Foutieve check-in voor een busreis laten corrigeren

• 9 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 365 Bekeken

Op dinsdag 29 juli j.l. ben ik naar Amsterdam gegaan, samen met mijn vriendin. We zijn van Zeist (Griftlaan) naar Utrecht Centraal gegaan met de bus en vanaf Utrecht met de trein verder en diezelfde dag op dezelfde wijze eveneens retour. Ik zie juist op mijn transactieoverzicht dat de check-in van de bus op Utrecht Centraal op de terugweg onjuist is. Ik zou in Houten zijn opgestapt waardoor er een totale ritprijs van 3,63 is afgeschreven. Echter de check-in is Utrecht Centraal en had 2,10 moeten zijn. Er is dus om onverklaarbare redenen 1,53 teveel afgeschreven. Hoe kan ik dit laten corrigeren?

5 reacties

Fijn om te lezen dat je inmiddels een restitutieverzoek hebt kunnen indienen bij de busmaatschappij, jstegerman!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
De bussen in regio Utrecht hebben inderdaad regelmatig de neiging om bij in/uitchecken het verkeerde eindpunt te registreren. U kunt restitutie van uw ten onrechte afgeschreven saldo claimen op deze pagina.

(Kijk, NS, het kan dus wel online restitutieformulieren met de mogelijkheid om een toelichting en bijlagen toe te voegen, zonder dat de klant naar een betaald postadres wordt doorverwezen)

Dank voor je antwoord. Ik heb inmiddels een restitutieformulier verstuurd.
De bussen in regio Utrecht hebben inderdaad regelmatig de neiging om bij in/uitchecken het verkeerde eindpunt te registreren. U kunt restitutie van uw ten onrechte afgeschreven saldo claimen op deze pagina.

(Kijk, NS, het kan dus wel online restitutieformulieren met de mogelijkheid om een toelichting en bijlagen toe te voegen, zonder dat de klant naar een betaald postadres wordt doorverwezen)
Ik dacht inderdaad dat ik op een algemeen OV-chipkaartforum zat maar zie nu ook dat het alleen NS is. Ik zal de vraag nogmaals stellen op de site van OV-chipkaart. Dank voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +4
NS kan wel wat met een foute check-in bij NS maar wat er tijdens de busreis fout ging is een zaak van de busmaatschappij en u zult daarvoor daar uw licht moeten opsteken. Verstandig is ook even te kijken of er correct is uitgecheckt. Gebeurde dat wel bij het juiste paaltje?

Reageer