragen via OV-chipkaart. De kosten bedragen dan € 7,50, maar die kun je dan uiteraard terugvragen. 

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Petrus64, welkom op de NS Community. 

Dat is vreemd. Het is inderdaad niet mogelijk om spaties of tabs in te voegen, het nummer dient aaneensluitend ingevoerd te worden. Het is ook gewoon 100% zeker het juiste nummer bestaande uit 16 cijfers?

Ja, het is het juiste nummer - de laatste 4 cijfers worden ook genoemd in het mailbericht van NS dat mij oproept om een foto te uploaden

Heb je het verzoek voor de upload vandaag ontvangen? In dat geval zou je het morgen nog een keer kunnen proberen, maar als de foutmelding blijft aanhouden, dan kun je het beste contact opnemen met de Klantenservice door te bellen, via de chat of Facebook of Twitter om het probleem te achterhalen. Indien je er helemaal niet uitkomt via onze upload, dan kun je ook direct een vervangende kaart aanvragen via OV-chipkaart. De kosten bedragen dan € 7,50, maar die kun je dan uiteraard terugvragen. 

Ik ga het morgen opnieuw proberen. Een vervangende OV-kaart heb ik niet nodig. Mij is verzocht een foto te uploaden omdat mijn kaart vernieuwd moet worden… Dank voor de tip!

Reageer