beantwoord

fout bij afschrijven saldo

• 27 maart 2015
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Woensdag ben ik met voordeeluren kaart 2e klas van Utrecht naar Adam Cs gereisd. Bij uitchecken bleek er nog maar 1,96 op mijn ov-chip kaart te staan. Dat zou niet mogelijk moeten zijn: of ik ben ingechecked terwijl er minder dan 10 euro op mijn kaart stond, of er is teveel van mijn kaart afgeschreven. Omdat iets dergelijks me al eens eerder is overkomen hierbij de vraag hoe ik dit kan controleren (want volgens mij kan ik niet alsnog terugzien wat het beginsaldo was afgelopen woensdag).
icon

Beste antwoord door Herman NS 27 maart 2015, 15:52

Hallo Josjel,

Macca geeft al een mogelijke oorzaak. Je zou ook een Mijn NS-account kunnen aanmaken. Nadat je de OV-chipkaart hebt gekoppeld, kun je ook reisgegevens inzien. Indien er niet is uitgecheckt kun je in direct via jouw account een claim indienen.

Ook kun je mij een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer, reisdatum en jouw IBAN-nummer toesturen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Vervolgens kan ik voor je onderzoeken of er iets verkeerd is gegaan tijdens de reis.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

U kunt bij een automaat controleren wat er gebeurd is als u een bon uitdraait van de 10 laatste transacties, vermoedelijk heeft u uitgecheckt bij een incheckpoortje of andersom.
dat zal ik proberen, maar ik neem eigenlijk aan dat die bon hetzelfde zegt als mijn ov: daar is namelijk niets bijzonders op te vinden
Hallo Josjel,

Macca geeft al een mogelijke oorzaak. Je zou ook een Mijn NS-account kunnen aanmaken. Nadat je de OV-chipkaart hebt gekoppeld, kun je ook reisgegevens inzien. Indien er niet is uitgecheckt kun je in direct via jouw account een claim indienen.

Ook kun je mij een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer, reisdatum en jouw IBAN-nummer toesturen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken. Vervolgens kan ik voor je onderzoeken of er iets verkeerd is gegaan tijdens de reis.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer