beantwoord

Foutieve gegevens op persoonlijke ov-chipkaart

  • 5 december 2014
  • 6 reacties
  • 231 Bekeken

Ik heb zojuist mijn persoonlijke OV binnengekregen via de post, maar wat blijkt, er staat "Dhr" i.p.v. "Mvr" .. Wat nu??
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 6 december 2014, 00:06

Contact opnemen met de klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge
Contact opnemen met de klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl
Welkom op het forum Kyara_s. Wat jammer dat je een foutieve ov-chipkaart hebt ontvangen. Je kan, zoals Gert-Jan G al zegt, contact opnemen met de Klantenservice OV-Chipkaart. Dit is het bedrijf dat de ov-chipkaarten produceert. Ik heb je topic verplaatst naar 'ov-chipkaart' en de naam van je topic aangepast zodat andere gebruikers de vraag ook kunnen vinden.
Contact opnemen met de klantenservice OV-chipkaart via www.ov-chipkaart.nl

Het ligt er natuurlijk wel aan of deze OV-chipkaart bij TLS is gekocht of bij NS. De verkoper moet wettelijke garantie bieden op het product.

Zie bijvoorbeeld de website van consuwijzer:
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

(...)

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.


De fabrikant mag de fabrieksgarantie dus inperken, maar de verkoper mag de wettelijke garantie niet inperken. NS heeft er voordeel bij om klanten door te sturen naar TLS, omdat ze weten dat die de kaart niet kosteloos hoeven te vervangen als daar wordt aangeklopt. Daar moet je als klant dus niet op ingaan.
Een ov-chipkaart wordt nooit bij NS gekocht. Alleen het eventuele abonnement op de ov-chipkaart is van NS. Het is mogelijk om een abonnement met ov-chipkaart te bestellen via onze website, maar dan wordt de ov-chipkaart nog steeds geleverd door de Klantenservice OV-Chipkaart. De kaart blijft ook bij hen in beheer. Als een NS-abonnement van de kaart wordt verwijderd hoeft de kaart ook niet bij ons te worden ingeleverd, maar kan de ov-chipkaart nog worden gebruikt voor reizen op saldo bij NS of voor reizen bij andere vervoerders. Wij mogen en kunnen geen ov-chipkaarten vervangen.
Een ov-chipkaart wordt nooit bij NS gekocht. Alleen het eventuele abonnement op de ov-chipkaart is van NS. Het is mogelijk om een abonnement met ov-chipkaart te bestellen via onze website, maar dan wordt de ov-chipkaart nog steeds geleverd door de Klantenservice OV-Chipkaart.
Als je een OV-chipkaart bij een abonnement bestelt, dan heeft de NS een abonnement en een OV-chipkaart verkocht en dan moet je als consument dus bij NS zijn als er iets mis is met een van de verkochte producten. Je ontvangt die OV-chipkaart geplakt op een brief op NS-briefpapier en ondertekend door de directeur consumentenmarkt van NS.

De kaart blijft ook bij hen in beheer. Als een NS-abonnement van de kaart wordt verwijderd hoeft de kaart ook niet bij ons te worden ingeleverd, maar kan de ov-chipkaart nog worden gebruikt voor reizen op saldo bij NS of voor reizen bij andere vervoerders.
Zo gaat dat als je iets koopt. Ik hoef de tomaten na gebruik ook niet weer in te leveren bij de Albert Heijn.

Wij mogen en kunnen geen ov-chipkaarten vervangen.
Jullie zijn als verkoper wettelijk verplicht garantie te geven. Het is jullie verantwoordelijkheid om dat vervolgens in orde te maken met jullie leverancier.
Wat een onzinverhaal van Jan NS zeg.

Reageer