beantwoord

fout bij gebruik OV-Chip

• 23 november 2017
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Op 29 oktober heb ik volgens het reisoverzicht van de ov-chipkaart eerst uit gecheckt terwijl ik op 27-10 dit ook als laatste had gedaan, ik vraag me af hoe dit kan? zie bijgevoegde foto voor de reisdetails.

De NS heeft de foute reiskosten intussen wel netjes terugbetaald.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 24 november 2017, 13:11

Hallo len.iphone,

Zoals mijn collega al vermoedde heb je inderdaad in proberen te checken aan de zijde van de poortjes waar je alleen uit kunt checken. Hierdoor wordt een reis gesloten zonder dat er een incheck bekend is. Het systeem weet niet welk tarief te hanteren en houdt dan het instaptarief in van in jouw geval €20,00.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo len.iphone en welkom op het NS Forum,

Spijtig genoeg zie ik geen foto die is bijgevoegd. Bij sommige palen of poortjes kan je alleen in- of uitchecken. Misschien geeft dat al een antwoord op je vraag.
Heb je iets aan het antwoord van mijn collega, len.iphone? Zo niet, dan vernemen we het graag :)

Fijn dat het saldo in elk geval netjes is terugbetaald.
Hoi Erryt en Denice,
dank jullie wel voor de reactie, ik vraag me wel af hoe ik dan door de poortjes van Leiden CS kan komen. ik heb het plaatje nogmaals toegevoegd.

vriendelijke groet Lennert
Hallo len.iphone,

Zoals mijn collega al vermoedde heb je inderdaad in proberen te checken aan de zijde van de poortjes waar je alleen uit kunt checken. Hierdoor wordt een reis gesloten zonder dat er een incheck bekend is. Het systeem weet niet welk tarief te hanteren en houdt dan het instaptarief in van in jouw geval €20,00.

Reageer