beantwoord

Fout bij in/uit check zuilen Arriva

• 23 mei 2014
  • 4 reacties
  • 3345 Bekeken

Hoi,

Aangezien Arriva geen eigen forum heeft, of een andere methoden om antwoord te krijgen op vragen die je stelt probeer ik het op dit forum.
En misschien heeft het ook ergens nog te maken met NS.

Ik heb nu al een paar keer last gehad van een fout in de in/uit-check zuilen van Arriva.
Het probleem doet zich voor in Geldermalsen en in Dordrecht als ik ingecheckt ben met NS en dan uitcheck bij NS en incheck bij Arriva, dan krijg ik de melding 'Uitcheck OK'.
Best raar, want ik ben niet ingecheckt bij Arriva, en heb net uitgecheckt bij NS en wil dus juist inchecken bij Arriva.
Als ik het dan nogmaals probeer dan krijg ik een aantal minuten lang de melding 'Al in/uit gecheckt', bij een krappe overstap tijd (sprinter vanaf Utrecht naar Geldermalsen en dan Arriva naar Dordrecht) waar ik altijd moet rennen om de Arriva trein te halen is het best lastig, want dan heb ik de tijd niet om die 2/3 minuten te wachten en een andere Arriva zuil opzoeken kost soms ook het verschil tussen de trein halen of missen.

Is deze fout al bekend? En wat zou een oorzaak kunnen zijn?
Ligt het alleen bij de Arriva zuilen of gaat er ook iets mis aan de NS kant waardoor Arriva denkt dat ik nog ingecheckt ben en dus wil uitchecken.

Ik heb het probleem gisteren ook gehad als ik ingecheckt ben bij NS en dan zonder uit te checken bij NS in check bij Arriva
De enige oplossing dat ik nu heb is na het uitchecken bij NS weer opnieuw inchecken bij NS en dan zonder uitchecken weer inchecken bij Arriva (of naar een andere NS paal gaan om daar uit te checken en bij Arriva weer in te checken)

Zeker in de haast lees ik niet altijd het display, en door deze fout heb ik al 1 boete gehad en 1 waarschuwing.

- Jesse
icon

Beste antwoord door Inge NS 23 mei 2014, 19:32

Hey Jesse,

De in/uitcheck paaltjes van de verschillende vervoerders staan in principe volledig los van elkaar. Om maar een voorbeeld te noemen: als je bij ons bent ingecheckt en per ongeluk 'uitcheckt' bij een andere treinvervoerder, wordt dit bij de andere treinvervoerder standaard geregistreerd als check-in. Ik ben daarom bang dat ik je niet verder kan helpen en wil je aanraden om met Arriva contact op te nemen over deze kwestie. Wellicht kan Arriva de stationsbeheerder even laten kijken naar deze zuilen op Geldermalsen en Dordrecht.

Vriendelijke groet,
Inge
Bekijk origineel

4 reacties

Beste Jesse, wij helpen je graag verder om te kijken wat er mis gaat. Daarvoor hebben we o.a. jouw OV-chipkaartnummer nodig. Je kunt ons bereiken via het reactieformulier op onze website arriva.nl, telefonisch via 0900 - 202 202 22 (€ 0,10 p.m.), via Twitter http://www.twitter.com/Arriva_NL of even langslopen bij de Arriva Store in Dordrecht of Gorinchem.
Klopt, bedankt voor je aanvulling, Dennis!
Reputatie 6
Badge +2
Ook kan je als je eens wat meer tijd hebt op de kaartautomaat de transacties bekijken om te zien wat er gebeurd is.
Hey Jesse,

De in/uitcheck paaltjes van de verschillende vervoerders staan in principe volledig los van elkaar. Om maar een voorbeeld te noemen: als je bij ons bent ingecheckt en per ongeluk 'uitcheckt' bij een andere treinvervoerder, wordt dit bij de andere treinvervoerder standaard geregistreerd als check-in. Ik ben daarom bang dat ik je niet verder kan helpen en wil je aanraden om met Arriva contact op te nemen over deze kwestie. Wellicht kan Arriva de stationsbeheerder even laten kijken naar deze zuilen op Geldermalsen en Dordrecht.

Vriendelijke groet,
Inge

Reageer