beantwoord

Fout bij opladen ov-chipkaart maar wel geld afgeschreven

• 28 augustus 2014
  • 16 reacties
  • 1779 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb vandaag mijn ov-chipkaart opgeladen maar kreeg foutmelding dus mijn ov-chipkaart was toen niet opgeladen. Daarna nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel. maar er is dus wel 2 keer van mijn rekening afgeschreven en hij is maar 1 keer opgeladen. is er mogelijkheid dat ik mijn geld terug krijg ?

groeten
icon

Beste antwoord door Hertog 28 augustus 2014, 18:34

Ik denk dat je daarover het beste een belletje kunt plegen met de Klantenservice (030 751 51 55).
Zij zullen je wellicht vragen een kopie van je bankafschrift te sturen, zodat zij die dubbele afschrijving kunnen zien, in combinatie met het nummer van je OV-chipkaart.

Je zou ook kunnen afwachten tot een moderator van dit forum contact met je opneemt en je van advies dient.
Bekijk origineel

16 reacties

Ik denk dat je daarover het beste een belletje kunt plegen met de Klantenservice (030 751 51 55).
Zij zullen je wellicht vragen een kopie van je bankafschrift te sturen, zodat zij die dubbele afschrijving kunnen zien, in combinatie met het nummer van je OV-chipkaart.

Je zou ook kunnen afwachten tot een moderator van dit forum contact met je opneemt en je van advies dient.
10 juli geld op kaart gezet. Kaart er heeeeeel lang ingehouden en ook geen geld op kaart. mail en telefoon hebben tot nu geen geld terug bezorgd hoelang moet dit duren?
mail kontaktnummers:6389970 6389955. 6386717.
m baars van dijk
Hallo noorsat, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend dat er geen geld op je kaart is geladen. Vaak is het zo dat deze mislukte betalingen binnen 48 uur op je rekening terug worden gestort. Heb je dit al gecontroleerd?

Om dit terug te kunnen storten hebben we bewijsstukken nodig. Zoals een printscreen van je rekeningafschrift. Deze kun je naar ons sturen in een antwoord op de mails die je naar ons hebt verzonden. Of je kunt hiervoor contact opnemen via Twitter of via Facebook. Geef dan je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode + huisnummer, OV-chipkaartnummer en een printscreen van het rekeningafschrift aan ons door.
Bewijsstukken zijn ingeleverd maar ik krijg min geld nog steeds niet terug . Geld is 17 dagen geleden gestort.
Dus ik voldoe ruimschoots aan de 48 uur.
Uw klachten dienst weet niets van de behandelnummers af die ik per mail gekregen heb. h=Het gaat gigantisch mis bij jullie.
Waar hangt mijn geld uit kan ik volgend jaar met de trein mee? Zou het geld er dan opstaan?
mail kontaktnummers:6389970 6389955. 6386717.

grt marijke baars van dijk
mijn gsm nummer is bij jullie bekend
Dan kun je toch het beste afwachten op antwoord van de mailafdeling aangezien je al contact met hen hebt noorsat.
Hoelang mag dat duren?
31-07-2017 zou geld €10,- zijn overgemaakt.
31-08-2017 Nog niets ontvangen.
Hoeveel jaar mogen jullie mijn geld vasthouden?
Over de schadevergoeding die ik heb gevraagd wordt niet gesproken.
Niet netjes.
Als er geld naar je gerestitueerd wordt dan ontvang je dit binnen 30 dagen. Dus als er 31-07-2017 geld naar je is overgemaakt dan heb je dit voor 30-08-2017 op je rekening staan.
Dus kan ik 2 maanden naar mijn geld fluiten tot jullie bereid zijn om geld, afhandig gemaakt door jullie fout, mij dit terug te geven. Schande!!!!!!!!!
En hoe zit het met de schadevergoeding???
Vind je dit zelf normaal???
Al je een tv besteld en er gaat iets mis dan is het niet normaal dat je 2 maanden op je geld moet wachten. 10 juli 2017 is het bij jullie fout gegaan. Over 30 dagen krijg ik mijn geld pas.
Reputatie 1
Noorsat: je zegt: 'kaart er heel lang ingehouden'. Bedoel je je chipkaart? Als dit zo is, dan heb je NIET bij een NS-automaat gestaan.
Op welk station stond je?
Reputatie 1
Bij een NS-kaartautomaat houd je je kaart voor de kaartlezer. Bij bijvoorbeeld GVB leg je je chipkaart in een bakje. Mocht het bij een andere vervoerder geweest zijn, dan zul je met de betreffende vervoerder comtact op moeten nemen.
Kaat in upgrader van ov-chipkaart gedaan bij AH. Hier kun je ook direct geld uploaden . Had ik dat maar gedaan. Via computer/ideal dus een ramp. Voor de zekerheid onder toezicht van deskundige van AH.
Moest kaart er genoeg tijd in laten zitten ook zij kregen het niet voor elkaar. Logisch want bij ov-chip buro is geld zoek geraakt. Via de link in Email kon je terug storten en dat lukte ook niet.
Waarom geld 2 maanden vast houden????
Ook kon men bij ov-chip buro geld (10 euro) niet vinden vandaar dat ik bewijzen heb opgestuurd.
Als zij het niets (10 euro) vinden is er ook niks up te loaden.
Ik snap dat je er ontzettend van baalt noorsat, maar als je het geld bij een Albert Heijn op je kaart hebt gezet kunnen wij je bij de NS niet helpen. Deze kaarten zijn namelijk niet in ons beheer, die zijn van de OV-chipkaart. Hier kan je vinden hoe je contact met ze kan zoeken.

Reageer