Skip to main content

Dag mevrouw, heer,

Vandaag 24 september kreeg ik een brief van NS met de herinnering voor het uploaden vane een nieuwe pasfoto voor de OV chipkaart.

Het uploaden dient te gebeuren voor 23 september, vandaag is het dus 24 september...

Eerder ontving ik geen schrijven en deze is te laat dus oploaden lukt niet meer zegt ook de website.

Ov chip kaart en NS klantenservice kunnen me niet duidelijk maken hoe dit kan en wat ik nu moet doen behalve dat ik 6 weken voor de verval datum van de kaart weer moet bellen voor een vervangende kaart.

De kosten van de vervangende kaart zouden door NS betaald worden en mijn saldo zou ook over gezet worden, we gaan het zien.

Een wonderlijke gang van zaken en zo kost het mij en de NS nog meer. Overigens de goedwillende dames aan de telefoon zijn niet goed op de hoogte en hebben veel moeite de boodschap over te brengen.

Jammer dat het zo moet gaan.

Hoi Wilma Venes,

Het gebeurt inderdaad vaker dat de herinneringsbrief (te) laat wordt verstuurd. Je zou hier echter al wel enkele weken eerder een e-mail over moeten hebben ontvangen.

Voor nu rest inderdaad om zelf de vervanging in gang te zetten bij ov-chipkaart.nl en vervolgens de kosten terug te vragen.

Zie bv. ook:

 


Welkom bij de NS Community!

Dit is een bekend probleem (brieven die te laat verzonden/bezorgd worden) want in het weekend en op maandag wordt er geen post bezorgd, al zou dat op zaterdag wel moeten.

De NS gaat je niet verder helpen, maar je kunt de kaart vernieuwen via een Mijn OV-chip account https://www.ov-chipkaart.nl/formulieren-overzicht (de bovenste optie), dat kan vanaf 6 weken voor de einddatum van je huidige kaart.

De kosten voor de kaartvernieuwig (€ 7,50) kan je claimen bij de NS en het saldo van je huidige kaart wordt na de einddatum van je huidige kaart door OV-chipkaart naar je overgemaakt, maar je kunt het ook met beide kaarten bij een servicebalie op een station laten overzetten (zolang de huidige kaart nog niet verlopen is).

Zie ook https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/saldo-terugstorten-of-overzetten.html (uit laten betalen bij een balie).


Kan NS nu echt niet zo'n simpel proces eens goed inregelen. We betalen meneer Koolmees toch niet voor niets zo'n salaris. Waarom leert NS totaal niet van dit soort fouten. 


Kan NS nu echt niet zo'n simpel proces eens goed inregelen. We betalen meneer Koolmees toch niet voor niets zo'n salaris. Waarom leert NS totaal niet van dit soort fouten. 

Het is niet netjes dat de herinnering te laat komt, maar kunnen mensen niet gewoon hun emails op tijd lezen? Daar zit het grootste probleem.


Kan NS nu echt niet zo'n simpel proces eens goed inregelen. We betalen meneer Koolmees toch niet voor niets zo'n salaris. Waarom leert NS totaal niet van dit soort fouten. 

Hij (Koolmees) zou in ieder geval iets moeten doen met ‘de beste reiziger op 1, 2 en 3’ maar van die hele missie lijkt de beste man nog nooit gehoord te hebben ❓

Nee joh, ik ga wel een dagje mee op een trein en dan weet men het wel (zoals van Boxtel en zo).


Reageer